Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Noen mattekyndige her?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 00:24   #101
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:27   #102
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Altså, hvis dere skal drive og fjerne både prim-, odd-, og par-tall, håper jeg inderlig ikke KrF kommer tilbake i regjering og lager ekteskapslover mot de binære også.

De kan jo i det minste kompensere med å få inn flere irrasjonale, kanskje. Nei, jeg er nok mer redd for at FrP skal fjerne alle de komplekse tallene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:27   #103
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Even so.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:30   #104
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Kommer FrP til makta må vi nok gå over til:
one
two
many
lots

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 00:40   #105
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

En verden uten tall. Plutselig ble jeg litt fristet til å stemme FrP. :skulle lagt meg for lenge siden fordi jeg skal avstemme (haha!) i morgen:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:07   #106
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Binære tall. :tørker tårer:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:35   #107
IdaM
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 137
IdaM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Denne tråden blir bare bedre og bedre. Utrolig hvor mye moro man kan ha med tall

__________________
Storesøster 02
Lillesøster og Lillebror 07
IdaM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:47   #108
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Chiffre. WOW!! Har du hovedfag eller doktorgrad i matte??

Jeg husker ikke helt kongruenser.. kan noen forklare hva det var for noe?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:50   #109
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Odd har da masse proteiner?

Innherredsodd har i hvert fall det.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:53   #110
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Kan jeg også fortelle en vits?

En mann satt i en luftballong og var blitt ført på ville veier. Han svevde over en eng, og passerte da en mann. Ballongføreren ropte ned til mannen ”Unnskyld, kan du si meg hvor jeg er?” Mannen på bakken ropte tilbake: ”Du er i en luftballong!” Ballongføreren tenkte seg om et øyeblikk, og ropte ned igjen: ”Du skulle vel ikke tilfeldigvis være ingeniør vel?” ”Jo, hvordan visste du det” svarte mannen på bakken forundret. ”Vel” svarte ballongføreren, ”informasjonen du kommer med er for så vidt riktig, men er helt ubrukelig”.

”Si meg, du skulle vel ikke være fra management vel?” ropte mannen tilbake til ballongføreren. ”Jo, hvordan visste du det?” spurte ballongføreren forbauset. ”Jo, du er på villspor, og når jeg prøver å hjelpe så er alt plutselig min feil.”

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:55   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Kan jeg også komme med en vits? Kan jeg? Kan jeg? Men den er for spesielt interesserte, da. :usikker:

(How shit happens...)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:57   #112
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg googlet litt rundt for å se om jeg kunne finne flere ingeniør- eller økonom-vitser, og fant en som kunne være litt fin for å irritere eventuelle humanister som leser denne tråden:

The graduate with an Engineering degree asks "How does it work?"
The graduate with a Science degree asks "Why does it work?"
The graduate with an Accounting degree asks "How much will it cost?"
The graduate with a Liberal Arts degree asks "Do you want fries with that?"

Hysterisk!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:00   #113
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

En mann satt i en luftballong og var blitt ført på ville veier. Han svevde over en eng, og passerte da en mann. Ballongføreren ropte ned til mannen ”Unnskyld, kan du si meg hvor jeg er?” Mannen på bakken ropte tilbake: ”Du er i en luftballong!” Ballongføreren tenkte seg om et øyeblikk, og ropte ned igjen: ”Du skulle vel ikke tilfeldigvis være ingeniør vel?” ”Jo, hvordan visste du det” svarte mannen på bakken forundret. ”Vel” svarte ballongføreren, ”informasjonen du kommer med er for så vidt riktig, men er helt ubrukelig”.

”Si meg, du skulle vel ikke være fra management vel?” ropte mannen tilbake til ballongføreren. ”Jo, hvordan visste du det?” spurte ballongføreren forbauset. ”Jo, du er på villspor, og når jeg prøver å hjelpe så er alt plutselig min feil.”


bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:07   #114
Chiffre
Profesjonelt paranoid
 
Chiffre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 385
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De kan jo i det minste kompensere med å få inn flere irrasjonale, kanskje.

Flere transcendente, i hvert fall.

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 10:11   #115
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?



Jeg savner matteforklaringsboka mi!
(ligget ubrukt i mange år og vet ikke hvor den er lengre.)
Vet bare at den var genial på å forklare matte-ord.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 12:04   #116
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Takk, da skjønner jeg. Jeg er imponert over at du sånn rett ut av hodet kan føre et induksjonsbevis! Det er vel noen år siden du studerte det og du jobber jo ikke med det.

Enkelte ting har man gjort så mange ganger at det har blitt drillet inn i ryggmargen.

Siden vi holder på med matematikervitser, så kan jeg en om en professor som ble mobbet på arbeidsplassen.

En dag kom han inn på kontoret og oppdaget at noen hadde satt papirkurven på skrivebordet hans og satt fyr på den. Snarrådig tok han brannslukningsapparatet som var forskriftsmessig utplassert, og slukket brannen før den fikk gjort noen skade. Så tok han sine notater og gikk for å holde forelesning.

Dagen etter kom han inn på kontoret igjen og oppdaget at noen hadde satt fyr på papirkurven igjen, der den stod på plassen sin på gulvet. Snarrådig tok han tak i kanten på den og løftet den opp på skrivebordet. Siden han nå hadde redusert problemet til et med kjent løsning, tok han fornøyd sine notater og gikk for å holde forelesning.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 13:51   #117
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?



:akademiker:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:31   #118
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 14:55   #119
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 15:09   #120
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen mattekyndige her?



Fiiine tråden!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no