Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-23, 21:48   #21
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Leste også en rant om de høyballene og dermed bøndene og himlet med øya.
Noen har lite å gjøre når det er det de klager på.

Jeg håper virkelig det tas lærdom når ting nå skal bygges opp igjen. Her ble det krav om byggehøyde etter vesleofsen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 13:40   #22
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Jeg har ikke sett den aktuelle saken om rundballer.
Men tenker at det er lov å undres litt når man hører om folk som har fast plass på camping ved en elv hvor det er meldt ekstremvær og forventet flom, legger seg til å sove i den aktuelle campingvogna. Og blir overrasket når det banker på døren midt på natten, om at de må komme seg ut, fordi elva har steget og står oppunder vogna.
Eller når noen som har mistet alt de har i ras, uttaler at det skal bygges opp igjen på samme sted.
Det er mulig jeg bør stille meg undrende til journalistene som ikke beskytter disse mot seg selv.
På Instagram lå det forøvrig ute en video av en som padlet med en høyball på slep, så jeg tenker jo at noen går den ekstra mila for å sikre seg og sitt, og all kredit til de.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 13:49   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Har heller ikke sett noen sak om høyballer, men tenker at bilder med "hvite dupper" er kanskje kjærkommen avveksling fra elvebilder med bygninger og materialer. Høres overflatisk ut, men...

Han der gubben på nittiognoe som var evakuert og intervjua på tv2 var herlig! Så en snutt på insta tror jeg det var.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 14:21   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Det er litt av en ryddejobb å ta fatt på. Og sikring.

Men for oss som kjører E-16 mellom Bergen og Voss ukentlig, der det går ras hele året, så håper jeg også denne veistrekningen blir raskt prioritert. Det er tross alt stamveien mellom Norges to største byer.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 15:00   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Ja, det er virkelig en underdekket sak. Det er jo helt sykt!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-23, 23:51   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ekstremvær, klimaendringer, ansvar og forebygging!

Dette er campingplassen foreldrene mine har vogna si: https://www.nrk.no/norge/buttingsrud...s_.-1.16514258
Jeg har vokst opp der jeg også, i ferier og helger, og både besteforeldre og onkel har hatt vogn der. Foreldrene mine har hatt vogn stående i strandlinja, og det har vært hasteflytting før, sist for 5 år siden pga «normal» flom. De fikk flyttet vogna nå, men spikerteltet står igjen, og det er uvisst om det vil klare seg. Det står nesten helt under vann. Alle tinga deres er litt all over the place, og de er selvsagt usikre på om hva fremtiden vil bringe campinglivet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no