Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

NRK1 kl 21:45 - Dr House - Genial serie!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 20:05   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Utrop

NRK1 kl 21:45 - Dr House - Genial serie!

Endelig kommer den til Norge! Anbefales virkelig.

House - en helt anderledes sykehusserie



NRKs omtale

Vi har ikke TV, så vi har komt litt lengre … skal se episode 3 av sesong 3 i kveld.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:06   #2
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg så den skulle begynne ja. Fortell mer da!
OG hvem er du?

Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:22   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran: Vi får nye episoder samme dag som det går på tv i Norge.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:23   #4
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Har sett den første sesongen av den og er litt usikker. De første episodene er ganske bra og interessante, men så synes jeg det begynner å bli litt ensformig, og så begynner jeg å bli litt lei av særheten til Dr. House. Det passer greit i en film, men ikke gjentagende uke etter uke, det blir litt ensformig. Men det har kanskje med at jeg så 4-5 episoder i løpet av en kveld da, sikkert litt lettere å bli lei da.

Men når det er sagt, så så jeg hele sesong 12 av Akutten i løpet av to døgn og jeg ble ikke lei av den.....

Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:24   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal se på.
Siden Jack Malone er borte fra skjermen.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:00   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Safran: Vi får nye episoder samme dag som det går på tv i Norge.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:04   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg så den skulle begynne ja. Fortell mer da!
OG hvem er du?

HP er den som står bak dette forumet. Han er et geni med dataverktøy, en knakende koselig kar og gift med den skjønne Desembermamma.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:21   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så en episode i Thailand i våres og syntes den var artig. Den går også på TV4 kl 21 i kveld. Episode 2

Jeg liker å se Ghostwhisper så det kræsjer egentlig litt veldig.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:34   #9
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Har sett den første sesongen av den og er litt usikker. De første episodene er ganske bra og interessante, men så synes jeg det begynner å bli litt ensformig, og så begynner jeg å bli litt lei av særheten til Dr. House.

Jeg digger særheten til House! Hugh Laurie er genial.

Vimsen: Bildet i innlegg nr 1 beskriver serien bra

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:41   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Vi har ikke TV, så vi har komt litt lengre … skal se episode 3 av sesong 3 i kveld.

Måtte så tidlig på jobb i dag at jeg ikke fikk startet DL av S03E03 - så holder på for harde livet! 60% fullført!!!

Enig med deg, serien er helt fantastisk. Mr. House er bakgrunnsbilde på Mac'en min for tiden, bare for å kile interessen min hele tiden.

HP??? Hva het du på NM?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:54   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


HP??? Hva het du på NM?

Uregistrert.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:16   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Uregistrert.


Så litt lenger opp og skjønte at det lønner seg å lese først og spørre etterpå!

Kommet til 85% nå!!!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:22   #13
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Får sette den opp på lista over ting jeg bør se. Nå begynner det å bli så mye at jeg snart ikke henger med.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:43   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gleder meg faktisk til å titte bittelitt på norsk oversettelse jeg, for det går RIMELIG fort i den medisinske terminologien av og til. Innimellom skjønner jeg ikke hvordan folk utenfor helsesektoren får med seg noe som helst - jeg både snakker engelsk fullstendig flytende OG kan medisinerspråket - og strever...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:33   #15
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Fikk dere med dere episoden? Jeg synes den var bra jeg, selv om den var litt vel spekulativ. TRENGER man virkelig å fokusere så mye på blod og gørr og intens visning av hjernemasse og bendelormer?

Det morsomste var likevel at jeg plutselig husket hvor jeg har sett denne hovedpersonen før, nemlig i Friends. Han satt ved siden av Rachel da hun var på vei til London for å fortelle Ross at hun elsker ham, og han kalte henne en "horrible, horrible person". Frittalende allerede den gang!

  Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:36   #16
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig imponert etter første episode. Jeg synes hovedpersonen var på grensen til å være slitsom i sin overdrevne misantropi.
Og som Albertine synes jeg det var *nok* blod og gørr også. Men jeg regner med at hovedpersonen blir litt mer nyansert etterhvert, og gir ikke opp ennå.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:37   #17
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I begynneslen så fikk jeg helt hetta angående all intuberingen og gørret og ekle detaljene. Men det har komt seg, - sammen med at jeg er blitt litt herdet. Jeg tror kansje jeg var mest begeistret for sesong to.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:41   #18
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det morsomste var likevel at jeg plutselig husket hvor jeg har sett denne hovedpersonen før, nemlig i Friends. Han satt ved siden av Rachel da hun var på vei til London for å fortelle Ross at hun elsker ham, og han kalte henne en "horrible, horrible person". Frittalende allerede den gang!

Jeg husker ham best fra serien The Black Adder, - der han spilte mot Rowan Atkinson. Skikkelig britisk snobb! Genial fyr!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:53   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg husker ham best fra serien The Black Adder, - der han spilte mot Rowan Atkinson. Skikkelig britisk snobb! Genial fyr!

Ja, jeg visste jeg hadde sett ham før. Sorte Orm er en gammel favoritt.
Glemmer aldri penisfutteralene i tre.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 13:55   #20
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Men jeg regner med at hovedpersonen blir litt mer nyansert etterhvert

Definitivt. Definitivt.

Spesielt er det en absoulutt fantastisk episode i serie 2 ("Three stories") jeg husker som en aha-opplevelse. Forfatteren fikk forresten Emmy for "beste episodemanus" eller tilsvarende for akkurat den episoden.

Man kan trygt si at man blir kjent med doktor Hus etterhvert.

Men kan ikke akkurat si at det blir mindre blod og gris og gørr etterhvert... men det er jo bare gøy!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no