Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En fugl på soverommet

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-10, 10:40   #1
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

En fugl på soverommet

Åh, jeg har studiedag og har benket meg til med bøkene. Men nå hørte jeg plutselig en forunderlig lyd fra storebrors soverom, og jadda; en fugl har fløyet inn gjennom vinduet som så vidt sto på gløtt. Stakkar liten.
Men hva gjør jeg nå?
Jeg skal innrømme at jeg synes fugler hører hjemme utenfor huset mitt, og at de er usedvanlig søte på fuglebrettet, men inne i huset? Not so much.
Jeg kjente nesten at jeg ble litt redd da jeg åpnet døra, for den kom mot meg.
Nå blir vel hele rommet tilsmusset av ekskrementer også.

Kanskje den har kommet for å be meg henge ut meisebollen jeg lagde for 14 dager siden?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:41   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Du åpner vinduet på vidt gap, og håper den finner veien ut igjen?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:43   #3
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Stakar liten, jeg fikk noen råd her, endte med å kaste et håndkle over den og bære den ut.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:45   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Fange i et putetrekk eller lite dynetrekk for så å slippe fri igjen funker på ekorn, iallfall.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:45   #5
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Åpne på vidt gap sier du? Da må jeg inn og krysse hele det gedigne rommet på ca 2,5 meter i lengde. Jeg er redd den flyr på meg i forvirringen, og da setter den seg sikkert fast i håret mitt, og så dør jeg av skrekk.

Oh, flere svar, og alle innebærer en eller annen form for kontakt med den lille.
Uff, så pinglete jeg er. Kanskje jeg må se om naboen er hjemme...

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:47   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Åpne på vidt gap sier du? Da må jeg inn og krysse hele det gedigne rommet på ca 2,5 meter i lengde. Jeg er redd den flyr på meg i forvirringen, og da setter den seg sikkert fast i håret mitt, og så dør jeg av skrekk.

Har du ikke en skikkelig birøkterdrakt du kan ha på deg? Evt en tett lue. Veksler litt mellom og stor medfølelse, tror jeg ville ha syntes dette var skummelt jeg også. Lykke til!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:48   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Det var pappa som fanget mitt ekorn.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:52   #8
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Birøkterdrakt skulle jeg gjerne hatt nå ja.
Jeg ler litt av meg selv jeg også, at det går an å være redd for en sånn liten sak. Men rommet er så lite, og det er ingen steder å fly så om den kaster seg på vingene så treffer den nok hindringen, som er meg.

Stakkar det er jo fuglen som er redd, jeg har bare en tullete krisemaksimering her. Og jeg får vel ikke studert før den er ute...

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:54   #9
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Nå har jeg lest den andre tråden. Kanskje det er mindre skummelt om jeg tar på meg en stor dunjakke, lue og hansker? Og så ruster meg med en håndduk til å fange den i. Da er det bare ansiktet igjen. Dykkermaske?


Sist redigert av skyfri : 05-11-10 kl 11:46. Årsak: Irriterende skrivefeil.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:56   #10
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.963
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Eller gjøre som jeg gjorde da vi fikk en fugl på badet en tidlig morgen: Først hyle, deretter be mannen (som selvfølgelig kom styrtende) om å få fuglen ut.

Vi slapp forøvrig å vaske ned hele badet, fjærkreet oppførte seg eksemplarisk og bæsjet bare littegrann i dusjen.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 10:56   #11
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Dykkermaske og snorkel gjør nok susen.
Det tok en stund før jeg fikk den ut, men jeg lot den få litt ro til å sette seg, også snek jeg meg inn på den () og kastet et kjøkkenhåndkle over. Da var det bare å bære den forsiktig ut på verandaen og slippe den løs.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:45   #12
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

De fuglene som kommer til meg er smarte, den hadde funnet veien ut helt selv gjennom den smale sprekken i vinduet.

Men jeg måtte altså be naboen på besøk før jeg turte å åpne døra, og det var sønnen hennes på 5 som ledet ekspedisjonen inn på rommet.
Men vi fant den altså ikke, så da har den vel kommet seg ut da.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:46   #13
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Også sier de at ikke prokrastinering får jobben gjort.

Grattis med vel overstått problem!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 11:54   #14
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Takk.
Jeg skal prokastinere mer!

Nå må jeg imidlertid samle sammen konsentrajon til å studere.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:00   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Og her fikk vi beviset på hvorfor vi prokastinerer: Vi blir altså innimellom belønnet for det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 15:29   #16
Max
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 17
Max har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Jeg har en katt som dere kan låne neste gang :-)

Max er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 18:20   #17
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En fugl på soverommet

Jeg hadde dødd av skrekk, nesten helt sikkert.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no