Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-12, 13:31   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Hei jeg heter tink og er veldig fornøyd med at jeg slipper å etterlyse alle gamle telefonnummer på FB. Sånn som tantene gjør.

Men etter å ha koblet meg opp mot både gmail og facebook i tillegg til å ha lastet over dobbelt opp med telefonliste fra gammeltelefonen så sitter jeg med over 1000 kontakter. Ca 250 av disse er de telefonnumrene jeg hadde lagret på den gamle gode sony ericsson. Det tar litt tid å finne fram til den personen jeg tenker å ringe til, også er det litt irriterende å se at alle står dobbel og trippeloppført.

1. Hvordan kan jeg enkelt slette kontakter? Nå får jeg bare til å gå inn på hver enkelt og ta vekk en del informasjon.
2. Jeg fikk til å slå sammen flere kontakter sånn at pappa står oppført som pappa, men med flere numre inne. Men jeg fikk ikke med meg hvordan jeg gjorde det - det var visst nybegynnerflaks.

Andre gode tips og råd?

Del to handler om hvilke app-er jeg trenger for å være en lykkelig og smart eier av dette vidunderet.

Det er en sånn!


Den heter samsung galaxy s3.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:34   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp.

Jeg lastet ned en app som gjorde det tror jeg, da jeg knota det til på iphonen
eller gjorde jeg det på macen tro, også lastet det inn igjen??
Altså, de 4-5 "pappa-kontaktene" mine i form av samme telefonnummer et par-tre ganger, hjemmenummer, og egen kontakt for mailadresse (ja jeg vet, aner ikke hvordan jeg har fått det til) sa svosj også var de en. Tror jeg. Mulig det var noe verifikasjon på at det var en og samme person-greier inne i bildet også. Noe sånt

:hjelpsom:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:42   #3
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Jeg fikk nettopp ny iphone. Der kom også alle opp flere ganger, med fullt navn osv. I innstillingene for kontakter fant jeg ut at den hentet info fra Facebook osv, og der var det en hake å krysse av på dersom jeg ikke ville at det skulle synes i kontaktlista. Det er sikkert noen sånne innstillinger på Samsungen din også.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:42   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Hm, det finnes en app. Noterer, og venter på flere innspill.

Greit å vite at jeg ikke er alene om å være litt hjelpeløs på dette nye. Strevde med å ta telefonen i butikken i dag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:45   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg stiller inn kontaktlista?

Åpner jeg kontaktlista så kommer jeg rett inn på "velg kontakt" og åpner jeg instillinger så finner jeg ingenting om kontakter der.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:58   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Hvilken leverandør har du? På netcom sine sider kan du iallefall flytte over kontktene dine over på hjemmesiden og så synce mobilen din med kontakene. Jeg har prøvd og det funket utmerket.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:58   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Du kan koble sammen kontakter uten app på android. Du går inn på en av dem og så er det noe koble eller slå sammen, for den gjenkjenner navnet.
Lenge siden jeg hadde android, men jeg fikk det i hvert fall fint til.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:04   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Er det en android da?

Hm...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:32   #9
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er det en android da?

Hm...

Hvis det ikke er en Iphone, så er det en android

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:34   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Ah, alt man lærer seg her inne.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:42   #11
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Hvis det ikke er en Iphone, så er det en android

Ikke nødvendigvis .. det kan være en windows telefon

Men samsung er android ja.

Til det egentlige problemet; Her har jeg dessverre lite å bidra med. :har iphone:

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:44   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Da gjenstår det å finne ut hvilken app, som kan brukes. Eventuelt hvordan jeg finner fornuftige apper uten å bla gjennom ALT som tilbys.

Rart at de enkleste redskapene kommer uten bruksanvisning.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:47   #13
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Men du har koblet opp epost? Med kontakter?
Jeg lurer på om man kanskje får et valg der, når man legger det til. Om man vil overskrive, beholde alle .. eller .. tja .. vet ikke?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:52   #14
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Du trenger Instagram!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:53   #15
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Og jeg skjønner altså ikke hvorfor du plutselig har fått en rød telefon når det ikke fantes rød da jeg skulle få en sånn. Det er jo ikke lenge siden i det hele tall.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:54   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Jah!

Lager jeg konto først?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 14:54   #17
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Og jeg skjønner altså ikke hvorfor du plutselig har fått en rød telefon når det ikke fantes rød da jeg skulle få en sånn. Det er jo ikke lenge siden i det hele tall.


Mannen har blå. Det er 2012 sitt svar på matchende joggedress.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 15:11   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Smart telefon, ikke så smart eier. Brukerhjelp

Kan dessverre ikke hjelpe.

Har Galaxy II. Her ligger alt inne dobbelt, både sim-kort og lagret i telefonen. Ja, og så en egen for de som jeg en eller gang har sendt e-post til. Har satt til at bare det som er lagret i tlf og bare telefonnr skal vises. Hjelper det? Nei. Går det an å slette det som ligger i sim-kortet? Nei.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no