Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-23, 11:45   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

I-landsproblem (innser at det er i kategorien "diamantskoene mine gnager"): Jeg har et par nydelige kasjmirgensere, men de nupper og loer noe aldeles forferdelig, noe som gjør at de slett ikke ser fine ut lenger, så jeg bruker dem sjelden. Jeg har en gammel nuppefjerner, sannsynligvis en ganske billig sak, husker ikke hvor den ble kjøpt i sin tid, men trolig Clas Ohlsson e.l. Den er i alle fall ikke særlig effektiv.

Er det noen som har en god en de kan anbefale? Jeg så en test på ett eller annet nettsted, og den som vant der har jeg ikke funnet noe sted. Siden jeg har søkt på dette så får jeg nå opp alskens reklame for nuppefjernere, fra alt fra Søstrene Grene til utenlandske spesialbutikker jeg aldri har hørt om. Så jeg vil gjerne ha en anbefaling fra noen med førstehånds erfaring, så jeg slipper å bestille noe ræl. Jeg vil jo helst bruke disse deilige (og dyre) plaggene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 12:13   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Jeg AVbefaler Steamery Pilo 2, i hvert fall. Den blir ekstremt raskt full av lo og man må pirke masse for å fjerne det. Den billige jeg hadde fra OBH Nordica før var mye mer effektiv, og like skånsom mot klærne.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 12:21   #3
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Jeg fikk denne kasjmirkammen i julegave av en materialkritisk kasjmirbruker. Jeg har ingen kasjmirgensere å bruke den på, men regner gavegiveren som så kunnskapsrik at hun har sikkert har gått god for den.


Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 12:24   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Jøss, kasjmirkam? Det har jeg aldri hørt om. Kanskje det er like greit?

Takk for avbefaling også forresten, det er like nyttig.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 13:23   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Dette er faktisk testet av tek.no. De er ikke helt enig med Nera om Pilo, selv om de også syntes det var litt styr å tømme for lo.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 13:31   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dette er faktisk testet av tek.no. De er ikke helt enig med Nera om Pilo, selv om de også syntes det var litt styr å tømme for lo.

Ja, det var denne testen jeg også så. Og nettopp derfor det er greit å høre om personlige erfaringer i tillegg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 13:35   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Jeg kan kun gå god for fingre. Jeg har prøvd mye, inkludert kasjmirkam, men er ikke fornøyd med noe. Enten funker det ikke, eller så lager de hull i klærne. Jepp.

Jeg er allergisk mot nupper. Synes fine plagg ser billige ut etter én nupp, omtrent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 13:47   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Kjøpte nylig en på Enklere liv. Leifheit er merket. Bedre enn den gamle årgangsmodellen jeg hadde fra Clas ihvertfall.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 13:53   #9
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kjøpte nylig en på Enklere liv. Leifheit er merket. Bedre enn den gamle årgangsmodellen jeg hadde fra Clas ihvertfall.

Leifheit er det tyske kvalitetsmerket jeg har strykebrett i.
Jeg er imponert over funksjonell design og materialer.
Om nuppefjerneren er i samme kvalitet er den verdt å prøve.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-03-23, 00:25   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du anbefale meg en god nuppefjerner?

Jeg har en fra Singer kjøpt på Panduro. Jeg har lite å sammenlikne med, men den fjerner nuppene i hvert fall og er lett å tømme

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no