Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Symboler i dødsannonser

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 18:34   #61
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg kjenner jeg sliter litt med å fortrenge min forkjærlighet til blasfemi her Men en tryllestav hadde vært fint. Og jeg måtte hatt ett eller annet sitat av Richard Dawkins med.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 18:40   #62
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Joika: BRB er jo genialt. Eller hva med idler, BBS, BBL eller BBN.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 19:34   #63
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Hva som evt. brukes når jeg engang vandrer heden, får bli etterkommerne mine sitt problem. Men det sier vel kanskje litt om livssynet her i heimen, kommentaren Guttungen kom med, da jeg tilfeldigvis ble sittende med en svensk avis åpen på siden med dødsannonsene. Som -ea- linker til, var det mange ulike symboler som ble brukt, og Guttungen ville gjerne vite hva dette var for noe.

Så jeg forklarte... Der det var brukt en jeger med hund fortalte jeg at han som var død, antakelig var glad i å gå på jakt. I en annonse var det brukt en blomst, da sa jeg hun var sikkert glad i naturen etc. Og så kom vi til en annonse hvor det var et kors over teksten:

"Mamma - se - her var det en som likte fekte med sverd!"

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 19:52   #64
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Uten tvil et hjerte. Eg har også sagt at eg skal kremerast. No skrive eg det her også, så får dokke minne Nessie på det.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:16   #65
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg kjenner at det er meg revnende likegyldig, så lenge det er sånn rimelig anstendig og innenfor et normalaspekt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:23   #66
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det er ikke veldig viktig for meg. Det kan godt være et kors, og det kan godt være et annet symbol som gir mening for mine etterlatte.

Jeg blir forferdelig rørt av dødsannonser, samtidig som jeg alltid har vært veldig fascinert av dem. Helt fra jeg var liten, har jeg lest alle dødsannonser i avis jeg leser og gjettet på livshistoriene til de døde. Bestefaren min var graver, og jeg lekte mye på kirkegården ved siden av huset hans i oppveksten - kanskje det er derfor.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:45   #67
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Dette engasjerer meg ikke en millimeter. Det får bli mine etterlattes hodepine.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Der nede?

Der nede hadde det kun vært Beat for Beat å se på.



Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg kjenner at det er meg revnende likegyldig, så lenge det er sånn rimelig anstendig og innenfor et normalaspekt.

For da vil du protestere høylydt?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:50   #68
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg syns dødsannonsene i Aftenposten er interessante.
I min vil jeg ha symbolet for tro håp og kjærlighet.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:00   #69
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Link til symboler. Litt av hvert å velge i.

Kunne man kanskje fått den stjernen med Bahai i, men at det sto Buhu istedet?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:03   #70
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Dette har jeg aldri tenkt over. Da vi laget annonsen til Engel valgte vi et hjerte mener jeg, fordi hun alltid vil være der.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:04   #71
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Kunne man kanskje fått den stjernen med Bahai i, men at det sto Buhu istedet?

Det hadde vært fantastisk!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:08   #72
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Det har jeg ikke tenkt over.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:09   #73
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Blomsten er meg. Det kan være et fint symbol på hva jeg tror kommer til å skje med meg etter døden.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:09   #74
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Vi valgte hjerte som symbol når sønnen vår døde. Det var det som virket riktig i den ekstreme situasjonen vi befant oss i. Ikke noen dype tanker bak.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:41   #75
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg kunne tenke meg et champagneglass med sprudlende bobler. Kunne dessuten godt tenke meg et skikkelig gravøl, som en feiring av livet som har vært

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:54   #76
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva er symboliserer en sirkel? Null? At man ikke tror på noe liv etterpå, nå er det null?

Ringen som nå er sluttet hadde jeg tenkt. Har aldri sett en sirkel i dødsannonse.

Det blir sikkert kors i min, selv om tanken på min egen dødsannonse er absurd.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:52   #77
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Jeg har gjort klart og tydelig et par ting i forbindelse med min død (som forhåpentligvis blir lenge til):
Er det snakk om ulykke skal organenene doneres bort.
Kroppen skal kremeres.

Symbol har jeg ikke tenkt over, men regner med slekta har fornuft nok til å avstå fra kors og gi meg en humanistisk begravelse.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 01:12   #78
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vil du ikke nevnes i dødsannonsen min?

Da blir det nok som grinefjes.

  Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:16   #79
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Symboler i dødsannonser

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Der nede?

Der nede hadde det kun vært Beat for Beat å se på.

Ser den kunne tolkes litt ulikt. Jeg tenkte rett og slett på der nede i bakken under steinen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no