Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Isets kaketråd (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 13:32   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har laget banankaken. Men Iset? Skal banankaker se ut som om de er litt rå inni når de er ferdig? Eller var min ganske enkelt altfor lite stekt?

Nja, den skal nok være LITT rå men ikke helt. Bananene "metter" deigen litt, om du skjønner hva jeg mener. Banankaker skal ikke være helt luftige!
Men om du følte den var for rå har du nok stekt den for lite. Jeg må av og til forlenge steketiden ganske mye, det varierer litt. Nå har jeg endelig fått ny ovn og den fungerer bedre enn den gamle skiten jeg hadde, som levde sitt eget liv!
Men poenget mitt er at det er så stor forskjell på ovner at ikke følg steketiden slavisk! Jeg gjør ALDRI det. Jeg bruker kakenåler omtrent hvert 5 minutt fra den fastsatte steketiden har passert.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:41   #62
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

burde det ikke være et forbud mot slike tråder??

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 19:58   #63
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Pasjonsfruktmousseostekake:

Nøttebunn
2 eggehviter
100 g sukker
130 g malte hasselnøtter

Still stekeovnen på 180 grader.Pisk eggehviter og sukker
til marengs.Vend inn malte hasselnøtter.
Ha massen i en springform,ca 24 cm i diameter.
Stek nøttebunnen i 10 min og avkjøl.


Pasjonsfrukt krem
500 g naturell kremost
325 g sukker
1 1/2 dl pasjonsfrukt juice (skrap ut innholdet av rfuktene i en sil, gni med baksiden av en sleiv el. for å skille saft fra steiner)
Saften fra 1 lime
5 pl. gelatin
6 dl kremfløte

Ha kremosten og sukker i en kjøkkenmaskin.Visp det sammen.
Bløtlegg gelatin i kaldt vann. Varm opp limesaften. Tilsett gelatin og fruktjuice, bland sammen. Bland det inn i ostemassen. Pisk fløten til en bløt krem og bland den forsiktig inn. Ha kremen over nøttebunnen i formen.
Frys kaken.


Gelé
1, 5 dl g pasjonsfrukt juice
1,2 dl vann
75 g sukker
1 ts maizena
4 1/2 plater gelatin

Kok opp fruktjuice og sukker. Bløtlegg gelatin i kaldt vann. Rør ut maizena i litt kaldt vann, ha det i det varme og la alt koke videre i 2 minutter.

Tilsett gelatin og rør sammen. Sett geleen kaldt til den begynner og stivne. Ta ostekaken ut av fryseren, legg på geleen mens kaken er kald.

Smelt hvir sjokolade, og smør sjokoladen ut over et bakepapir, ha i frysen og ta ut igjen når kaken skal pyntes.




Fjern kakeformen. Sett kaken over på et serveringsfat og la den tine i kjøleskapet i ca 3 timer. Pynt kaken med friske bringebær som drysses med melis, og ha sjokoladeflak langs kanten av kaken.


Denne har jeg bakt og den var utrolig god

Og takk for mange gode oppsrkifter. Faller nok i smak hos mannen

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 20:11   #64
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

NAM!!! Denne tråden skal jeg lese igjennom en gang til. Supert med bilder til! Dere er kjempeflinke!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:34   #65
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

KAFFEKAKE

Denne var knallgod, mannen forspiste seg og ble helt vill.

Denne er nå laget og står til avkjøling i kjøleskapet. Den ble saftig og fin, deilig, iallefall nå før den ble helt kald.
Alt står og henger på denne kaken nå - gubben har bursta og skal ha den med på jobben imorgen.


OK, her er de foreløpige kommentarene:
From: Paul
Subject: RE: Cake
Please thank to your wife, the cake is delicious.
Happy birthday.

synd det bare er en gang om aaret du har foedselsdag. Hils din kone og tak for den vaeldig gode kake. . . Mvh Tina

the cake is so GOOOOOOOOOOODddd
please kindly ask your wife to send me the recipe ...!!
thanks a lot

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 16-01-07 kl 11:12.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:43   #66
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Hva i himmelens navn gjør jeg her inne.... Iler ut igjen.


Men fy for noen flotte kaker da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 21:46   #67
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Her var det farlig mye godt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:03   #68
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Og så med bilder å da...

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 22:24   #69
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Og så med bilder å da...

Legg inn dine da snuppa

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 10:12   #70
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Jeg er fremdeles på slankern, så slike tråder er FARLIGE.

Men om ikke så altfor lenge er det dobbeltbursdag i heimen (far og datter har bursdag samme dag). Da må det jo være lov å bake litt.

Første bursdagsfest er til søndag. Jeg gleder meg allerede til bakegildet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 10:18   #71
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

For noen kaker.
:vilikkesemer:

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 12:36   #72
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Å himmel og hav for en tråd å snuble inn på .

Her var det utrolig mange lekre oppskrifter. Når er neste fødselsdag mon tro .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:22   #73
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Lurer på om jeg skal øve meg i dag på å bake. Er jo bursdag her snart så.. Er vel lov det.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 14:26   #74
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Denne har jeg prøvd og kan virkelig annbefales.

Kanongod sjokoladekake
En klassiker blant sjokoladekaker. Det finnes knapt noen annen kake som er blitt så populær som denne.
Bunn:
- 6 egg
- 200 g sukker -
Piskes til eggedosis.

- 125 g kokesjokolade
- 3 ss. smør
Smeltes i vannbad.

- 120 g hvetemel
- 1 ss. kakao
- 2 ts. bakepulver
Sjokoladeblandingen og det tørre vendes i eggedosisen.
Kaken stekes i en godt smurt form på 175 ºC i 45 min.

Fyll:
- 120 g smør
- 200 g kokesjokolade
Smeltes i vannbad.

- 2 egg
- 400 g melis vendes i sjokoladeblandingen

Pynt:
Pyntes etter ønske, kaken på bildet er dekorert med et marsipanbrød som er skåret i passende skiver, gele topper og bursdagslys

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 17:44   #75
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

FLOTT, den så knallgod ut.

Det blir nok ikke så mange kakeinnlegg fra meg fremover, siden jeg tross alt skal opereres på tirsdag og kake ikke akkurat kommer til å stå på menyen de neste månedene hehe. Så FLOTT om andre legger inn sine oppskrifter, men husk regel nr 1: BILDE!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 21:24   #76
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Den kaffe kaken ser rågod ut så den skal jeg lage en dag. Cheece-kaken ser også utrolig fristende ut. HAr printet de ut så da må jeg bare finne en anledning...
Kjempefin tråd!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 21:45   #77
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Da har jeg laget sjokolade-osteterte! Står i kjøleskapet for å blir kald. Spennende å se om min blir bra da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:10   #78
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Er jo morsdag snart og da må jeg teste ut en av kakene

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:12   #79
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Dette var en himmelsk traad! :sikle:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 21:20   #80
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Mmmm, dette ble litt for mye for snavvelsjuke meg...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arne brimis sjokoladekake, kaffekake, kake, kakefyll, kaker, mouse, osteterte, topping


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no