Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 17:14   #701
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Jeg er uenig med folk som synes sardiner på pizza er digg, ikke" rød prikk uenig", men jeg er "rødprikk uenig" med folk som mener vold er et skikkelig godt verktøy i barneoppdragelse, at Hitler var en fin fyr og at fb er et skikkelig bra sted å spamme med reklame for skiten man selger. Er jeg i det brutale hjørnet kan jeg finne på å bli rødprikkuenig med folk som gidder å krangle om det feks er greit å prikke grønt eller rødt om man bare er uenig. Å diskutere begrep er greit for meg å kverulere og så bli grinete er er teit. Ikke at noen har dratt det dit foreløbig altså, men det kunne jo skje.



Jeg tror denne tråden viser at det forskjellige syn på hvorfor og når man rødprikker og det er vel helt greit. Noen ganger er prikker velfortjent og noen ganger ikke. Det er bare prikker og en måte for oss å gi hverandre tilbakemeldinger på. Det er ikke om å gjøre å ramle ned i avgrunnen om man får en rødprikk, men å velge om man skal ta det innover seg eller ikke. For min del, lærer jeg minst like mye av røde som av grønne prikker. Kanskje til og med enda mer ettersom jeg sjelden får røde og dermed legger ekstra merke til de få som kommer.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:33   #702
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg har ikke noen standard engang jeg. Jeg bare rødprikker i vei så mye jeg vil bare fordi jeg kan det, og fordi det er en fin måte å avreagere litt på siden det er mange som blir virkelig stressa av en rød en. Særlig de som nesten er inne på medlemssalongene og gjerne ikke har lyst på en mangepoenger feil vei.

  Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:37   #703
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg prikker alt for lite, jeg. Både rødt og grønt.

Og jeg blir ikke spesielt lei meg om jeg får en rød prikk heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 23:23   #704
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Feil bruk av røde prikker.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 07:11   #705
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg blir forresten ikke lei meg av evt stygge kommentarer som måtte følge med en rød prikk. Det sier mest om den som har skrevet det og minst om meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:55   #706
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Det er mulig jeg tråkker i salaten her, for jeg har altså ikke lest alle 36 sidene. Men hvorfor skal man ikke gi rød prikk uten å delta i tråden? Gjelder i såfall det samme for grønn prikk? Jeg gir ofte grønn prikk uten å delta i tråden. Oftest når jeg leser gjennom en lang tråd og ser velskrevne innlegg som ikke er mot slutten av tråden. Fin måte å gi tilbakemelding uten å lage kaos i diskusjonen ved å sitere og kommentere noe som var skrevet for lenge siden. Har ikke gjort det enda, men tenker at samme logikk for min del gjerne kan benyttes for rød prikk.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:10   #707
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg blir forresten ikke lei meg av evt stygge kommentarer som måtte følge med en rød prikk. Det sier mest om den som har skrevet det og minst om meg.

Det polarjenta sa!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:11   #708
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg må innrømme at jeg ikke er særlig raus med rødprikkene. Når jeg i en diskusjon har sagt hva jeg mener til noen jeg er helt uenig med, blir det liksom litt overflødig å krydre det med tyttebær i tillegg. Mange ganger har jeg ikke deltatt i diskusjonen selv, men sendt en grønn prikk med mitt divergerende synspunkt. For meg er det viktigere å få gitt tilbakemeldingen i klartekst enn ved fargebruk, men jeg synes rødprikken er fin som en slags "liker ikke"-funksjon på innlegg som er så innlysende at de går over streken at forklaring på negativ prikk er overflødig.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:11   #709
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Det Flubby sa.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:12   #710
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Men, jeg trodde det bare fantes en skreven regel om prikking jeg

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:15   #711
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

I flere av trådene så er jeg uenig med mange av meningene.. Og jeg kan gjerne skrive min mening, men jeg kan ikke se noen som helst grunn til at jeg skal gi ut rød prikker bare fordi jeg er uenig med noen i en sak...

Om vi f.eks. diskuterte politikk... Skulle jeg gitt en rød prikk til alle som sympatiserer med SV bare fordi jeg ikke gjør det??
Jeg mener dette isåfall vil være feil bruk av rødprikker...

Vi har ikke en felles prikke-kutyme på FP. Du står helt fritt til å bruke eller unnlate å bruke prikker akkurat der du finner det for godt, og det gjør alle andre også.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg prikker som en løs kanon på dekk, både rødt og grønt. Jeg kan tilogmed finne på å gi en ironisk grønn

Så lenge du ikke akkompagnerer den med teksten "Denne skulle egentlig vært rød, men ..."

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det er mulig jeg tråkker i salaten her, for jeg har altså ikke lest alle 36 sidene. Men hvorfor skal man ikke gi rød prikk uten å delta i tråden? Gjelder i såfall det samme for grønn prikk? Jeg gir ofte grønn prikk uten å delta i tråden. Oftest når jeg leser gjennom en lang tråd og ser velskrevne innlegg som ikke er mot slutten av tråden. Fin måte å gi tilbakemelding uten å lage kaos i diskusjonen ved å sitere og kommentere noe som var skrevet for lenge siden. Har ikke gjort det enda, men tenker at samme logikk for min del gjerne kan benyttes for rød prikk.

