Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

"Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Bruker du uttrykket "må nødt til"?
Ja, men bare skriftlig. 0 0%
Ja, jeg bruker det muntlig og skriftlig. 0 0%
Ja, men bare muntlig. 15 5,86%
Jeg bruker det bare hvis jeg må nødt. 4 1,56%
Jeg har hørt det, men det kunne ikke ramle meg inn å bruke det. 109 42,58%
Hæ? Nei, dette har jeg aldri hørt før. 109 42,58%
Det har rabla for Elinblu. 19 7,42%
Deltakere: 256. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-08, 19:11   #61
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Aldri hørt før!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 20:03   #62
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg har bodd i Grenland i.f.m min utdanning, og der hørte jeg det ganske ofte. De sa tilogmed at de gikk mellom døra. Gærninger!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:19   #63
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Sånne uttrykk er det som gir meg aller mest lyst til å spikke!! :urk:

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:23   #64
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Det er vel ikke så veldig uvanlig her, nei. (Grenland)
Jeg kan nok finne på å si noe slikt (Må nøtt-te å skjærpe mæ), men skriver det ikke.
Tror jeg.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 21:55   #65
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Det har jeg ikke hørt før.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:35   #66
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Jeg sier; jeg blir/er nødt til å skjerpe meg (evt. jeg skjerpe meg).
:nordlening:

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:44   #67
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Aldri hørt det før......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:46   #68
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg har hørt det på forskjellige dialekter, og grøsser hver gang.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 23:48   #69
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Det er nok noe jeg ofte kan si, men aldri skrive. Jeg er fullstendig klar over at det er riv ruskende galt, men åssen ær'ikk'a?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 08:24   #70
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Her på Østlandet hører jeg forresten også avarten "må nødt om".
Som i setningen: "Je må nødt om å kjøre på buttikken". Herlig.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:05   #71
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Her på Østlandet hører jeg forresten også avarten "må nødt om".
Som i setningen: "Je må nødt om å kjøre på buttikken". Herlig.

Tør jeg spørre hvor på Østlandet de sier sånt?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:43   #72
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hva?? Hvem er det du har frekventert?

Jeg husker ikke, men jeg er ganske sikker på at jeg har hørt det sagt på nordnorsk. Kanskje da jeg var liten?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Her på Østlandet hører jeg forresten også avarten "må nødt om".
Som i setningen: "Je må nødt om å kjøre på buttikken". Herlig.

"Je er nødt om" er ganske vanlig, innbiller jeg meg, sånn i Hedmarksområdet eller noe slikt (jeg er ikke særlig lokalkjent på østnorske dialekter), så det overrasker meg ikke om noen også sier "je nødt om".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:43   #73
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Her på Østlandet hører jeg forresten også avarten "må nødt om".
Som i setningen: "Je må nødt om å kjøre på buttikken". Herlig.

Det har jeg i hvert fall aldri hør.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:50   #74
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Je er nødt om" er ganske vanlig, innbiller jeg meg, sånn i Hedmarksområdet eller noe slikt (jeg er ikke særlig lokalkjent på østnorske dialekter), så det overrasker meg ikke om noen også sier "je nødt om".

Etter 34 år med tett omgang med hed(e)markinger har jeg ennå til gode å høre dette. "Nødt for" er derimot ofte hørt, både der og i Oslo-området - kanskje overalt, for alt jeg vet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:54   #75
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Etter 34 år med tett omgang med hed(e)markinger har jeg ennå til gode å høre dette.

Da er de nok fra et annet sted, de jeg har hørt, ja. Men jeg vet jeg har hørt "å være nødt om" (jeg kan ikke komme på å ha hørt "må nødt om", men avstanden til dette uttrykket høres på en måte ikke så stor ut).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 09:57   #76
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Jeg får 68 Google-treff på "er nødt om å", så noen bruker det åpenbart.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:01   #77
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg får 68 Google-treff på "er nødt om å", så noen bruker det åpenbart.

De to første treffene er fra snartmamma!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:02   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

De to første treffene er fra snartmamma!

Jeg la merke til det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 10:05   #79
Betty
Superaktiv
 
Betty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 348
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Aldri hørt det uttrykket jeg heller og jeg er nordmøring. :noia:

Betty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:41   #80
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jeg må nødt til å skjerpe meg"

Noen følte seg tydeligvis så tråkket på av svaret mitt at de måtte sende en rød prikk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ord og uttrykk


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no