Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spraymale vase

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-24, 11:17   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spraymale vase

Jeg har tenkt å spraymale en Omaggio-vase med Bengalakk. Jeg har litt ymse erfaringer med spraymaling. Hvis jeg ghør det utendørs, fester det seg allslags støv på malingen. En gang stod vi inne i en trang bod, uten maske, og det var ingen suksess. Mannen var svart i nesa etterpå. Sikkert ikke spesielt sunt.
Men hvis jeg skal stå inne, vil det funke å plassere vasen i en stor pappeske eller noe? Jeg har ikke lyst på spray i resten av rommet.
Hva er egentlig best å gjøre?

Og: Bør vasen (glatt overflate) pusses før maling? Eller vil den da ikke få en helt glatt overflate?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 18:23   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spraymale vase

Var det ikke den vasen som gikk for svimlende summer på finn for "litt" tid siden?

Ville hatt den i stor pappeske og gjerne på et snurrebrett så det er enkelt å vri på den

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 18:25   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spraymale vase

Du kan og spraye på vann i en balje og dyppe vasen oppi.
https://www.instagram.com/tv/B97G1Xr...dweGJnd2xhYTF3
https://www.fargerike.no/inspirasjon/bolig/spraymaling/

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 19:19   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Var det ikke den vasen som gikk for svimlende summer på finn for "litt" tid siden?

Ville hatt den i stor pappeske og gjerne på et snurrebrett så det er enkelt å vri på den

Var det? Trodde det var en vase «alle» hadde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 19:20   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Du kan og spraye på vann i en balje og dyppe vasen oppi.
https://www.instagram.com/tv/B97G1Xr...dweGJnd2xhYTF3
https://www.fargerike.no/inspirasjon/bolig/spraymaling/

Jeg får ikke åpnet linken pga en feil. Men jeg skal prøve på ny. Spennende, ikke hørt om det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 20:50   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spraymale vase

Ja, jeg så det. Hvis du søker på fargerike og redesign på Instagram finner du det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20240127_205712_Instagram.jpg (1,16 MB, 23 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 27-01-24 kl 22:28. Årsak: Skrivefeil
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 21:26   #7
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Svimlende summer rer vel en ganske stor overdrivelse. Snakker vi ikke 5-600 kroner?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 21:35   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spraymale vase

Tror det bare er jubileumsvasen med gullstriper om selges for masse penger.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 22:06   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spraymale vase

Den med gull var lagt ut for 4000 i 2014. Jeg synes det er mye.

https://www.nrk.no/sorlandet/vaser-t...0_--1.12084447

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 22:49   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Det er bare svart/hvitt-vasen jeg har.

Moren min prøvde å spraymale sin stripete Kählervase uten hell. Men den hadde metallfarge på stripene. Uansett hvor mye hun malte, skinte metallet gjennom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-24, 23:02   #11
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Den med gull var lagt ut for 4000 i 2014. Jeg synes det er mye.

https://www.nrk.no/sorlandet/vaser-t...0_--1.12084447

Men ny kostet den 449. Det er vel neppe noen som vil gi 4000 for den nå??
Jeg har den, den står med noen stå i et ikke så synlig sted.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-24, 09:21   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Du får spraymale den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-24, 09:45   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spraymale vase

Jeg klarte å stå imot disse hypene herinne og har hverken vaser eller lyshus fra Kahler.
Men har Ilse Jacobsen lave gule gummistøvler, bestilte fra DK. I 2011, som var for store så har kun blitt brukt til gressklipping. Men har faktisk tatt de frem nå som det ble sørpe og griseglatt så har brukt de en ukes tid med brodder på.. fikk av grønsken med Jif og skrubbing.

Og har Didrikson Thelma regnjakke, også fra 2011. Den er fortsatt ofte i bruk.

Men, det jeg egentlig skulle si er, jeg har spraylakkert glassvase, tlyseholdere i glass, gamle messinglysestaker, i billakk kjøpt på Biltema. Både matt og halvblank lakk. Har latt det stå ute til tørk og har blitt fint. Har gjort det på sommeren da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-24, 09:51   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spraymale vase

Jeg har lakkert mange blomsterpotter gjennom tidene - har bare sprayet uten noe. (Klart, blomsterpotter, eller potteskjulere heter det vel, vaskes jo ikke like ofte som en vase). Jeg har sprayet ute, men latt de tørke inne.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no