Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

SMS fra Arbeiderpartiet

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-17, 17:36   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SMS fra Arbeiderpartiet

Mange av oss fikk SMS fra arbeiderpartiet i dag med denne teksten "Hei. Stortingsvalget blir jevnt. Du avgjør om Frp og Høyre fortsetter i regjering. Vil du ha et skifte? Skole og eldre fremfor skattekutt? Stem Arbeiderpartiet!"

Jeg ser at det er mange som reagerer sterkt i sosiale medier på at det ble sendt ut masse-SMS like før valglokalene åpnet.

AP hevder at det ikke er reklame, men valginformasjon, sannsynligvis fordi regelverk rundt utsendelse er ulikt for reklame og info.

Jeg reagerte på SMS fordi jeg har reservert meg mot telemarkedsføring. Sånn utenom det tenkte jeg ikke over saken før jeg så reaksjoner i sosiale medier.
Jeg synes dog det er litt rart å kalle den SMS-en info og ikke reklame.

Var det mange her som fikk SMS? Er det OK å sende ut sånn?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:41   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg fikk Syntes det var litt rart, og for meg går det definitivt i kategorien reklame. Ikk noe å reagere sånn veldig på synes jeg da.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:41   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Både jeg og mannen fikk. Jeg ble litt småmuggen, jeg har aldri bedt om å få politisk "informasjon" på SMS. Jeg har heller aldri oppgitt nummeret mitt til Ap og tenker at dette kan tippe begge veier for partiet.
Jeg var veldig i tvil om hva jeg skulle stemme i år, og en slik SMS kunne vippet meg over på det andre partiet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:42   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Så lenge partiene får lov til å kjøpe adresselister og sende ut adressert partireklame - jeg har f.eks. fått fra FrP - så ser jeg ikke at sms er vesentlig annerledes.

Men, personlig synes jeg begge deler er like irriterende. Dvs. ikke så veldig irriterende, men får litt spam-følelsen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:43   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg har fått SMS, og synes det er urdelig, og ikke så lite desperat, gjort av AP. Jeg har egentlig aldri vært usikker på hvem jeg skulle stemme på, forhåndsstemt har jeg også gjort, så for meg bidrar ikke SMS-en til annet enn enda litt mer AP-himling.
Jeg synes SMS er hakket mer påtrengende enn brosjyrer som havner i søppelet sammen med Bohus-katalogen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:44   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Mannen fikk, men ikke jeg.
Han ble irritert, og det ville jeg også blitt. At de sender til ham er dessuten ganske komisk, siden han ikke har stemmerett.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:47   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Både mannen (som ikke har stemmerett) og jeg fikk. Jeg blir litt småsur og mener at det er unødvendig og lukter av desperasjon.

Jeg har forhåndsstemt og dette ville uansett ikke påvirket meg. Men jeg likte det ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:47   #8
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg synes det var klønete. Samtidig blir jeg oppgitt over de som lar denne smsen være avgjørende for om de skal stemme på Ap eller ikke.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:48   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg synes det lukter desperasjon lang vei.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:49   #10
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

noen: Det er sant, jeg er egentlig litt overrasket over at så mange ikke vet hva de skal stemme, eller er tilbøyelige til å la en SMS eller en blå ballong avgjøre? Følger ikke folk med, eller hva handler det om?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:51   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg skjønner ikke at man gidder å la seg hisse opp av dette. Jeg fikk SMSen, og lurte egentlig bare på hvor de hadde fått nummeret mitt fra. Jeg synes det er mindre greit å få folk på døra for eksempel. Den SMSen slettet jeg jo bare.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:51   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Reklame-SMS tenker jeg ikke så mye om, det er reklame over alt hele tiden, men å påstå at det er "info" og ikke reklame er jo rent lureri!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:51   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Mannen fikk ikke SMS.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:52   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg har ikke fått, og hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått. Grunnen til at det ikke er ulovlig, er at det er markedsføringsloven som regulerer reklame på telefon, og politisk reklame er unntatt markedsføringsloven. Det er dermed ikke regulert i det hele tatt. Det betyr ikke at det er ønskelig eller velkomment - eller lurt. Jeg tror mange opplever SMS som spesielt invaderende.

Jeg hadde blokkert nr. hvis jeg hadde fått, uten at jeg vet om det hjelper.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:52   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg har fått reklame fra andre, men ikke ap. Jeg synes vel at innholdet på det som gjengis over er på nivå med annen info, og lurer jo litt på hvor dumme de tror folk er. Alle partier that is. Men når det er sagt lurer jeg jo på hvilke medierådgivere som tror folk responderer positivt på telefon/SMS.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:52   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg synes det var klønete. Samtidig blir jeg oppgitt over de som lar denne smsen være avgjørende for om de skal stemme på Ap eller ikke.

Tja det kan du si, men for enkelte er valget veldig vanskelig i år og kanskje står valget mellom to som man opplever står ganske likt. Hadde jeg hatt AP som en av to sånne like kandidater kunne jeg nok latt en sånn SMS bli det bittelille loddet på vektskålen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:53   #17
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

noen: Det er sant, jeg er egentlig litt overrasket over at så mange ikke vet hva de skal stemme, eller er tilbøyelige til å la en SMS eller en blå ballong avgjøre?

Eller terningkast i TV-sendte debatter. Eller hvem som har mest karisma av partilederne.

Denne valgkampen synes jeg har vært et absolutt lavmål i media (både nettaviser osv. og SoMe). Viktige tema har blitt overskygget av om Erna har på belte i bussen og at Jonas har vaktmester på hytta.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:55   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Jeg har ikke fått, og hadde ikke reagert nevneverdig om jeg fikk.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:56   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

noen: Det er sant, jeg er egentlig litt overrasket over at så mange ikke vet hva de skal stemme, eller er tilbøyelige til å la en SMS eller en blå ballong avgjøre? Følger ikke folk med, eller hva handler det om?

Det handler om at man ikke er 100% enig med ett parti og er usikker på hvilke saker man vekter mest.
Spørsmålet ditt overrasker meg, jeg trodde du skjønte såpass.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-17, 17:58   #20
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SMS fra Arbeiderpartiet

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Denne valgkampen synes jeg har vært et absolutt lavmål i media (både nettaviser osv. og SoMe). Viktige tema har blitt overskygget av om Erna har på belte i bussen og at Jonas har vaktmester på hytta.

Fullstendig enig.

007: Jeg tenker at det handler om hvorvidt man ønsker regjeringsskifte eller ikke, og at når man først vet svaret på det, har man ikke mange partier å velge mellom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no