Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 21:51   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Slår et slag for kaffemaskin med kvern istedet for kapsler jeg også. Større valgfrihet, mindre søppel og jeg synes kaffen smaker bedre. Vi har en fra Krups som vi er tålelige fornøyde med. Den har separat melkeskummer. Har hatt den i 3 år, og har fungert bra så langt. Den er dyrere enn hva du har tenkt deg. Men det finnes noen enklere modeller på markedet.

Det er vel smak og behag det også. Har ei venninne som gikkf ra kaffemaskin med kvern til Nespressomaskin nå, og er veldig fornøyd.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:11   #22
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er vel smak og behag det også. Har ei venninne som gikkf ra kaffemaskin med kvern til Nespressomaskin nå, og er veldig fornøyd.

Det er nok det. Kommer jo veldig an på hvilke bønner man kjøper og hvilken smak man har.

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 17:29   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Ja, jeg syns da kaspler er ok å drikke, men det er jo veldig dyrt, og bønner utrolig godt! Nå har jeg akkurat kjøpt Juleblend fra Starbucks.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 13:53   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Jepp, det er den vi har, men i kvitt. (og mkj har den også ser eg). Vi er som sagt svært godt fornøgd, og kaffebønner er ikkje spesielt vanskelig å få tak i. Steam'eren fungerer veldig bra - eg er aller mest glad i kaffe latte. Mannen tar den sterkaste espressoen. Når mine foreldre er på besøk tar dei den svakaste varianten.

Jeg må innrømme at vi ikke har brukt steameren. Fant ikke helt ut av det, men det skal sies at vi ikke har prøvd så fælt heller da. Men er det ikke mye styr med rengjøring?

Og så har ikke vi stilt inn på Espresso, vi har bare sterk eller svak vanlig kaffe tror jeg.

Men mannen min (som er kaffedrikkeren) er storfornøyd, aldri hatt så god kaffe sier han. Selv med ganske billige bønner fra Ikea f.eks.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 14:16   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Jeg kjenner en av Norges beste barristaer. Han mener at det å lage skikkelig kaffe fra grunnen av er såpass vanskelig at for folk flest så vil kaffe fra nespresso bli vel så god.

Både mannen og jeg er særs kresne på kaffe og er veldig fornøyd med vår Nespresso Latissima. Den har integrert melkeskummer, og dette var viktig for oss siden jeg drikker latte til frokost.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 11:23   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Citiz & Milk koster ca 2000 kr nå, og så får man igjen 400 kr fra Nespresso.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:25   #27
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både mannen og jeg er særs kresne på kaffe og er veldig fornøyd med vår Nespresso Latissima. Den har integrert melkeskummer, og dette var viktig for oss siden jeg drikker latte til frokost.


Men er du fornøyd med temperaturen på latten? Jeg har også denne maskinen, men latten blir ikke varm nok til at jeg kan være fornøyd med den.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:26   #28
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Følger med her.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:42   #29
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Krups kaffeautomat (bønner) med ekstern melkebeholder på tilbud på Elkjøp nå, til 3495,-

Den er etterfølgeren til den vi har, mindre/stillere/bedre steamsystem - og billigere også. Helt klart en jeg ville ha kjøpt.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:43   #30
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg må innrømme at vi ikke har brukt steameren. Fant ikke helt ut av det, men det skal sies at vi ikke har prøvd så fælt heller da. Men er det ikke mye styr med rengjøring?

Og så har ikke vi stilt inn på Espresso, vi har bare sterk eller svak vanlig kaffe tror jeg.

Men mannen min (som er kaffedrikkeren) er storfornøyd, aldri hatt så god kaffe sier han. Selv med ganske billige bønner fra Ikea f.eks.

Eg syns steame'en er veldig enkel å bruke eg da Eg drikk nesten berre latte, og det tar berre nokre sekund å steame melk (fortsatt snakk om Siemens heilautomatiske med bønner her).

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 15:05   #31
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Klatremus, her.

Men er du fornøyd med temperaturen på latten? Jeg har også denne maskinen, men latten blir ikke varm nok til at jeg kan være fornøyd med den.

Du må varme opp koppen/glasset først, det er viktig. Ellers taper temperaturen seg fort. Jeg tapper i skikkelig varmt vann fra springen før jeg setter i gang, så er glasset godt og varm når jeg setter det under tuten.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:02   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det er vel smak og behag det også. Har ei venninne som gikkf ra kaffemaskin med kvern til Nespressomaskin nå, og er veldig fornøyd.

Vi har gått fra kaffemaskin m/kvern til Nespressomaskin. Vi kjøpte Nespresso Latissimo Premium. *godt å ha egne knapper for melkekaffe-produktene*

Veldig enkelt å bestille på nett, jeg bestilte kaffe søndag kveld, tirsdag lå pakken på posten Nå har Nespresso kampanje med 400,- i retur når du kjøper maskin, disse kan du bestille kaffe for på nettet - og det er ganske mange kapsler.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 17:47   #33
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Senseo pads kaffe er ikke god sml. med kaffe laget paa malte bönner eller Nespressokapsler. Det spörs jo selvsagt om det bare er et alternativ til kaffetrakter eller til god espresso. For förstnevnte er kanskje Senseopads OK, men hvis man vil ha en god espresso, er det IKKE bra nok.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 18:50   #34
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Jeg er enig i det. Nespresso smaker klart mye bedre enn Senseo, men om alternativet er traktekaffe, så synes jeg at Senseo er bedre.

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Senseo pads kaffe er ikke god sml. med kaffe laget paa malte bönner eller Nespressokapsler. Det spörs jo selvsagt om det bare er et alternativ til kaffetrakter eller til god espresso. For förstnevnte er kanskje Senseopads OK, men hvis man vil ha en god espresso, er det IKKE bra nok.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 19:23   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Aeroccino+ er jo bare

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:07   #36
Klatremus
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 144
Klatremus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Du må varme opp koppen/glasset først, det er viktig. Ellers taper temperaturen seg fort. Jeg tapper i skikkelig varmt vann fra springen før jeg setter i gang, så er glasset godt og varm når jeg setter det under tuten.

Kjører alltid gjennom en omgang med vann før jeg lager latten, men slurver med å varme glasset først. Skal gjøre det fra nå av.

Klatremus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 20:22   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken kaffemaskin kjøper vi?

Men jeg synes ikke latten blir kald når man bruker Aeroccino?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no