Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva skal følge med i utleieleilighet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 13:30   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Hva skal følge med i utleieleilighet?

Vi har bygd opp kjellerleiligheten vår omtrent fra bunn, med nytt bad, ny gang, tre soverom, varme i gulvet, skyvedørsgarderobe, nye vinduer, ny ytterdør osv. Stuen og kjøkkenet var OK fra før.

Nå skal leietaker flytte inn til helgen. Hva forventes at følger med? Jeg går ut i fra at vi stiller med gardinstenger, garderobeskap og evt rullegardiner (mest for å kunne styre litt hvordan de blir seende ut, det som henger i disse vinduene er ganske dominerende i fasaden). Vi har kjøpt knagger til bad og skal ordne dorullholder og bestikkholder til kjøkken. Men hva med søppelbøtter? Noe annet jeg ikke har tenkt på?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:50   #2
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Gardinstenger må vel leietager selv stå for, samme med søppelbøtte men er det ute du tenker på så må vel dere bistå ja.

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:53   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Det kan være lurt å henge opp gardinstenger, så slipper du at hver leietaker henger opp egne hver gang - det blir det mange hull i veggen av.

Søppelbøtter er jeg usikker på altså. Jeg tror ikke det er noen norm. De fleste leiligheter leies ut enten umøblert eller delvsi møblert. Det eneste jeg vet er at dersom det er fullt møblert, så skal det holde å flytte inn med tannbørste og klær.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:54   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Det har aldri fulgt med søplebøtter inne når jeg har leid leilighet iallfall. :datapunkt:
Gardinstenger har fulgt med, og gjerne persienner/rullegardiner. Fastmonterte garderobeskap skal også stå, ja.

Dessuten hvitevarer ettersom hva som er avtalt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:00   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Da kan det se ut som om vi er på riktig spor. Gardinstengene har nesten samme begrunnelse som rullegardinene: jeg ønsker ikke at alle skal smelle opp sitt eget, både pga slitasje og utseende. Ellers er leiligheten umøblert (så jeg synes vi har vært rimelig ok når vi har satt opp flunk ny skyvedørsgarderobe med innredning). Jeg hopper over søppelbøtte.

Jeg ble bare litt usikker da leietaker så ut til å bli overrasket over at vi ikke stilte med gardiner.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:04   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Der jeg har leid, har der vært med søppelbøtter og gardiner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:10   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Røykvarslere og brannslukkingsapparat/brannslange.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:26   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

... og lamper, men det er vel ganske selvsagt. Da mener jeg selvsagt ikke stålamper og bordlamper og slikt, selv om det ikke gjør noe om det finnes noen av dem også. (Vi har akkurat flyttet inn i stort hus der forrige eier tok med en god del lamper etter avtale, og vi har det bekmørkt. )

Gardiner får da leietaker skaffe selv.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:34   #9
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

... og sjokolade.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:36   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

... og sjokolade.

For ikke å glemme det viktigste.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:37   #11
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Gardiner er ikke et must i umøblert leillighet.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 16:13   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Det eneste det er krav om er vel røykvarlsere og brannslukkningsapparat, og muligens garderobeskap.

Vi leier ut, og overnevnte ting er med. Vi har også satt opp skinne til dusjforheng i taket på badet, da vi ikke ønsket at de skulle begynne med det selv.
En av leieboerne lot gardinstenger være igjen da hun flyttet, og de har hengt der siden.

Ja, så har vi også en oppvaskmaskin og et kjøleskap stående der nede. Oppvaskmaskinen fordi at vi hadde en til overs da vi flyttet inn her, og kjøleskap pga at det ikke er standardmål der det må stå, så for gjøre det enkelt så kjøpte vi nytt der.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 17:46   #13
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Røykvarslere og brannslukningsapparat har vi ordnet - like mye av egen interesse. Varslerne er seriekoblet sammen med våre, men de har et lite minutt på seg til å slå av sin hvis deres går av ved en feil før vår kobler inn.

Hvitevarer er avtalt, det som står, følger med. Jeg tenkte å avvente selve handelen av garderobeskap, har de selv, så kan vi vente til neste gang.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 17:53   #14
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal følge med i utleieleilighet?

Jeg har forsåvidt vært vant til at det er garderobeskap på alle soverom når man leier, selv om det leies som umøblert.
Ellers er det vel vanlig med panelovner/gulvvarme - varmekilde av noe slag.
Belysning der det er naturlig å ha det i taket, og da mener jeg ikke type lampe over spisebord etc. men i taket på soverom f.eks.
Gardiner har jeg aldri opplevd at det har hengt når vi har leid, og bra er kanskje det, for det er jo slett ikke sikkert man har samme smak.
Av og til har det fulgt med hvitevarer, andre ganger ikke. Dette avtales vel på forhånd. Og leier man ut umøblert er man ikke pliktig til å holde hvitevarer såvidt meg bekjent.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no