Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan vi ha med baby i bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 00:52   #61
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg skriver uten å lese de andre svarene. Jeg ville ikke likt at noen tok med en baby til mitt bryllup og jeg ville ærlig talt slitt med å svare nei dersom de spurte. Hvis det er hans venner så tror jeg jeg ville valgt å være hjemme om jeg var deg.

På generelt grunnlag så mener jeg at dersom man inviterer et par som bor langt unna med en 6 mnd gammel baby så må man nesten kalkulere med at babyen kommer.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 00:59   #62
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

På generelt grunnlag så mener jeg at dersom man inviterer et par som bor langt unna med en 6 mnd gammel baby så må man nesten kalkulere med at babyen kommer.

Ikke enig. Før jeg fikk barn selv, ville det ikke falt meg inn at en baby på seks måneder ikke kunne være hjemme med barnevakt. Jeg hadde ikke peiling på slikt overhodet.

Og jeg hadde ikke ønsket en seks måneder gammel baby i vårt bryllup.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:03   #63
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Dette henger vel sammen med at jeg er så langt fra en bridezilla du kan komme. Jeg skjønner at noen for en hver pris ikke skal ha fokus bort fra sin person - og for den prisen folk betaler for sine bryllup så ser jeg det. Men det at folk ikke forstår hvordan det er å ha babyer, det er i min verden mer dems problem.

Men helt fair å spørre - den er jeg med på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:09   #64
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.398
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Så flott at det har løst seg. Jeg syns at det er veldig greit å spørre. I flere bryllup jeg har vært med i det siste så har det uttrykkelig stått at babyer opp til et år også var velkomne og det syns jeg var en flott opplsyning å ta med.

Da er det ikke noen uklarheter.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:10   #65
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette henger vel sammen med at jeg er så langt fra en bridezilla du kan komme. Jeg skjønner at noen for en hver pris ikke skal ha fokus bort fra sin person - og for den prisen folk betaler for sine bryllup så ser jeg det. Men det at folk ikke forstår hvordan det er å ha babyer, det er i min verden mer dems problem.

Men helt fair å spørre - den er jeg med på.

Jeg synes du er temmelig frekk i dine antydninger her altså.

Det kan da være like mye av hensyn til andre de andre gjestene at man ikke ønsker babyer i et selskap som er utelukkende lagt opp med tanke på voksne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:11   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke enig. Før jeg fikk barn selv, ville det ikke falt meg inn at en baby på seks måneder ikke kunne være hjemme med barnevakt. Jeg hadde ikke peiling på slikt overhodet.

Jeg hadde nok tenkt barnevakt-tanken om det var i nærheten, men en hel helg borte? Om jeg så var 15 år hadde jeg nok skjønt at det kunne bli problematisk. Altså, jeg hadde hatt full forståelse for at de/en av dem ble hjemme.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:12   #67
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Jeg tok det som en selvfølge at de som hadde baby tok de med. Plasserte de på endene av bordene så de fikk plass til vogn Men nå hadde vi et veldig uformelt bryllup med lite taler og sanger.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:18   #68
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette henger vel sammen med at jeg er så langt fra en bridezilla du kan komme.


Jeg er overhodet ingen bridezilla. Vi hadde verdens enkleste bryllup, men ikke en engang min egen sønn fikk være med. Eldstemann var 11, og han fikk være med fordi han hadde lyst, og fordi han var gammel nok til å oppføre seg som en voksen, mens minstemann som da var tre ble satt bort til barnevakt. Jeg hadde IKKE ønsket at noen av gjestene hadde hatt med barn.

Mannen min var forlover i et bryllup i England i sommer. Brudeparet hadde et helt år i forveien, og lenge før invitasjonene ble sendt ut, informert om at de ikke ønsket barn i bryllupet. Men folk prøvde likevel å sabotere dette på alle tenkelige måter. Søsteren til brudgommen fortalte barna at de skulle være brudepiker når onkel giftet seg, for så å bruke dette som et pressmiddel mot brudgommen. Men vi har allerede sett på kjoler, og barna gleeeeeder seg. Da han ikke lot seg presse, valgte søsteren å ikke komme, og resten av familien hans sa at "siden de ikke ville ta parti i saken, så valgte de ikke å komme" Gærninger.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 08:20   #69
LiKa
Spent ?
 
