Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flere fyringsalternativer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-10, 13:30   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi varmer opp huset vårt hovedsaklig med varmepumpe. Jeg er utrolig fornøyd med den! Peisen blir brukt når det er ekstra kaldt. Vi kjøpte oss masse ved før vi bestemte oss for varmepumpa, så vi har litt å ta av.

Men en varmepumpe hjelper jo ikke uten strøm.
Vi har denne peisen under, stygg som juling, men varmer helt sykt. Vi skal få oss en nye en gang..... Jeg hardde ikke akkurat valgt å sette inn en sånn, men den var i huset når vi kjøpte den. Jøtul har forresten endel små søte ovner, det samme med Dovre.

Bildet er stjålet fra nett.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 13:44   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Da har jeg funnet peis. Milde himmel - denne tråden kan bli dyr.

http://www.varmefag.no/?itemid=7604&CatId=1270

Jeg har pipe. Hva må jeg påregne for dette greiene her? Må jeg ha brannmur bak? Må jeg fjerne parketten?

  Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:01   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da har jeg funnet peis. Milde himmel - denne tråden kan bli dyr.

http://www.varmefag.no/?itemid=7604&CatId=1270

Jeg har pipe. Hva må jeg påregne for dette greiene her? Må jeg ha brannmur bak? Må jeg fjerne parketten?

Det må være brannmur bak peisen ja (mulig noe ut på siden, men det husker jeg ikke i farta). Brannmur kan du få ferdig, eks. her.

Vi har parkett, men du må ha underlagsplate under og minst 35 cm ut foran ovnen. Kan være i stål, glass, stein.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:04   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Det må være minst 30 cm fra røykerør til brennbart materiale, så dermed må vel brannmuren være litt ut til siden.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:13   #25
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Peisene til Varmefag er generelt dyre. :har vært en runde:
Vi var på jakt etter en liten peisovn til å ha i tv-stuen/kjelleren, og endte vel egentlig på en Jøtul 602 (fordi den var liten og den passet i rørinntaket som allerede er der) før vi ombestemte oss. Vi har en parafinovn der i dag, og har vel endt med at vi skal forsøke å fikse den i stedet.
Vi skal sette inn varmepumpe der nede, så det er kun for sprengkalde eller strømløse dager vi trenger alt.fyring. Oppe har vi allerede peis, og ved er i grunnen mer enn dyrt nok om man må kjøpe den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:20   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

*mannen er overbevist, så nå må jeg bare finne en ovn og montør som kommer og gjør jobben, helst i går*

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:23   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Denne bygger vel ikke så mye ut?


Eller denne:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:23   #28
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer



Jeg må tenke litt mer. Jeg har pipe som er rehabilitert med syrefast rør inni og sånn. Kanskje det ikke bare er å smette inn et hull til en ny peis da?
:roper på Kokos og Mauser:

  Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:23   #29
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Vi kjøpte fra varmefag, og fikk det rimeligst der pga kampanje i sommer. Jeg sjekket overalt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:28   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Jeg må tenke litt mer. Jeg har pipe som er rehabilitert med syrefast rør inni og sånn. Kanskje det ikke bare er å smette inn et hull til en ny peis da?
:roper på Kokos og Mauser:

Det er fullt mulig, men man må sikkert ordne litt ekstra mtp tilkoblingen til røret inni.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:39   #31
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Da har jeg funnet peis. Milde himmel - denne tråden kan bli dyr.

http://www.varmefag.no/?itemid=7604&CatId=1270

Jeg har pipe. Hva må jeg påregne for dette greiene her? Må jeg ha brannmur bak? Må jeg fjerne parketten?

Denne har vi også sett på. Utrolig lekker.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 14:38   #32
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Peisovn er innkjøpt, murer er bestilt - så nå må jeg bare få kjøpt skifer til pipa - så har mannen noe å finne på i helgen også. Neste uke fyrer også jeg med ved Eller hmmm... skulle jeg bare ha glattpusset pipa med hvit dekorpuss? Eller skal jeg ha skifer?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 17:47   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Lykke til!

Vi har denne, og den varmer opp stua på rekordtid. Der vi bodde sist, hadde vi minste Dovre ovnen, den varmet også mer enn nok i en leilighet på 70 kvm.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg F371_GP_Int_1.jpg (67,8 KB, 9 visninger)
__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 18:56   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Lykke til!

Vi har denne, og den varmer opp stua på rekordtid. Der vi bodde sist, hadde vi minste Dovre ovnen, den varmet også mer enn nok i en leilighet på 70 kvm.

Den varmer fint opp 100 kvm, så jeg skal ihvertfall ikke fryse i stua.
Den dere har hadde vi på hytta - og den var litt for stor til vår lille hytte. Det ble badstue etter 1 bras.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 17:40   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Førti føkkings tusen.

Faen ass! Denne tråden blir DYR. D.Y.R.



Jeg må jo seff ha ny sofa og greier også så jeg kan se både peisen og tv'en.

  Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 18:42   #36
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Hvis du i stedet kjøper denne, så klarer du deg med tv...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:33   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis du i stedet kjøper denne, så klarer du deg med tv...



  Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 12:50   #38
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere fyringsalternativer

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Den varmer fint opp 100 kvm, så jeg skal ihvertfall ikke fryse i stua.
Den dere har hadde vi på hytta - og den var litt for stor til vår lille hytte. Det ble badstue etter 1 bras.

Ja, det er en meget god (les varm) ovn. Første jula med ovn skulle vi tenne for kos, det ble full luftings. Vi bor i et hus fra 1930, ca 100 kvm flate. Vinduer er nye og vi har etterisolert, men fortsatt gulvkaldt. Og vi kjøpte ovn for å ha alternativ oppvarming til oljefyr. Vi er godt fornøyde.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no