Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-12, 12:58   #821
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man er helt ny og ikke har opparbeidet seg kredittverdighet, er prikkene man gir bort blågrå og inneholder ingen poeng. (Dette gjelder enten man prøver å prikke rødt eller grønt, så man kan jo formulere seg tvetydig og more seg ved tanken på at mottageren ikke vet. )

Hvordan er det om man slår av ryktefunksjon, får man blå prikker da?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:01   #822
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Hm, nå finner jeg ikke noe valg for å slå av ryktefunksjon. Kanskje det ikke er mulig her? Hm.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:08   #823
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Årgangsklassiker! Jeg leser og ler og merker meg at jeg har svart i denne tråden i opptil flere livssituasjoner. Og at jeg har sluttet å røyke en gang. Jaggu.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:09   #824
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg gir ikke røde prikker, men kan finne på å gi grønne prikker med småsure kommentarer til. Som at "nå syntes jeg du var et nepskrell, men jeg er likevel glad i deg. "

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:15   #825
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har vel gitt en liten håndfull (ikke så mange som et knippe) røde prikker i løpet av tiden på FP, og de var ærlig ment der og da, men ikke ment som noe mer enn bare "der og da".



Rødprikker du fordi folk har teite nick, altså?


Jeg skrev i full fart her på jobb, hadde på følelsen at det ikke ble særlig velskrevet. Hm, omformulerer til at jeg prikker rødt til nick som har meninger som er helt på jordet.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 13:33   #826
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man er helt ny og ikke har opparbeidet seg kredittverdighet, er prikkene man gir bort blågrå og inneholder ingen poeng. (Dette gjelder enten man prøver å prikke rødt eller grønt, så man kan jo formulere seg tvetydig og more seg ved tanken på at mottageren ikke vet. )


Oh... Det hadde vært noe det. Tenk at jeg ikke helt fikk med meg den muligheten mens jeg enda ike var kredittverdig.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 14:28   #827
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Selv prikker jeg ganske flittig når jeg synes noen sier noe utrolig vittig, veldig fint og ikke minst noe veldig viktig/fornuftig.

Ja, da kan jeg skjønne at det blir en del prikker.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 14:30   #828
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Veldig sjelden jeg gir, men de siste gangene har jeg vært oppgitt over at folk gnåler om det samme om og om og om og om og om igjen. Og jeg er kanskje ikke sånn i superhumør selv heller.

Egentlig ingen kjempegod grunn med andre ord. Jeg hadde lyst. Er det bra nok? :P

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:22   #829
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, da kan jeg skjønne at det blir en del prikker.

Ikke sant?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:27   #830
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg gir ikke røde prikker, men kan finne på å gi grønne prikker med småsure kommentarer til. Som at "nå syntes jeg du var et nepskrell, men jeg er likevel glad i deg. "

Klassisk passiv-agressiv metode.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:34   #831
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Det er litt som når poden har gjort noe som ikke er veldig galt, men jeg er sliten og sur og vet jeg bør ta meg sammen. Da smiler jeg og er hyggelig, mens ordene mine drypper av irritasjon, og hele guttungen blir helt forvirret og sikkert ødelagt for livet.

Det er det du gjør, Madicken, med grønne prikker og røde kommentarer.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:39   #832
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.845
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg ser heller fremgangsmåten til Madicken som at hun er litt irritert men fortsatt ser håp for meg. Som den megakonfliktfobikeren jeg er, ville jeg ha taklet en grønn prikk med litt syrlig skjerp deg-kommentar mye bedre enn en rød.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 15:41   #833
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg ser heller fremgangsmåten til Madicken som at hun er litt irritert men fortsatt ser håp for meg.

Slik er det - det er viktig å bevare optimismen i seg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 19:57   #834
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Huff, jeg preges fortsatt av å ha fått to røde prikker en gang jeg prøvde å være morsom. Kjenner at det hemmer meg og at jeg holder tilbake når jeg skriver her.

Har aldri gitt noen rødt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:02   #835
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg har fått et par-tre røde prikker, selvsagt helt ufortjent(). Neida, jeg tuller litt, men disse prikkene går veldig lite inn på meg, jeg husker ikke hvem eller hvorfor jeg har fått dem, så noe hevnprikking er iallefall helt uaktuelt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:03   #836
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Huff, jeg preges fortsatt av å ha fått to røde prikker en gang jeg prøvde å være morsom. Kjenner at det hemmer meg og at jeg holder tilbake når jeg skriver her.

Dakar.

Men prøv igjen, da, jeg lover å ikke rødprikke deg selv om du ikke er morsom!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:21   #837
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Og jeg lover å rødprikke deg når du ikke er morsom, så du blir herdet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:28   #838
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg har mottatt veldig få røde prikker - men de jeg har fått har jeg ærlig og redelig fortjent. - Jeg vet ikke om jeg har gitt noen. Jeg er elendig på å gi prikker og føler jeg gir de samme prikker hele tiden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:39   #839
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg fikk en rød svart prikk i takk for meg-tråden også.
Syns godt jeg kunne fått en kommentar fordi det virker halvhjertet. Eller veldig overarbeidet siden Merch også fikk?

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-12, 20:49   #840
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Huff, jeg preges fortsatt av å ha fått to røde prikker en gang jeg prøvde å være morsom. Kjenner at det hemmer meg og at jeg holder tilbake når jeg skriver her.

Har aldri gitt noen rødt.

Som jeg savner gamledager, da forum var nytt og spennende! Da prikkene kom, for eksempel, det var tider det, og dæsken døtte for noe seriøse greier det var.

Jeg kan ikke husk å ha fått røde prikker som har preget meg i særlig huskbar grad, jeg har derimot gitt noen i kampens hete (og ikke hete) som jeg ikke er særlig stolt av.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no