Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Grønnsakstråd 2020

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-20, 18:43   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Bare du ikke gjør som det året ungene hjalp meg å så også merket jeg etterpå etter hukommelsen. Der jeg satte merket om gressløk lignet det ikke på gressløk det som kom opp. Og det var ikke så rart siden det jo tross alt var den eneste posen som enda ikke var åpnet av de de skulle så den dagen. Jeg husker ikke. Tror det var salat som var sådd der...

Vi har gressløk i "hagen" da. Hermetegn, for reelt kommer den opp i en sprekk mellom asfalten og stein uren, skillet mellom parkeringsplass og hage. Den høstes ikke og brukes i mat, ettersom den altså vokser egenelig på parkeringsplassen vår. Men vi bruker ikke løk heller så jeg vet ikke hvorfor jeg skulle så det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 18:53   #62
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Gressløk sår jeg ikke, jeg bare kjøper en plante til 14,90 i matbutikken og graver ned. Fjorårets er på god vei opp nå.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 18:55   #63
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Gressløk sår jeg ikke, jeg bare kjøper en plante til 14,90 i matbutikken og graver ned. Fjorårets er på god vei opp nå.

Jeg kommer nok til å gjøre det også. Men fikk lyst til å teste det likevel. Jeg tester både det ene og det andre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-20, 20:23   #64
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Gressløk sår jeg ikke, jeg bare kjøper en plante til 14,90 i matbutikken og graver ned. Fjorårets er på god vei opp nå.

Vi har både gressløk og persille på vei ute. De overlever i store potter ute.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-20, 01:36   #65
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Siden det ikke blir noen ferietur i år, så bruker vi feriebudsjettet på hagen. Har plantet bringebær, rips og blåbær, satt poteter til lysgroing, laget til en pallekarm der det er plantet løk, hvitløk, gressløk, og gjort rom for litt mer, og sådd tomater og litt diverse. I tillegg har vi en stygg garasjevegg som skal dekkes med klatreplanter, der skal det sukkererter i tillegg til roser og klematis. Driver og grubler på trær - har plass til noen frukttrær i en skråning bak huset. Har lyst på plommer og hasselnøtter. Og kanskje valnøtter?

Det er veldig uvant å bo på et sted med varme somre. Nesten så jeg lurer på om man kan dyrke agurk og melon ute. Det store problemet her er ofte vann. Er ofte vanningsforbud om sommeren, så jeg prøver å overtale husbonden er å ha vanntønner under takrenne-nedløpene. Har fått opp en ved garasjen, men han er skeptisk til å ha vanntønner ved inngangspartiet.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:17   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg kom litt sent i gang i år, først når det ble bekreftet at den lange sommerferien vår til Asia ble kansellert. Men nå har jeg sådd en masse. Noe er nok litt i seneste laget, som tomat og chili (sådde for tre uker siden), men det vokser godt, og chilien tenker jeg at skal få bo inne.

I tillegg kjøpte jeg seks planter fra Heat of Norway, og der har det allerede begynt å komme frukt. Så nå har jeg habanero, cayenne, en sort fra Angola jeg ikke husker navnet på, en mild fra Bulgaria, en fra Albania, en chilhuacle negro, en superchili, en japansk hawk claw, en vampire, en burning bush og en aji pineapple.

Alt i stuevinduet ...

I tillegg har jeg to typer broccoli som skal få flytte ut i juni, to typer tomat, gresskar, knutekål, rosenkål, fennikel, beter, grønnkål, redikker, gulrøtter, vårløk m.m. Noe er sådd inne allerede, andre venter jeg litt med eller sår rett ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:52   #67
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg sådde et pluggbrett med vårløk, pak choi, persille og salat. Så ble jeg akuttinnlagt på sykehus før noe hadde begynt å spire. Det er ikke noe liv i brettet, kan det være håp hvis jeg vanner nå?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 14:11   #68
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg sådde et pluggbrett med vårløk, pak choi, persille og salat. Så ble jeg akuttinnlagt på sykehus før noe hadde begynt å spire. Det er ikke noe liv i brettet, kan det være håp hvis jeg vanner nå?

Oi, Allium, går det bra med deg nå?

Det skader vel ikke å forsøke, jeg ville vannet og gitt det en uke...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 14:15   #69
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Kult med tropiske vekster på stua Tallulah!

Jeg har akkurat kommet i mål med første runde ompotting av alt jeg har sådd. Det holdt hardt, nå er alle mulige gjenbruksemballasjemuligheter brukt opp tror jeg. Stor forskjell på hvor enkelt det var å bore dreneringshull i ulike plastbeholdere. Ute snør det store filler og vi har vel omtrent halvannen/to meter snø i hagen så det blir innehage lenge enda ser det ut til. Jeg har en stoe kjøpmannsdisk på kjøkkenet som er breddfull nå. Hvis jeg skal potte om en gang til før jeg kan sette ut sliter jeg litt med plassen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 14:57   #70
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Tomatene mine fra første runde ble bare to, de er Potter om en gang. Så sådde jeg noen ekstra frø, og en av de fra første runde spirtez så jeg har fire eller fem bittesmå til, mens et spørs om jeg rekker få tomater på dem i år. De er sånne som bare blir en liten meter så de kan vet stå inne i høst og modne

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 15:09   #71
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Oi, Allium, går det bra med deg nå?

