Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å singelfryse brødskiver

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-23, 23:53   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å singelfryse brødskiver

Jeg har levd i minst fem år uten brød pga intense brystsmerter. Nå har jeg funnet ut at jeg tåler skikkelig grove brød. Type tunge rugbrød.

Siden sist jeg spiste brød, har familien krympet, iallfall den delen som gaflet i seg brød. Så jeg har ingen erfaring med å fryse annet enn hele brød. Men jeg har jo fått med meg at folk fryser brød i skiver.

Vel. Jeg skar tynne, fine skiver av det gode brødet og frøs. Og det skjedde som jeg antok: Det frøs fast i en klump.

Må jeg virkelig ha mellomleggspapir mellom skivene? Eller fryse skivene på et fat før jeg legger dem i pose?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 00:01   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jepp, jeg fryser dem på et bakebrett først, og så i pose. Tinte i brødristeren. Du kan fryse flere lag med bakepapir i mellom. Veldig gjerne silikon bakeark, det sitter mindre fast. Det fungerer jo med mellomleggspapir mellom brødskivene også, men det er jo veldig lite miljøvennlig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 00:04   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Hm. Takk. Da får jeg teste det.

Men er det altså sånt folk bedriver? Jeg spiser jo knapt brød, men hadde jeg spist mye, hadde jeg nok ikke giddet dette.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 00:18   #4
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg kjøper "vanlig brød" (altså ikke rugbrød) i butikken, skjærer det opp i maskinen i butikken og fryser hele greia. Det blir ikke en klump, skivene lar seg lett løsne fra hverandre.
Jeg begynte med å fryse en og en skive, og ble ganske lettet da jeg skjønte at det ikke var nødvendig.

Kan det være fordi rugbrød er litt tungt/fuktig, tro?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 00:23   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Takk. Da får jeg teste det.

Men er det altså sånt folk bedriver? Jeg spiser jo knapt brød, men hadde jeg spist mye, hadde jeg nok ikke giddet dette.

Nei, vanlige brød går fint an å fryse oppskåret, rett i pose. Det er mine supergrove, hjemmelagede rugbrød, som må fryses på den måten. Det er så mye fuktighet i det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 07:53   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Man kan knekke løs skiver normalt sett ja. Evt bruke en kniv og gi dem et lite puff. Lillesøster spiser kun brød frossent fra fryseren siden hun er den eneste som spiser glutenfritt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 08:13   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg fryser Hansens supergrovt i skiver, og må som regel bruke en kniv for å knekke skivene fra hverandre. Pleier å knekke opp flere når jeg først er i gang, så har jeg noen dager hvor det bare er å ta ut en skive.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 08:19   #8
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Hjemmebakt rugbrød skjærer jeg vanligvis i fire stykker og fryser ned tre av dem. Jeg spiser mer enn en skive av gangen, så det er greit å ta opp stykkevis.


Ferdigkjøpt brød skjærer jeg ned i pakker med skiver og da er det vanligvis greit å bare ta av de skivene jeg vil ha.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 08:27   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Hvis skivene sitter hardt sammen pirker jeg dem løs med en spiss kniv. Skal ikke mange vrikk til med kniven før de løsner. Har aldri brukt mellomleggspapir nei.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 08:34   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg legger dem litt på skrå i posen, da er det lett å knekke løs skiver.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 09:10   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Vi spiser lite brød og fryser alltid ned i skiver. Både veldig grovt og litt finere brød. Jeg pirker skiver løs med kniv eller legger en "klump" med 3-4 skiver til tining i fem til ti minutter i romtemperatur. Funker kjempegreit. Hadde aldri giddet å ta papir mellom. Jeg pleier forresten å legge brødskiver rett fra fryseren i brødristeren. Nesten litt nybaktfølelse da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 09:30   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Det gikk faktisk lettere å pirke løs skiver med kniv enn jeg trodde da jeg skulle ha frokost i morges.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 09:33   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Liefje, kan jeg spørre hva dere spiser i stedet for brød? Her har det de siste årene gått i byggrynsgrøt med mye cottage cheese, grove knekkebrød og ulike salater. Er ikke så glad i kjøleskapsgrøt (foretrekker varm) eller eggegreier. Heller ikke müsli, men granola er godt. Noen ganger lager jeg kikertpannekaker (latterlig enkelt) og av og til har jeg ulike rundstykker uten gjær (mer sconesvarianter, kanskje) i frysen. Men jeg er sykt glad i cottage cheese.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 10:11   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg spiser mager cottage cheese til frukost med bær eller sukkerfritt syltetøy. Til de andre brødmåltidene spiser jeg knekkebrød. Jeg er lite oppfinnsom og er ikke så glad i omelett.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 11:03   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Liefje, kan jeg spørre hva dere spiser i stedet for brød? Her har det de siste årene gått i byggrynsgrøt med mye cottage cheese, grove knekkebrød og ulike salater. Er ikke så glad i kjøleskapsgrøt (foretrekker varm) eller eggegreier. Heller ikke müsli, men granola er godt. Noen ganger lager jeg kikertpannekaker (latterlig enkelt) og av og til har jeg ulike rundstykker uten gjær (mer sconesvarianter, kanskje) i frysen. Men jeg er sykt glad i cottage cheese.

Jeg spiser yoghurt med firkorn, frukt og nøtter til frokost og rugsprø eller diverse knekkebrød/kjeks med pålegg til lunsj (eller disse skivene fra fryseren). Mannen spiser ikke frokost og spiser middagsrester til lunsj. Sønnen har flyttet ut for å studere, men han var heller ikke spesielt glad i brød. Muligens fordi han vokste opp i Tyskland hvor det var varm lunsj som var normalen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 11:37   #16
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg spiser ikke brød, spiser heller lomper eller tortilla med pålegg på eller noe eggebasert. Men nå for tiden går det i bananer.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 11:46   #17
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det gikk faktisk lettere å pirke løs skiver med kniv enn jeg trodde da jeg skulle ha frokost i morges.

Sett en kniv mellom skivene så pleier man klare få en løs.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 12:05   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg spiser ikke brød, spiser heller lomper eller tortilla med pålegg på eller noe eggebasert. Men nå for tiden går det i bananer.

Lomper glemte jeg! Det spiser jeg. Gode, ferske potetlomper.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 13:27   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Jeg lager steinalderbrød jevnlig, altså brød med frø/nøtter = lavkarboish. som jeg skjærer i skiver og har i fryseren.
Lager frøknekkebrød.
Spiser ellers en blanding av CC, yoghurt naturell/creme fraise med granola som jeg har stekt selv, blåbær og en skje med sukkerfri bringebærsyltetøy.
Men jeg hopper stort sett over frokost og spiser dette til lunch da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 13:34   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å singelfryse brødskiver

Det er lett for at skiver av tungt, fuktig brød klistrer seg til hverandre, ja. Det er viktig å passe på at brødet er helt avkjølt før du fryser det (har jeg, eh, hørt), og kanskje kan det også hjelpe å la det hvile litt etter at du har skåret det opp, så det damper/tørker bort enda litt mer fuktighet før frysing.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no