Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Droppe 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-15, 17:01   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig i at føringene blir veldig sterke, særlig når man skal ned i sentrum, noe vi også har vært de siste 3 årene og skal i år igjen. Jeg mener likevel at man som forelder får gjøre det beste ut av det både for en selv og barna.

Klart. Det er ikke som om jeg går rundt og glefser. Men den dagen ungene synes det er greit, dropper jeg det uten det minste snev av dårlig samvittighet eller pliktfølelse.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:06   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Klart. Det er ikke som om jeg går rundt og glefser. Men den dagen ungene synes det er greit, dropper jeg det uten det minste snev av dårlig samvittighet eller pliktfølelse.

Men du har jo relativt store barn som da har vært med på dette nok ganger til at de vet hva de velger bort. Jeg ville ikke valgt det bort for barn tidlig i småskolen bare fordi jeg selv ikke likte det og fordi jeg oppfattet at barna ville være fornøyde bare de fikk pølser og is.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:09   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg liker 17 mai og synes det er flott med en festdag hvor alle generasjoner er ute og feirer sammen. Det er til tider mye styr og vi kjenner også på det at vi ikke har slekt her og at vi savner det på en sånn dag, men likevel liker jeg dagen og kjenner at det er noe med den dagen som gjør at jeg aldri kunne tenkt meg å sitte på en hytte.
Jeg synes også dagen er noe ungene mine skal få et forhold til.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:13   #24
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg synes også dagen er noe ungene mine skal få et forhold til.

Jeg tenker også slik. 17. mai er jo noe av det særeste ved Norge, og jeg synes det er litt kult og viktig å holde på disse særhetene våre. Vi bor i et lite eventyrland, og det ønsker jeg at familien min skal føle seg som en del av, og få inn i blodet. Lange hyttehelger kan man ha flere ganger i året. Man kan til og med ha det i himmelspretthelgen, bare dra hjem en dag før.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:15   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Lillebror nektet å feire 17.mai i fjor så for hans del kunne jeg gjort det, storebror liker det så dermed så utgår det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:18   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg liker også 17.mai og har dessuten korpsbarn som trengs for at marsjene skal klinge bra.

jeg kan styre neg ørlite for sekkeløp og store folkemengder og halvlunkne pølser, men jeg elsker at ALLE er pyntet, flagg over alt, korpsmusikk og at alle gratulerer hverandre med dagen. Jeg liker også veldig godt champislunsj og uformell feiring med vennefamilie på ettermiddagen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:18   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg synes det er rart om ungene ikke får et forhold til 17 mai selv om man hopper over en og annen etterhvert.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:23   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville gjerne gjort det, men kunne aldri gjort det ift barna om jeg ikke skulle til et annet sted det var tog/feiring der de var kjent. Jeg kunne ikke gjort det om barna ikke likte dagen en gang, med mindre de hadde spesielle behov som tilsa at det var bedre for dem å slippe folkemengden etc, synes man har en grunnleggende plikt til å oppdra etter og følge opp en slik tradisjon.

Jeg måtte kjenne litt etter nå, men føler virkelig ingen plikt for at barna mine skal opprettholde noen som helst tradisjon. Selv 17. mai-tog har kun verdi hvis det totalt sett gir glede.

Vi har åpenbart kontinuerlig ansvar for skolefeiring, siden jeg har hatt barn i 2. eller 4. klasse eller 3. for kakebaking siden 2011. Det har jeg visst noen år til. Når det er overstått, regner jeg med at barna er ferdig med tog også, og håper å få dem med til hytta.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:30   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Nå har ikke vi hytte, men jeg kunne gjerne (mer enn gjerne, faktisk) ha droppet 17.mai for rolig langhelg et annet sted. Nå er ungene så store at vi sikkert hadde fått dem med på det også. Mannen har om mulig et enda mer avslappet forhold til merkedager enn jeg, så han hadde iallfall hoppet på ideen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:44   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg måtte kjenne litt etter nå, men føler virkelig ingen plikt for at barna mine skal opprettholde noen som helst tradisjon. Selv 17. mai-tog har kun verdi hvis det totalt sett gir glede.

Men vil du HA 17. mai da? Synes du det er verdt å feire? Er det en tradisjon vi skal ta vare på? For det er jo det det til syvende og sist bunner ned til.

Jeg synes som sagt det er en dag jeg føler det er viktig at mine barn skal få et forhold til. På samme måte som jeg drar opp kassa med påskepynt før påske selv om det er mest mas og lar barna pynte hele stua - fordi jeg ønsker å ivareta tradisjon og skape minner.

1. mai er i motsetning til dette en dag som for meg gjerne kunne vært avskaffet som dag for feiring og som fridag. Jeg støtter heller ikke opp om å skape tradisjoner denne dagen, så da sier jeg jo indirekte at for meg er denne dagen uviktig.

Jeg tenker det må være helt greit at man har ulikt syn på slike dager, men ved å velge dem bort for barna våre fra tidlig alder velger vi også å droppe å føre noe videre, så da synes jeg vi bør tenke at det er greit nok å avskaffe hele feiringen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:49   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Vi drar på hytta den helgen, men reiser hjem på kvelden den 16. mai. Så får ungene gått i tog og spist uante mengder med is. Det er første året Knerten får gå i toget i sentrum og det gleder han seg veldig til.