Det skader vel ikke å forsøke, jeg ville vannet og gitt det en uke...

Takk, det går bedre, men jeg er nokså slapp. Håper det skyldes antibiotikaen også, for jeg tar de siste pillene (to typer) i dag.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 16:47   #72
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har pottet om endel i dag, håper de overlever den strabasen. Noen av de ser litt slappe og triste ut akkurat nå. Men jeg får gi de mer enn 10 minutter tenker jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:23   #73
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har sådd reddiker direkte i pallekarmen. Nå spirer de, men de kommer veldig tett! Bør jeg luke ut noen spirer, eller lar man dem gro fritt?

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:27   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Kult med tropiske vekster på stua Tallulah!

Ja, det er gøy, men lurer litt på hvordan det skal gå med plassen etterhvert. Seks chili er pottet om i større potter, og tar dermed opp omtrent halvparten av vinduskarmen. Også har jeg 11 til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:57   #75
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Er det bare grønnsaker man får så i år?

Jeg sådde seint i år, men har i alle fall fine småplanter av chili, paprika og melon, samt kjempeverbena og pelargonier. Har også sådd ymse sommerblomster, agurk og jungelagurk, og så får jeg tomater av mamma. Hun lurte litt på om jeg kunne overta mine snart, for hun har vel rundt 100 tomatplanter hun driver og vanner på...

Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å så noe ute ennå, enda det kunne jeg fint gjort i påsken, men i helga skal jeg så reddiker, gulrot, sukkererter, erteblomster, ringblomster og sette rødløk og kepaløk.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:59   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Jeg har sådd direkte ut gulrøtter, reddik og vårløk. Og så har jeg plantet inne brokkoli, erter, rødbeter og tomater.

Så får vi se. Det er blitt kaldt igjen, men jeg tror ikke at det er kaldere enn at det skal gå bra.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 13:02   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Sår du ute eller inne disse du skal så til helga?

Ringblomst, sukkererter og blosntererter og gulrot har jeg jo liggende frø av. Rett nok bare blosntererter som er fra i år, de kom i en reklame, jeg har ikke kjøpt frø i år. Men det har pleid å gå bra å overvintre frø før så jeg tenker jeg prøver.
. Langhelg. Så da må jeg vel rekke litt.

Jeg pleier også en liten håndfull stiklinger ("juks" pleier mannen å si når jeg kjøper disse på plantasjen) av pellargonia og fushia i tillegg til tomat som er det eneste jeg har sådd i år. Og altså bomma jeg med en måned så de er kort kommet.
Forresten har jeg basilikum ogdå. Kan klippe "ekte bladpar nr to" av dem nå sånn at de sprer greiene og vokser seg sånn de skal. Klipper stort sett altså over det førte og deretter ca annethvert bladpar i starten.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 14:27   #78
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Plantet ut tomatene i et minidrivhus i hagen i går, og nå angrer jeg litt. Håper de overlever når det bikker ned mot 0 i løpet av uka. Hvis ikke får jeg bare kjøpe til erstatninger etterhvert.

Plantet også ut gulrøtter, og løken har begynt å spire. Sådde beter, spaghetti-squash, agurk og gresskar. Betene spirte veldig fort, de andre har jeg ikke sett noe til ennå.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 15:43   #79
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Hvis du spurte meg, Malama, så sår jeg ute. Det kommer kanskje ikke i gang helt med en gang, om det blir kaldt igjen en periode nå, men det klarer seg. Utplanting av småplanter venter jeg med til mai/juni. Jeg har en Ivar-reol med lysrør der sådd og småplanter står, der bærer jeg etter hvert brettene ut når det er finvær, tar dem inn etter noen timer, og så utvider jeg litt og litt til de kan stå ute hele dagen. Det pleier å funke fint.

Jeg kommer til å så litt i pluggbrett i drivhuset også når jeg får tid, salat, blant annet. Da er det lett å starte det opp der og flytte ut i pallekarm etter hvert.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 16:17   #80
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønnsakstråd 2020

Etter nesten en uke med gravemaskin i hagen, og et par dager med sjauing, har jeg kjøkkenhage med pallekarmer! Det skal et par karmer til på plass, og mer jord (jeg tømte en henger for to tonn jord torsdag...), men jeg er i gang! Foreløpig har jeg satt sølvløk og hvitløk, og flyttet stikkelsbær og bjørnebær fra potter til fast plass. Også har jeg fått meg svarthyll, en rødbladet versjon som skal gi rosa blomster - som kan bli til rosa saft.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no