Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 20:22   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Svigers skal få kaffemaskin, og vi lurer på hvilken?
Oppad til 3000,-

Den må ha ekstern melkeskummer, og enkel å bruke. Dvs melkeskummer må man vel kjøpe separat. Den skal ikke ha melkeskummer er vel mer riktig å si?

Hva kjøper vi, og vet du hvor også, så gjør ikke det noe

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:26   #2
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Jeg er jo veldig fornøyd med Nespressomaskinen min, men Senseomaskinen som selges på Rema er også ok. Padsene er endel billigere enn Nespressokapslene, og de kan kjøpes på Rema. Dette er kanskje en fordel for svigers? Eller er de komfortable med å kjøpe på nett?
Når det gjelder steamer, så hadde jeg kjøpt Aeroccino fra Nespresso

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:28   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Du må finne ut om du vil ha med sånne kaffekapslar, eller om du vil den skal lage på bønner Dei kapslane er ganske dyre, men det verkar som at folk er fornøgd likevel. Vi har ein Siemens som er heilautomatisk; går på bønner, og har melkeskummar innebygd. Veldig, veldig fornøgd.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:30   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Får man ikke kjøpt kapsler noe annet sted enn på nett??
Og de padsene, finnes de i mange smaker de også?

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:31   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er jo veldig fornøyd med Nespressomaskinen min, men Senseomaskinen som selges på Rema er også ok. Padsene er endel billigere enn Nespressokapslene, og de kan kjøpes på Rema. Dette er kanskje en fordel for svigers? Eller er de komfortable med å kjøpe på nett?
Når det gjelder steamer, så hadde jeg kjøpt Aeroccino fra Nespresso

Jeg vet du er fornøyd med din, men hvilken modell er det? En sånn som du har vil jeg ha også nemlig. Rask, og veldig goood kaffe

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:32   #6
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Denne? http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=105007

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:33   #7
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Denne? http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=105007

Den så fin ut, men jeg tror vi skal kjøpe en hvor det ikke er så viktig hvordan koppen er....

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:36   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Se her, ja. Jeg har en nesten lik tråd og vil bare presisere at jeg ikke er svigermoren din.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:53   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Den vi har er den billigste enkle fra Nespresso. Selve modellen finnes ikke lenger, men den billigste de har nå er sikkert etterfølgeren fra den vi har. (Den heter Essenza)
Nespressokapsler får du i Nespressobutikken i Oslo eller på nespresso.no.

Senseopadsene får du som sagt på Rema. De kommer i flere smaker, også kakao og Cappucino

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:55   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Senseopadsene?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:56   #11
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Det er en maskin som heter Philips Senseo som bruker pads i stedet for kapsler

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:57   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Ah! Takk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:01   #13
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Jeg har noe som høres ut som Syrin sin.

Jeg er veldig fornøyd, den har melkeskummer og den har to styrker for kaffe, vanlig og espresso. Jeg skjønner ikke dette her med pads og kapsler jeg. Kaffebønner er jo utrolig mye bedre OG billigere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:05   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Se her, ja. Jeg har en nesten lik tråd og vil bare presisere at jeg ikke er svigermoren din.

Men du kunne godt fått lov. Tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:09   #15
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Vi kjøpte Nespresso CitiZ & Milk. Den har separat skummer og koster 2500 kr. I disse tider får man trekke fra 400 kr på Nespresso sine sider om man kjøper en maskin. Vi er strålende fornølyde, og man kan velge mellom 16 (tror jeg det var) typer kaffe.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:10   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Slik ser den ut:

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:18   #17
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Slår et slag for kaffemaskin med kvern istedet for kapsler jeg også. Større valgfrihet, mindre søppel og jeg synes kaffen smaker bedre. Vi har en fra Krups som vi er tålelige fornøyde med. Den har separat melkeskummer. Har hatt den i 3 år, og har fungert bra så langt. Den er dyrere enn hva du har tenkt deg. Men det finnes noen enklere modeller på markedet.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:22   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har noe som høres ut som Syrin sin.

Jeg er veldig fornøyd, den har melkeskummer og den har to styrker for kaffe, vanlig og espresso. Jeg skjønner ikke dette her med pads og kapsler jeg. Kaffebønner er jo utrolig mye bedre OG billigere.

vi har også denne og er godt fornøyd! Mer miljøvennlig er det også helt klart

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:47   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har noe som høres ut som Syrin sin.

Jeg er veldig fornøyd, den har melkeskummer og den har to styrker for kaffe, vanlig og espresso. Jeg skjønner ikke dette her med pads og kapsler jeg. Kaffebønner er jo utrolig mye bedre OG billigere.

Jepp, det er den vi har, men i kvitt. (og mkj har den også ser eg). Vi er som sagt svært godt fornøgd, og kaffebønner er ikkje spesielt vanskelig å få tak i. Steam'eren fungerer veldig bra - eg er aller mest glad i kaffe latte. Mannen tar den sterkaste espressoen. Når mine foreldre er på besøk tar dei den svakaste varianten.

Her er vår:

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:50   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Slik ser den ut:


Jeg har denne, og ELSKER den.
Virkelig fornøyd!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no