Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 11:33   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Jeg ønsker meg noe jeg kan lage mat i, inne i ovnen. Noe ala Rømertopf (eller-hva-det-nå-heter), men kanskje i støpejern, i stedet?

Siden vi har mye fra Le Creuset fra før av, har jeg sett på disse:
Dofeau i støpejern, men den er kanskje litt liten med sine 26 cm?



Tagine, egentlig samme konsept. 32 cm, men smal oppover.



Stekegryte i rustfritt stål, 32 cm. et står at den tåler ovn og grill, men jeg er usikker på plastknotten oppå.



Stentøy med lokk, 33 cm:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:36   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Hvorfor ikke ønske deg en römertopf, rett og slett. Teomannen lager utrolig mye god mat i sin. Fårikål blir aldri det samme uten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:36   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Fordi Le Creuset er penere?
Jeg prøver nemlig å få et matchende kjøkken, selv om jeg innser at det er en lang vei å gå. Vi har en vill samling av loppisgryter, arvegryter, noe nytt, noe gammelt, velbrukt og ubrukt.

(selv om hvis jeg viser Rømertopf-hjemmesiden til mannen så kommer han garantert il å ønske seg en sånn, kun basert på designet på hjemmesiden. Den ser ut slik en hjemmeside hadde sett ut på sent søttitall (i en Steiner-koloni i Tyskland) om de hadde hatt internett)

__________________


Sist redigert av Tallulah : 07-12-10 kl 11:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:46   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Matchende kjøkken, du.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:47   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Er en Rømpertopf sunnere enn sine franske og maroccanske støpejernssøstre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 11:52   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Gå for en Römertopf eller tilsvarende (jeg har et annet merke).

Sitat:

Koge- og stegetid er fritid
Koge- og stegetiden er fritid. Er stege-
soen først sat i oven, skal der ikke hol-
des opsyn med den. For det at brænde
på eller at koge over er fremmedord i
RÖMERTOPF®køkkenet
. Og fordi der
ikke er noget, der kan sprøjte eller fedte
i ovnen, forbliver den ren!

Hvis den anbefalede tid i ovnen overs-
krides, tager en ret tilberedt i
RÖMERTOPF®ikke skade af det
.

(Mine understrekinger).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 12:07   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken inni-ovnen-grytedings skal jeg ønske meg til jul?

Jeg har Rømertopf. Det blir veldig god mat i den, men det er sjelden jeg husker at jeg har han. Han er kanskje ikke så pen, men stort sett står han inne i skapet eller inne i ovnen, så han syns jo ikke. Også har han en viss "rustic charm" da.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no