LiKa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 571
LiKa er populærLiKa er populærLiKa er populær
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Men jeg må bare spørre:
I alle dager, hva er så galt med barn/babyer i bryllup? Jeg skjønner ikke det jeg ? Mulig jeg er helt kørka, men jeg leser uttrykk som "voksenfest", og "ønsket ikke barn", og at ikke egne barn er med. Vi hadde også "voksenfest", etter klokka 22, da ble alle barna hentet av en barnevakt, og de drog til stort leid hotellrom. (Nå kjente alle denne barnevakten, og det bare snakk om 4 barn under 8 år) Og de med tre med babyer (0-8 mnd) fikk la ungene sine sove i vogner nede i underetasjen med babycall.

Om foreldrene vil la ungene sine sove i etasjen under festen, er opptil dem selv syns jeg. Jeg ville ikke gjort det, vi drog hjem med vår baby i annet bryllup. Men likevel, jeg skjønner ikke hva alt dette er? Bryllup handler jo om å feire at to velger å leve livet sammen, på godt og vondt. Hvorfor er ikke små stakkars barn og baby, like gode til å feire det? Jeg skjønner ikke hva som er galt med det jeg.... At det er alkohol på festen +++ skjønner jeg kan være et problem, men jeg ville ikke syns det var særs kult om mine gjester var drita kl 22 liksom.. Og hvertfall i vårt bryllup var i knapt kommet til dansen kl 22. Det kunne ikke falt meg inn og utelate mine egne barn i bryllupet. De er like mye en del av oss som noen andre, om ikke MER ! Og da falt det oss naturlig å la andre ha med sine.

Disse tankene hadde jeg faktisk hatt om vi hadde giftet oss før vi fikk barn også. Fordi JEG anser ungene til folk, som en del av "pakka", når man inviterer til slike sammenkomster. Vi inviterte ikke ungene til alle gjestene, så vi var vel litt sære der vi også. Men vi tok det som en selvfølge at de med babyer tok dem med, og de vi visste ikke ville klare å ordne barnevakt, og tante/onkel unger. Vi ville gjerne ha de vi inviterte med, og da var det ikke så viktig "på vilkår" dette skal skje liksom

Nå banner jeg vel høyt i kirka.. men men

LiKa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:10   #70
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Jeg syns det er helt fair å ikke ønske babyer i eget bryllup, men at brudeparet ikke greier å si nei syns jeg de får ta på sin egen kappe. Og jeg mener selvfølgelig normalt hyggelige forespørsler, ikke sånn sin gærningene Divine forteller om.

De bryllupene jeg har vært i hvor barn ikke har vært invitert har dette enten stått i invitasjonen eller blitt spesifisert på annet vis tidlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:14   #71
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er helt fair å ikke ønske babyer i eget bryllup, men at brudeparet ikke greier å si nei syns jeg de får ta på sin egen kappe. Og jeg mener selvfølgelig normalt hyggelige forespørsler, ikke sånn sin gærningene Divine forteller om.

.

Enig!

En annen ting er a dersom brudeparet sier nei til at noen må måneder gamle babyer kan være med så synes jeg de kan holde seg for gode til å bli voldsomt fornærmet for at det blir meldt avbud.

Jeg har hørt om et slikt tilfelle også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:28   #72
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt utrolig lei meg dersom brudeparet - som jeg antar er nære venner eller nær slekt av meg og min mann - ikke ville ha meg i bryllupet sitt dersom jeg hadde en liten baby som måtte ammes. Lei meg er en underdrivelse, jeg ville blitt knust, faktisk.

Jeg hadde selvsagt ikke prøvd å presse meg med allikevel, så klart. Ingenting er vel ynkeligere enn å skulle mase seg med på fest. Og hadde invitasjonen vært uspesifisert, så hadde vi selvsagt spurt og akseptert det svaret som kom.

Jeg har vært i mange bryllup og noen få ganger har barn vært til sjenanse, men det kan på den annen side ha vært mye halloi for ungene. det kommer kanskje litt an på hvordan foreldrene håndterer det hele. Noen er jo helt ute av stand til å ta hensyn og sitter med hylende barn i stedet for å gå ut, lar sine håpefulle sparke i kirkebenker, rope høyt og løpe støyende i gangen mens noen taler og sånn.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:31   #73
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette henger vel sammen med at jeg er så langt fra en bridezilla du kan komme. Jeg skjønner at noen for en hver pris ikke skal ha fokus bort fra sin person - og for den prisen folk betaler for sine bryllup så ser jeg det. Men det at folk ikke forstår hvordan det er å ha babyer, det er i min verden mer dems problem.

Men helt fair å spørre - den er jeg med på.

Jeg er heller ingen bridezilla. Jeg har barn selv, vi har hatt dem med i bryllup når det har vært greit for brudeparet. Vi hadde som sagt invitert barn i vårt bryllup.

Likevel har jeg ingen problemer med å forstå og respektere de som mener at bryllup er for voksne. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke forstår hvordan det er å ha baby.