Personlig synes jeg det er mest hederlig å gi min misnøye til kjenne i tråden også, når jeg rødprikker. Dette er fordi en rødprikk vanligvis er noe jeg fyrer av når jeg på en eller annen måte er uenig med vedkommende, enten det nå gjelder fremtoning, holdninger eller bare at vedkommende ikke stemmer SV. Når jeg også kommenterer i tråden, gir jeg vedkommende en mulighet til å svare på tiltale i diskusjonen. Slikt blir det bedre diskusjoner av, og jeg slipper gjerne barnslige forklarings-PM-er, som jeg ikke har interesse av å lese.

Og dessuten: når jeg rødprikker, er det som blir rødprikket gjerne av en slik art at det ikke bør få stå (tilsynelatende) uimotsagt. Særlig ikke hvis det ligger på åpent forum.

Men dette er min personlige mening. Jeg synes ikke det trenger være en gerenell regel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:20   #712
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Så lenge du ikke akkompagnerer den med teksten "Denne skulle egentlig vært rød, men ..."


Neida, har så mange fine smilyer til det, denne feks:

Vips, så har du en passivagressiv ironisk grønn prikk

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:25   #713
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Neida, har så mange fine smilyer til det, denne feks:

Vips, så har du en passivagressiv ironisk grønn prikk

Det er omstridt om er passiv-agressiv altså. Jeg bruker den bare som et smil, for min del. Du må nok slå til med dersom du skal være sikker på å bli oppfatet riktig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:27   #714
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er omstridt om er passiv-agressiv altså. Jeg bruker den bare som et smil, for min del. Du må nok slå til med dersom du skal være sikker på å bli oppfatet riktig.


Ja, det tror jeg også. Om jeg hadde fått en grønn prikk med et på, så hadde jeg tenkt på det som en hyggelig prikk, og ikke noen ironisk prikk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:27   #715
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er omstridt om er passiv-agressiv altså. Jeg bruker den bare som et smil, for min del. Du må nok slå til med dersom du skal være sikker på å bli oppfatet riktig.

Nei, mye morsommere når prikkemottakeren må klø seg grundig i hodet

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:28   #716
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, mye morsommere når prikkemottakeren må klø seg grundig i hodet


Jeg hadde ikke klødd meg i hodet en gang, bare sett at jeg fikk en prikk med et og tenkt, kanskje ingenting, eller at det var hyggelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:28   #717
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.


Neida, har så mange fine smilyer til det, denne feks:

Vips, så har du en passivagressiv ironisk grønn prikk

Åj, jeg var ikke klar over at den er passivagressiv og bruker den hele tida fordi den enkel å huske.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:32   #718
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg hadde ikke klødd meg i hodet en gang, bare sett at jeg fikk en prikk med et og tenkt, kanskje ingenting, eller at det var hyggelig.

Jeg også! Der ser du, man trenger ikke være så hardhudet som du for ikke å ta negative prikker ille opp. Man trenger bare å være skikkelig naiv sånn som jeg er

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:34   #719
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg også! Der ser du, man trenger ikke være så hardhudet som du for ikke å ta negative prikker ille opp. Man trenger bare å være skikkelig naiv sånn som jeg er

Jeg er ikke så hardhudet, men i mitt hode er dette internett, og helt ærlig det som skrives der går ikke så veldig inn på meg. Joda, jeg kan bli rørt og alt det der, men negativitet gidder jeg ikke bry meg om rett og slett.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 11:35   #720
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Jeg har mange ganger prikket grønt uten å delta i diskusjonen - for eksempel i tilfeller der jeg ikke har tid og ork til å delta, eller der mange andre allerede har sagt det jeg mener, og jeg ikke synes det er nødvendig å gjøre "trykket" enda mer massivt, men der jeg likevel ønsker å gi positiv tilbakemelding til enkeltinnlegg jeg setter pris på.

Når det gjelder røde prikker, er jeg langt på vei enig med Teo, men samtidig kan jeg godt se for meg tilfeller der jeg kunne finne på å prikke rødt uten å skrive i tråden selv. For eksempel der jeg synes noen var veldig ufine mot en annen bruker, men jeg ikke ville ønske å henlede "offentlig" oppmerksomhet på akkurat dette. Eller, igjen, dersom jeg syntes mitt standpunkt var sagt så mange ganger i tråden at det ikke var nødvendig at jeg også gjorde det, men der jeg likevel syntes ett bestemt innlegg var så langt over streken at jeg ønsket å prikke rødt for det.

Og igjen, som Teo sier: Folk bruker prikkene forskjellig, og dermed kan det for noen være helt meningsløst å prikke i en diskusjon de selv ikke deltar i, mens det for andre kan være helt rimelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, rødprikking


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no