Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Forelsket vs betatt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 22:58   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

... og det er gjensidig.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:02   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Sitat:

Forelsket
Du er helt klart forelsket, og ikke bare betatt! Denne gangen kan det være ekte kjærlighet. Gratulerer!

Og jeg leser heller ikke kjærlighetsbrevene mine høyt altså (ikke at jeg har så mange. Men jeg har jo en og annen småfrekk SMS, og jeg deler ikke de heller)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 23:45   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Jeg blir i grunnen lett betatt av mennesker jeg treffer, og definerer det som litt sånn "barnlig forelsket". Er ikke ordentlig forelsket i det hele tatt, og det er helt ubetydelig, og helt ufarlig for ekteskapet mitt.

Testen sa (vedig overraskende, mtp hvor mange spm jeg svarte nei på) at jeg er ordentlig forelsket i mannen min!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 19:23   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Hva må man svare for å bli ordentlig forelsket, sier testen? Jeg lurer nemlig fælt, jeg føler meg faktisk temmelig forelsket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 19:36   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

jeg fikk forelsket, selv om jeg ikke leser brevene høyt.

Egentlig er jeg uenig, jeg er ikke så innmari forelska lenger, sånn til hverdags. Han klarer fortsatt få det til å krible innimellom, men egentlig er det nok mer kjærlighet enn forelskelse mellom oss.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:07   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Menatte, den testen er jo bare tull da. Og dessuten beregnet på de som nettopp har møtt hverandre, går jeg ut i fra. Jeg tok den i hvert fall ikke særlig seriøst.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:09   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Menatte, den testen er jo bare tull da. Og dessuten beregnet på de som nettopp har møtt hverandre, går jeg ut i fra. Jeg tok den i hvert fall ikke særlig seriøst.

Nei, gjorde noen det da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:13   #28
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, gjorde noen det da?

Virket som om noen gjorde det litt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:15   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Jeg tar den i alle fall ikke mye alvorlig. Jeg tror så absolutt at jeg med sikkerhet kan si at dette ER ekte kjærlighet, noe testen sier det kanskje kan være. Jeg satser på at jeg etter 9 år, 3 av dem som gift, to som foreldre til en gutt og nå påvei til å få et barn til, klarer bedømme om mine følelser for mannen er ekte, uten en test.

Men det er jo smågøy da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:17   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Småforelsket

Du er nok forelsket, men ikke nødvendigvis hodestups. Følelsene dine vitner like mye om at du er betatt av din utkårede, som at du er forelsket i vedkommende. Kanskje er det ekte kjærlighet, men helt sikkert er det ikke.


__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:18   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Jepp, tester er moro! Jeg er også sikker på at mitt forhold er basert på mer enn betatthet, gitt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:18   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

klarer bedømme om mine følelser for mannen er ekte, uten en test.

Nææh!


Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:33   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nææh!


'

Jeg har stor tro på meg selv, skjønner du... jeg mente nemlig at jeg skjønte det allerede før vi egentlig ble sammen. Den dukket opp den følelsen av at jeg bare visste. Visste at han var den rette. Stor tro på meg selv.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 21:44   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Betatt - da tenker jeg på at man blir fasinert av en person. Men ikke den kriblingen man kjenner når man er forelsket. For forelskelse er sånn sommerfugler i magen av lykke bare ved å snakke med vedkommende, type "weeeee" følelse *godt forklart*

Å elske - det sitter dypt. Det er som flere skriver, dypt vennskap, nærhet, tillitt. Det å elske en person er noe man bygger opp over tid.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 23:38   #35
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Forelsket

Du er helt klart forelsket, og ikke bare betatt! Denne gangen kan det være ekte kjærlighet. Gratulerer!

Håper det ja, etter 15 år sammen.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 00:14   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Forelsket

Du er helt klart forelsket, og ikke bare betatt! Denne gangen kan det være ekte kjærlighet. Gratulerer!

Ja, med en sånn solid test i bånn er det vel bare å bli i dette ekteskapet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 07:57   #37
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Forelsket

Du er helt klart forelsket, og ikke bare betatt! Denne gangen kan det være ekte kjærlighet. Gratulerer!

Dette ble mye bedre enn jeg fryktet da jeg svarte på spørsmålene. Kanskje jeg skal sende testen til mannen og se om han er like forelsket som meg?

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 08:02   #38
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Betatt er sånn man blir av torsk og Mauser. De er fine menner - de ser fine ut og de er fine på innsiden. Man liker dem. Man treffer dem ikke i joggebukse.

Forelsket er sånn man er når man sørger for å være smellvakker og passer på å ha nystelte bein og lakk på tåneglene - når man tenker på offeret omtrent hele døgnet, ler mer enn normalt og har så mye energi at verden finner en plagsom. Og det hjelper ikke at denne energien attpåtil brukes til å skamrose offeret for forelskelsen.

Offeret. Men ja, mye enig i det sf sier her.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 08:02   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forelsket vs betatt?

Jeg er visst også forelsket, og det er ikke verst etter 20 år.
Da blir det nok ingen skilsmisse denne uka.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no