Et tidligere år reiste vi på hytta på kvelden på 17. mai og ble der i langhelgen. Men de fikk med seg tog og is da også siden hytta ikke er så langt unna.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 17:49   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men du har jo relativt store barn som da har vært med på dette nok ganger til at de vet hva de velger bort. Jeg ville ikke valgt det bort for barn tidlig i småskolen bare fordi jeg selv ikke likte det og fordi jeg oppfattet at barna ville være fornøyde bare de fikk pølser og is.

Vi har flere ganger foreslått å droppe det (til fordel for å reise bort), også mens ungene var i tidlig skolealder, men de har valgt 17. mai. Fortsatt ikke dårlig samvittighet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 18:19   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er rart om ungene ikke får et forhold til 17 mai selv om man hopper over en og annen etterhvert.

Må si meg enig i dette. Jeg har aldri tenkt tanken at det skulle være uheldig for barna å droppe 17.mai-feiringen et år eller to.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 18:22   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg forsøkte å droppe det i år, til fordel for Oslo sentrum faktisk. Men ungen ville være i hjembyen, så da blir det fly hjem dagen før. Skjønner det litt, det er siste året på barneskolen. "Men til neste år, da er det ikke så nøye..."

Je dropper det forøvrig annet hvert år, da er det far som får styre med den dagen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 18:34   #35
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Hvis ungene synes det er greit så hvorfor ikke?

Vi droppet 17.mai et år der begge våre var barnehagebarn. Vi dro på stuga i Sverige. Det føltes overraskende rart. Jeg skjønte når vi dro hjem fra Sverige at jeg faktisk har veldig sterke følelser for denne dagen. Etter det har jeg gått litt mer inn for feiringen, og det å få bunad hjalp også på nasjonalfølelsen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 19:08   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg misliker 17.mai sterkt, men så lenge Poden liker dagen og tradisjonell feiring, later jeg som det er stas og moro. Jeg spør hvert år da. "Nå nærmer det seg 17. mai. Ønsker du tur, bål og overnatting, eller en vanlig 17. mai med tog og skoleaktivitet?". En eller annen gang håper jeg han svarer at han vil noe annet.

17. Mai er litt spesielt. Det er så mange som liker den dagen, og jeg er jo enig i at den bør markeres. Så da har jeg litt ansvar for at vi er med på feiringen også.
Men jeg vet altså ikke hvor stort ansvar jeg hadde følt om Poden ikke likte tradisjonell feiring han heller.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:10   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.248
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Droppe 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg tror ikke våre unger har så veldig stor tilknytning til den dagen. Sønnen hater tog og korps, datteren er sånn passe interessert. Tro ikke det blir noe skrik og hyl av det. Tror de synes det er helt greit om de får samme servering der vi er. Maten er viktigst her i gården. De har aldri prøvd tog i sentrum. Vi pleier å være på en skole i nærheten, men det er alltid fullstendig kaos og alle er sure etter 5 minutter... tror ikke vi er en 17.mai- familie....

Da burde det jo gå helt greit å gjøre det tenker jeg, droppe "vanlig" feiring.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:13   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

17. Mai er litt spesielt. Det er så mange som liker den dagen, og jeg er jo enig i at den bør markeres. Så da har jeg litt ansvar for at vi er med på feiringen også.

Jeg er enig i dette. Og jeg føler at jeg har et ansvar for å (prøve å) få ungen min til å like 17. mai. Ved å snakke positivt om det, fortelle ham hvor ufattelig heldige vi er som har en sånn feiring osv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:25   #39
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Vi har både feiret og ikke feiret 17. mai siden ungene kom til. Noen år på fjellet, noen år med feiring. I år har vi faktisk booket oss Danmarkstur den helga til tross for at guttungen er 1. klassing. Han ville ikke under noen omstendigheter gå i toget i fjor og da gir vi han et år til før det blir full 17. mai-rulle i mange år.

I utgangspunktet har jeg ingen problemer med det valget, mannen har virkelig ingen problemer, men jeg kjenner samtidig at det gnager litt likevel. Men nå er det gjort og det kommer utrolig mange feiringer som ungene får anledning til å ta del i og neste år er forhåpentligvis guttungen trygg nok til å gå i toget med klassekompisene og få gode opplevelser.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 23:36   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.013
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Droppe 17. mai?

Jeg er veldig glad i 17.mai, og det har jeg vært siden jeg var lita jente.
Gutta mine syns også det er stas med å pynte seg skikkelig, finne fram alle flaggene, pynte ute og inne (vi planter alltid en del ute før 17.mai) og dra til byen for å se på barnetoget. Selv drar jeg og ser både barne- og folketoget (min mor og jeg) og det er veldig kjekt. Mellom togene har vi lunch med koldtbord her eller hos min mor, og kaker senere.
På kvelden er det grillings om være er bra, da ofte med venner.

Jeg har egentlig bare videreført tradisjoner fra jeg var liten, og modernisert dem noe. Heldigvis faller det i god jord hos mann og barn.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no