Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spinoff - har dere fasttelefon?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Har du fasttelefon?
Ja 95 51,63%
Nei 89 48,37%
Deltakere: 184. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-10, 10:39   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Har ikke fasttelefon - har ikke hatt det på 5 år og har ikke savnet det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:41   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Så overraskende at det er 50/50! Vi kvittet oss med fasttelefonen for kanskje 6-7 år siden. Jeg synes det var veldig deilig, anti-telefonmenneske som jeg er. Fra mobilen har jeg kanskje 3 utgående samtaler i måneden.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:45   #43
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Har hatt fasttelefon siden 1988. Husker det var spinndyrt, kr. 2000,- for å få den instalert. :P
Har gått veien fra modem, isdn, adsl osv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:52   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Blir helt varm på kinnet og øret og får vondt i hodet. Det får jeg ikke av fasttelefon.

Kjøp en bluetooth-dings, da kan du snakke i vei (og gjøre andre ting samtidig).

Eneste jeg vet som har fasttelefon, er de gamle brødrene til mamma. Hun er jo yngst, bare toogsøtti, så hun har kun mobil.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:55   #45
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men det er kjekt å ha en telefon som ikke batteriet går ut på, og som vi alltid vet hvor er.)

Samme her.

Vi har fasttelefonen inkludert i abonnement med TV og internet, og jeg synes det er greit aa ha en telefon Snuppa kan venne seg til aa ta og etterhvert laere seg aa ringe fra.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:58   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja. Vi innstallerte IP telefon da storesøster begynte å være alene hjemme. Hun ringer oss vanligvis når hun er kommet hjem.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 10:59   #47
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja vi har fasttelefon og har ingen planer om å kvitte oss med den. Jeg ringer alltid fra den når jeg er hjemme, for jeg blir så kokt i hodet av mobiltelefonen. Det er også en trygghet å vite at ungene har mulighet til å ringe oss når de er alene hjemme. Snuppa har mobiltelefon, men akkurat nå har den vært sporløst forsvunnet noen dager.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:05   #48
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Vi sa opp fasttelefonene for noen år siden.
Storesøster har en mobil liggende som blir litt sporadisk brukt, men som jeg sørger for et oppladet hvis hun skal være alene hjemme.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:08   #49
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Nei, det er mange år siden, gitt. Kan ikke si jeg savner det heller. Når jeg snakker i mobil så bruker jeg utelukkende sånne øreplugger da, så slipper jeg den ekle varme-stråle-fornemmelsen mot øret ved lengre samtaler.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:12   #50
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Har ikke hatt fasttelefon siden 2004, og har ikke savnet det heller. Blir vel en diskusjon i fht når Andungen må kunne nås uavhengig av våre mobiler, tenker jeg.

Jeg har ikke fasttelefon på jobb heller. Men jeg liker ikke å snakke lenge i mobil uten å bruke høretelefoner.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:15   #51
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Så overraskende at det er 50/50! Vi kvittet oss med fasttelefonen for kanskje 6-7 år siden. Jeg synes det var veldig deilig, anti-telefonmenneske som jeg er. Fra mobilen har jeg kanskje 3 utgående samtaler i måneden.

Gurimalla! Tenk at det er fler av oss!

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:20   #52
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Nei. Vi har aldri hatt fasttelefon så lenge vi har bodd sammen.

Foreldrene mine har en herlig sak fra 80-tallet gjemt under hauger med papirer og Andre Viktige Saker. Når den ringer tar de den ikke for "det er bare telefonselgere som ringer på den"

Jeg tror vi kommer til å gi poden en mobiltelefon den dagen det blir aktuellt at han skal være alene hjemme over tid og trenger noe å nå oss med.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 11:28   #53
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Nope! Har ikke hatt det siden 2003 eller noe sånn. Har ikke savnet det et sekund. Jeg prater lite i telefonen. Liker det ikke.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:22   #54
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Det er ip-telefon vi har også. Og vi har byttet ut den bærbare som til stadighet lå under sofaen tom for batteri med en skikkelig sak som står fast på datarommet. Og med hurtigknapper det står Mamma og Pappa på. Det siste er en trygghet spesielt for seksåringen som ikke er helt trygg på å slå nummer ennå.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:23   #55
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja det har vi, og er avhengig av å ha det. Vi bor på et sted med ekstremt dårlig mobildekning (på bøgda), og det er nesten umulig å snakke i mobiltelefonen.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:37   #56
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja det har vi. Har fiber gjennom kraftlaget.

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 12:40   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja. IP-telefon vel og merke, men det ser man ikke på den på noe vis

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:37   #58
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja, vi har IP-telefon til latterlig lav pris

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 13:46   #59
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Ja, det har vi. Blant annet synes jeg det er greit med fasttelefon når barna ringer, mtp stråling.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 14:19   #60
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - har dere fasttelefon?

Vi har IP-telefon. Vi ringer MYE til utlandet siden vi har nesten all vår familie der (både jeg og mannen min). Da er IP-telefon greit som et supplement til Skype. Det er ikke alle familiemedlemmene som har tilgang til Skype, så derfor trenger vi IP-telefon i tilegg. Vi betaler 29 kr i måneden og ringer da fritt (betaler oppkobling på 59 ør) til hele Europa. Absolutt verdt hver eneste krone! Det hadde blitt svindyrt om vi skulle ringt fra mobil.

Vi har forøvrig antikvariske mobiler her også. Mannen sin er vel 6 år og jeg har en Samsung fra 2003. Den funker helt fint, så den blir nok ikke byttet ut så lenge den er noenlunde i orden.

Ungene har ikke mobil og har heller ikke bruk for det.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no