Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pass på Hurtigruta - og leveringstiden er?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-20, 18:18   #1
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Pass på Hurtigruta - og leveringstiden er?

Vi skal reise med Hurtigruta 20. juli, og jeg har først i dag oppdaga at alle må ha gyldig pass/legitimasjon. Ungene har ikke gyldig pass, de gikk ut i april, og vi hadde ikke tenkt å kjøpe nye før neste gang vi skal til utlandet. Tromsø-Kirkenes er ikke helt i den kategorien, og derfor har jeg ikke tenkt på det.

18-åringen har både førerkort og visakort med bilde, og ene 16-åringen har et (sperret) visakort med bilde. Tredjemann som skal være med (16) har utgått pass og visakort uten bilde. Jeg har bestilt visakort med bilde i dag.

Noen som har erfaring med hvor lang leveringstid et pass har nå? Vi reiser nordover neste søndag, så om vi oppsøker passkontoret på mandag, må det rekke fram til fredag. Nødpass på Gardermoen (10 minutter unna) er kanskje eneste mulighet her?

Hvis vi er heldige, kommer kanskje visakortene i tide. Er det regnet som gyldig legitimasjon?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no