Tar du med deg babyen i utdrikkingslag også?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:45   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Likevel har jeg ingen problemer med å forstå og respektere de som mener at bryllup er for voksne. Det betyr ikke nødvendigvis at de ikke forstår hvordan det er å ha baby.

Tar du med deg babyen i utdrikkingslag også?

Jeg har hatt med baby i utdrikkingslag to ganger og det var uproblematisk. Det kommer selvsagt an på rølpefaktoren, men utdrikningslag med for høy rølpefaktor hadde jeg ikke giddet å prioritere uansett.

Jeg hadde synes det hadde vært kjipere å melde avbud til et bryllup til noen som stod meg veldig nær. Hadde det da ikke vært forståelse for at en baby på f.eks.2 mnd. måtte prioriteres så hadde jeg synes det hadde vært temmelig leit.

Er det snakk om 2 åringer som skal ha kveldspupp synes jeg det er en litt annen sak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:56   #75
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Det ville faktisk ikke ha falt meg inn å spørre engang, om jeg måtte reise langt av gårde, om det var greit å ha med barnet hvis jeg hadde en seks måneder gammel unge. Jeg ville tatt det som en selvfølge at barnet ble med, og at brudeparet var innforstått med det.
Jeg tror ikke jeg har vært i et eneste bryllup der det ikke har vært en god del barn til stede. Da har det blitt ordnet med en barnepasser eller to, et separat rom ungene kunne være i om de ble utålmodige, og småbarnsforeldrene har blitt plassert nær inngangen, og sammen.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:01   #76
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Jeg innser at jeg er mindre høflig enn jeg selv tror.

Jeg har hatt baby med i tre bryllup, og har hele tiden regnet med at barn som ammes, og som man ikke kan sette vekk til barnevakt (dette var bryllup vi måtte reise til) var naturlige gjester. Jeg tror ikke de var til stor sjenanse, dette var et barn som sov godt.

Men nå har jeg lært noe nytt. Litt sent siden jeg ikke skal ha flere barn.

Det var forøvrig ingen barn i vårt bryllup, men det var fordi vi giftet oss så tidlig at ingen rundt oss hadde barn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:01   #77
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

I dette tilfellet hadde jeg spurt om babyen kunne være med. Dersom ja, hadde jeg feiret i rolige former med baby på slep. Hvis nei, hadde jeg utvilsomt blitt hjemme. Hadde vært helt uaktuelt å overlevere Lillemor til perifere venner av mannen

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:02   #78
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dette henger vel sammen med at jeg er så langt fra en bridezilla du kan komme.

Jeg er ingen bridezilla og syns det er merkelig å hentyde at folk som ikke ønsker barn i bryllup er det.

Opprinnelig lagt inn av LiKa, her.

Men jeg må bare spørre:
I alle dager, hva er så galt med barn/babyer i bryllup? Jeg skjønner ikke det jeg ?

Da jeg ønsket meg første gang ønsket jeg en voksenfest. Våre barn var der under middagen og reiste etter det. De fikk være der fordi de var våre barn, jeg ønsket ikke andre barn der. Jeg ønsket fri fra ungemas, løping rundt, skriking osv. Man kan si hva man vil om at foreldrene kan gå ut med ungene hvis de begynner sånn, men noe lyd blir det uansett. Et annet veldig viktig moment for meg er også alkohol og barn. Jeg syns ikke det hører sammen og jeg kan ikke styre andre menneskers alkoholinntak. Jeg kan ikke styre om noen blir fulle før kl 22 og selv velger jeg å ikke drikke mer enn et glass hvis det er barn tilstede. Sånne hensyn mener jeg at jeg skal slippe å ta i mitt eget bryllup.

Andre gang var det barn tilstede, men da var det en helt annen setting. Ikke et "vanlig" bryllup.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er helt fair å ikke ønske babyer i eget bryllup, men at brudeparet ikke greier å si nei syns jeg de får ta på sin egen kappe. Og jeg mener selvfølgelig normalt hyggelige forespørsler, ikke sånn sin gærningene Divine forteller om.

Helt enig.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:04   #79
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Og jeg synes vel også det egentlig burde være unødvendig å spørre..... Hadde vel egentlig tatt det som en selvfølge at et spedbarn som ammes kunne tas med, ikke minst når det er en flyreise unna.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:06   #80
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi ha med baby i bryllup?

Det er en vesensforskjell på en baby og en toåring, synes jeg Dersom man ikke ønsker babyer betyr det jo i praksis at man sier at et "babyfritt" bryllup er viktigere enn at spedbarnmødre deltar. Og det ville jeg synes var veldig rart....

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no