Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lesebrett - igjen

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-12, 10:47   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Men dere som har Kindle, kan man bruke den på alle format, eller må man bruke Amazon for å få tak i bøker? Støtter den f.eks pdf?

Du kan sende tekstfiler, pdf, mobi og andre formater til Kindle. Jfr. http://www.amazon.com/gp/help/custom...deId=200375630 - jeg har ikke prøvd pdf selv, men mener bestemt at flere av de eldre (gratis eller nær gratis) bøkene jeg har på Kindle er i mobi-format.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 10:58   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Blir det forresten utgitt norske bøker på Amazon?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:06   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

PDF går helt fint an på Kindle, jeg vet mannen har mange manualer til systemer etc. på sin Kindle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 12:28   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

...


Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:23.
  Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 13:14   #25
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Du må bare titte på mine, sjugger. Men IKEA-treff er kanskje vanskeligere for deg nå, enn før?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 15:55   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

...


Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:23.
  Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 18:08   #27
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Det går sikker fint! Mandag og onsdag vet jeg per nå at jeg ikke kan. Vi kan jo høre om resten av IKEA-gjengen vil være med også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 18:11   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Kindle.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 20:00   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

...


Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:23.
  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:03   #30
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Er det moms og toll på Kindle?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:07   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

...


Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:24.
  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 07:57   #32
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Jeg hadde et ørlite håp om at den kunne defineres som bøker. Men det er gjerne å strekke det vel langt.

Brukt er absolutt en mulighet.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:07   #33
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

...


Sist redigert av Left : 06-12-12 kl 17:24.
  Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 09:39   #34
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Men hva er det amazon.co.uk bedriver her da: This title is available to UK customers only. ?!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 11:13   #35
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Men hva er det amazon.co.uk bedriver her da: This title is available to UK customers only. ?!

Dette er vanlig, og gjelder svært mange ebøker. Avtalene Amazon har med rettighetshaver er geografisk begrenset. Forlagene gjør det slik for å plage kundene sine og for at advokatene deres skal tjene penger.

Ben "adresses in several countries" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 12:28   #36
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Er det moms og toll på Kindle?

Ja, men Amazon ordner alt og inkluderer det i frakta og sender gjennom UPS. Så du får ein veldig høg sum på "Shipping", men slepp å gå gjennom posten i tillegg.


Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg hadde et ørlite håp om at den kunne defineres som bøker. Men det er gjerne å strekke det vel langt.

Brukt er absolutt en mulighet.

E-bøker er ikkje definert som bøker eingong. Så når eg kjøper ei ebok få kobo frå norsk IP-adresse, blir det lagt på 25%. Dette er ein av førti grunnar til at den norske bokbransjen og Huitfeldt ikkje blir enige om ny bransjeavtale og at tilbodet av ebøker i Norge foreløpig er så der.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 06:56   #37
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Takk for svar Ben og bai!

Jeg kjenner motviljen mot lesebrett, ebøker, priser og (infløkt) problemløsning øke by the minute her. Hadde det ikke vært for at jeg har store problemer med å holde/brette ut sidene i pocketbøker ville jeg forkastet hele lesebrett-kjøpet. *sur*

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:30   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Takk for svar Ben og bai!

Jeg kjenner motviljen mot lesebrett, ebøker, priser og (infløkt) problemløsning øke by the minute her. Hadde det ikke vært for at jeg har store problemer med å holde/brette ut sidene i pocketbøker ville jeg forkastet hele lesebrett-kjøpet. *sur*

Eg kjøpte mitt lesebrett, etter ein flytur som av ymse årsaker og forsinkelsar og transferproblem blei forlenga frå 8 til 28 timar, inkludert mellomlandinger på to ekstra flyplasser. Eg hadde Freedom av Franzen i veska, ei tung og tjukk bok som blei utlesen før vi var halvvegs. Eg måtte jo ha med boka heim igjen, så eg hadde ikkje plass til å kjøpe nytt lesestoff, likevel fekk eg skeive skuldre av å gå å bere på denne boka. Neste ferie hadde eg 20 bøker å velje mellom, og dei vog tilsaman 115 gram. Så det er verdt det!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:49   #39
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Jeg kjøpte min Kindle i sommer, gjennom Amazon, er superfornøyd!

Kindle Touch 3G, Free 3G + Wi-Fi, 6" E Ink Display - for international shipment
Betalte 1530 NOK for den. Men lader kom utenom, på 170 kr. Hentet ut på posten.

Jeg liker det at brettet er lett å lese fra, samt at jeg kan lese i solen uten at det påvirker skjermen. Skjermen tilpasser seg lyset.
Samt at det er vanvittig mange billige bøker å velge mellom.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-12, 09:54   #40
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lesebrett - igjen

Ingen ny tråd dette, men legger likevel inn en oppdatering.

Jeg kjøpte en Kindle til 900 kr på finn.no, lastet ned et par bøker fra amazon.com og dro til Italia og Holland. Veldig enkelt å bruke, superfornøyd! Men så var det dette med norske bøker. Leser mest engelsk, men vil gjerne ha muligheten til å velge norsk også. Gikk inn på ebokhylla mi og fulgte denne oppskriften for å konvertere format.

Funket som en drøm!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no