Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal du ha adventsstake i år?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Skal du ha adventsstake i år?
Ja 93 81,58%
Nei 20 17,54%
Vet ikke 1 0,88%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-23, 12:18   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Same procedure as every year

Fire rødte, lubne staker med tre bein, hvite lys og i år som i fjor og alle år før blir de feset i bordet med ticktack slik at de ikke velter hver gang noen reiser seg.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 16:38   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Vi har kalenderlys i tillegg. Har tent det, for det er jo 4 cm ned til 1. Det er ment for november, sier jeg. Deler av det i alle fall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 16:48   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Ja, men ikke lilla.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 19:56   #44
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Absolutt! Men ikke lilla lys, mest fordi Oda har vært utsolgt for lilla lys lenge. Egentlig vil jeg helst ha det, liker å skille mellom advents- og julepynt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 22:36   #45
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Yes! Lilla kubbelys.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 22:48   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Jeg bor sammen to duftlysgale hannkjønn, som er mannen og minsten på 17.5 år, så jeg har kjøpt en duftlysvariant i år.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-23, 23:55   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Ja det er tradisjon. Jeg har litt forskjellige staker, så jeg ser hva jeg finner fram. Med enten røde eller lilla lys.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 07:46   #48
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Ja, men kjøpte batteri-drevne lys til den. Får se om jeg bruker de på den vi har på spisebordet, eller om jeg setter en med de batteridrevne lysene et annet sted.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 07:48   #49
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Ja såklart. En krans jeg har hatt i mange år med gjenbruk av lysene fra i fjor som var så lite brukt pga veldig brannfarlig krans.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 08:59   #50
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Selvsagt! Ateist som jeg er blir det likevel ikke riktig stemning uten fire lilla lys i Georg Jensen-stake ��

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 11:03   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Jepp! Jeg har en fin svart Kubus-lysestake, og har til og med husket å kjøpe lilla lys i god tid, siden det typisk pleier å være utsolgt dagen før jeg skal ha dem. Og da jeg kom hjem, oppdaget jeg at jeg kjøpte en 8-pakning i fjor, så nå har jeg nok lys til neste år også! :superhusmor:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 15:04   #52
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Flink Skilpadde.

Her står det også en Georg Jensen stake med fire lilla lys. Vi brenner lysene i adventsstaken til alle måltider i desember, så jeg bruker mer enn fire lys. Men jeg har kjøpt inn rikelig så det skal gå helt fint.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-23, 22:38   #53
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp! Jeg har en fin svart Kubus-lysestake, og har til og med husket å kjøpe lilla lys i god tid, siden det typisk pleier å være utsolgt dagen før jeg skal ha dem. Og da jeg kom hjem, oppdaget jeg at jeg kjøpte en 8-pakning i fjor, så nå har jeg nok lys til neste år også! :superhusmor:

Tenk viss det blir zombieapokalypse da. Tenk hvilken verdi de lysene vil ha da! Da kan du bytte dem i våpen og mat faktisk!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 15:40   #54
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Har fortsatt noen lilla lys igjen, selv om det ikke er fire like, så da blir det nok adventstake i år også. Mistenker at det kanskje blir siste året, for nå er det ingen av barna som bryr seg lenger.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 17:12   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp! Jeg har en fin svart Kubus-lysestake, og har til og med husket å kjøpe lilla lys i god tid, siden det typisk pleier å være utsolgt dagen før jeg skal ha dem. Og da jeg kom hjem, oppdaget jeg at jeg kjøpte en 8-pakning i fjor, så nå har jeg nok lys til neste år også! :superhusmor:

Er 8 ekstra lys nok til både årets advent og neste år? Vi snakker ikke kubbelys, nei?

Jeg kjøper hvite kronelys fra Kiwi, og de selges i pakker på 30. Vi bruker nok minst en sånn pakke i løpet av adventen, trolig mer. Det går et lys på en kveld, for å si det sånn, og antallet øker jo for hver søndag også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 17:18   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Vi har kubbelys med 30 timers brenntid på hvert
Og de brenner jo ikke hele dagen heller, så det første brenner ned, men de andre gjør ikke det. Vanligvis står de og brenner så godt som hele siste søndag i advent men der gjør de jo heller ikke nå i år da.
Vi tenner faktisk til middag hver dag hele advent, et mer for hver søndag, men de blåses ut utpå ettermiddagen. Søndag brenner det til frokost også. Tidvis lørdag og. Hverdagen er vi gjerne ute av huset alle mann i hver sin retning sånn at det blåses etter middagen er spist av sistemann.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 18:38   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er 8 ekstra lys nok til både årets advent og neste år?

Ja, det er jo bare plass til fire lys i en adventsstake.

Vi driver ikke vanligvis og brenner lys, så adventslysene må jeg aktivt minne meg selv på å tenne ved søndagsfrokosten. Det hender de blir tent et par ganger til i løpet av uka, men de blir langt fra brent opp i løpet av desember.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-23, 20:05   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Selvsagt! Ateist som jeg er blir det likevel ikke riktig stemning uten fire lilla lys i Georg Jensen-stake ��

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 15:19   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det er jo bare plass til fire lys i en adventsstake.

Vi driver ikke vanligvis og brenner lys, så adventslysene må jeg aktivt minne meg selv på å tenne ved søndagsfrokosten. Det hender de blir tent et par ganger til i løpet av uka, men de blir langt fra brent opp i løpet av desember.



Her tenner vi det til alle tider, så det er stor utskiftning av lys.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-23, 15:23   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du ha adventsstake i år?

Vi er ikke veldig aktive stearinlysbrennere (i den forstad at vi har en haug med lys), men vi tenner alltid stearinlys om kvelden, nesten hele året bortsett fra sommeren, kanskje. Gjerne bare ett eller to eller tre. Lyset/lysene brenner typisk mellom kl 20-23, sånn cirka. Vi synes stearinlys er kjempekoselig og gjør mye for stemningen. Kunstige lys funker også, men det er ikke helt det samme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no