Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-12, 21:48   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Mannen har kjøpt smarttelefon til seg selv og til meg. Vi har hatt knappetelefon til nå, og bruker telefonen mest til å ringe og sende meldinger. Nå nå vi ta stilling til antall MB i måneden, jeg kan nok komme til å bruke litt mer tid på nett - også utenfor husets gratis nettverk, men hvor mye går det liksom?

Mannen har i dag chess kontantkort og bruker under 100 kr i måneden på telefon. Jeg har chess easy og bruker fra 200-500, primært på samtaler. Tipper at antall mms kommer til å gå ned etterhvert som vi får bedre mulighet til å legge bilder rett på nett.

Vi går oss vill i skogen.
Min gamle telefon må også få et idiotabonnement sånn at den kan gå over til "hustelefon" for storebror på 8 år.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 22:14   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Telenor komplett m. Søk det opp så ser du hva det er. Så har dere fri familie dere i mellom og ringer eller sender sms gratis til hverandre.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 22:44   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Det virker jo greit for meg, men for mannen vil det vel uansett bli en del dyrere. Jeg mistenker jo at han vil bruke telefonen litt mer nå som det faktisk går an å høre hva som blir sagt.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:08   #4
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Jeg har OneCall folkepakka. Den koster 199 i mnd, og man får 600 ringeminutter, 600 sms, 600 mms og 1000MB data. Veldig fornøyd med det. Skulle man nerme seg grensen for det som er inkludert i mnd, får man tilbud om å doble til halv pris.

Mannen har pakken som er under dette, den koster 99 i mnd, men jeg husker ikke hva som er inkludert der. Det holder iallefall som regel til han.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:10   #5
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Forresten så har jeg brukt 748 MB til nå denne mnd. Jeg bruker telefonen mye uten wifi, fordi det er ikke dekning over alt i huset vårt. Det er heller ikke wifi alle steder jeg ferdes. Men nå har jeg brukt det ukritisk, og jeg har også brukt telefonen til å koble iPaden opp til internett.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:35   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Prøv forbrukskalkulatoren på http://www.telepriser.no/

Jeg har nylig gått over til Chess play som inkluderer 500 MB og spotify-abo for 12 mnd.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:37   #7
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Bruker Chess SjakkMatt. 600 ringeminutter, 600 sms, 600 mms og 1GB data for 199kr per måned. Man kan gå opp til 299 per måned. 1 GB holder leeeenge for min del i hvert fall - hjemme og på jobb er telefonen på wlan.

I stedet for kontaktkort kan kanskje Chess Play til 99kr måneden være noe. Det inkluderer også Spotify Premium-abo, som uansett koster 99 kr/mnd. Er 500 MB data inkludert, men man betaler litt for å ringe, sende sms osv. 500 MB vil jeg tro for svært mange bør holde bra (jeg er sjeldent over 500 megabyte...)

Chess bruker Netcom sitt nettverk, som gjerne er bedre enn aktørene som benytter Network Norway sitt nettverk (som f.eks. OneCall og Tele2).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:38   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Forbrukskalkulator er fint, men det er nesten umulig for meg å anslå hvor mange MB jeg egentlig trenger.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 09:39   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Takk mrc, du svarte omtrent i det jeg postet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 10:31   #10
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Min første smart-telefon, hvilket abonnement?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.


Chess bruker Netcom sitt nettverk, som gjerne er bedre enn aktørene som benytter Network Norway sitt nettverk (som f.eks. OneCall og Tele2).

Men de samarbeider med telenor, sånn at de bruker telenor sitt nett når network norway ikke strekker til?

Her vi bor er det veldig dårlig dekning flere steder med netcom, men har ikke hatt problemer med dekningen nå mens vi har hatt OneCall abbonement.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no