Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fortell meg om takstein

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-13, 10:32   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortell meg om takstein

Vi må skifte taket. Jippi, liksom.

Det ser ut til at innertaket på loftet (av tre) kan få stå, men bjelker, papp og stein over der igjen må skiftes.

Vi har et enkelt "folkefunkishus". En stor, firkantet og ganske høy boks. Hellingen på taket er ned mot langsidene. Taket er ikke veldig synlig - man skal et godt stykke unna for å se det. Estetikken er derfor ikke det viktigste. Kvalitet og funksjon teller mest. Det må være såpass glatt stein at snøen raser av og det ikke fester seg mose, tenker jeg.

Ellers vet jeg NIKS og ingenting om tak og takstein.

Hva slags stein? Hvor kjøpe? Annet?

(Vi skal ikke gjøre det selv, tror jeg)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:34   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Hvis dere ikke skal gjøre det selv, er det gode sjanser for at dere kjøper taksteinen billigst via de som skal gjøre jobben. Sjekk det, iallfall.

Vi har Zanda Protector takstein, og det så ut til å være et helt fint valg. (Nylig byttet, ellers hadde jeg ikke visst det. )

Bare vær obs på at dere må sette på snøfangere dersom dere velger glatt takstein, for å unngå skader. Vi endte med ru, det ble faktisk billigere. Dessuten er det en viss isolasjon i å ha snøen liggende på taket om vinteren.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:36   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Jeg trodde det var et poeng at snøen skulle renne av taket, jeg.

Ellers tror jeg den vi har nå ser omtrent sånn ut:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:39   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Det ser ut til at kvalitet (og pris?) varierer fra
1. tegl
2. betong
3. platetak
4. shingel

Platetak er juks og fanteri, eller?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:50   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Ru takstein for å beholde snøen. Ellers bør dere montere snøfangere der det vil være fare for at snøen raser ned på folk (akkurat DER bør man ha snøfangere uansett, for vi har takstein med ru overflate og trenger snøfangere på utsatte steder, takvinkelen vår er bare 30 grader, men snøen raser av likevel).

Om det vil gro mose på taksteinen eller ikke avhenger av om den får mat. Har dere høye trær som mister bladene ned på taket? Vel, da får du mose også.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:51   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg trodde det var et poeng at snøen skulle renne av taket, jeg.

Nope, da blir bare takrenner ødelagt. :BTDT:

:abbonerer: forøvrig.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:53   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Opprinnelig lagt inn av Pollyanna

Jeg trodde det var et poeng at snøen skulle renne av taket, jeg.

Det trodde jeg også.
Men takfolka jeg hadde innom mente to ting: 1) Det er ikke lov å la snøen dette ned hvis den kan falle i hodet på folk og 2) snø er god isolasjon.

Platetak er sikkert ok det også, men se litt på garantiperiodene. Det var ganske stor forskjell der, på de forskjellige klassene. Jeg mener Zandaen hadde 30 års garanti, mens takplatene typisk hadde ca. 10. Det sier jo noe om holdbarhet. Tegl mener jeg hadde enda mer, men vi syntes ikke prisforskjellen sto seg.

Foreldrene mine har forresten hatt takplater som har flydd avgårde når det har vært sterk vind, det har vi aldri opplevd med noen form for betongstein.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:54   #8
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Om det vil gro mose på taksteinen eller ikke avhenger av om den får mat. Har dere høye trær som mister bladene ned på taket? Vel, da får du mose også.

Det sa takfolka våre også, og anbefalte oss å kappe det vakre tuntreet vårt.

Dessuten skader det jo ikke å spyle taket i ny og ne. Nå fins det mosedrepende såpe man spyler på, lar ligge litt, og spyler av igjen. Visstnok.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:55   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Vi har Zanda. Norges nasjonaltakstein, faktisk , i følge nettsiden deres.

Jeg vet det bare fordi vi nettopp har byttet noen knuste, så jeg har lett i byggepermen.

http://www.monier.no/om-monier/nyhet...ltakstein.html

Våre har ligget i over 30 år, og takmannen som var her i sommer mente det holdt lenge enda. Vi har svarte, så de hadde bleknet litt i solen, men de har fått seg en grundig vask og maling med noe impregneringsgreier, nå ser de helt nye ut.

De hadde litt mose på, men de har sikkert ikke blitt vasket på 30 år heller, så det er ikke så rart. Snøen blir liggende.

I fjor fikk to av naboene verandaene sine knust av snøras fra taket, så jeg anbefaler ru.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:57   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Vi hadde bakhagetre som rager 5-6 m over mønet på huset vårt. Bjørk, den mister jo bare noen blader. Etter at vi kappet det ned for 2 år siden ser vi at mosen blir borte og faktisk faller av taket. Vi skal opp med sånn mosesåpe vi også etterhvert, med det står nederst på to-do-lista, ettersom mosematen er borte. Taket vårt er forøvrig bare fra 2006, men ser en del eldre ut pga mosen, men den forsvinner nå da heldigvis.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 10:57   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

For grov stein og mosen gror. For glatt stein og snøen sklir av.
Mener det er påkrevd med snøstoppere der der ferdes folk uansett da. Det er jo livsfarlig!

Får å hindre mosegroing på grovt tak kan man montere kobberlist øverst på mønet. Det hindrer mosen i å feste seg på taket.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:33   #12
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

:abonnerer: Hva koster det, tro, å legge nytt tak? Sånn roughly? Vi har betong (tror jeg), men ulik type på opprinnelig bygg og tilbygg. Det er ikke pent, så vi må gjøre noe med det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:35   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Det er jo 75 år gammelt det taket som ligger der, så det er jo ikke så rart at det er modent for utskiftning...

Pepper: Sier fra når jeg begynner å få inn pristilbud.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:43   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

:abonnerer: Hva koster det, tro, å legge nytt tak? Sånn roughly? Vi har betong (tror jeg), men ulik type på opprinnelig bygg og tilbygg. Det er ikke pent, så vi må gjøre noe med det.

Vi ga 175 000 inkl. moms for samme type jobb som Pollyanna.
Tilbudene vi fikk lå på 150-200 000 inkl. moms.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:51   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

:abonnerer: Hva koster det, tro, å legge nytt tak? Sånn roughly? Vi har betong (tror jeg), men ulik type på opprinnelig bygg og tilbygg. Det er ikke pent, så vi må gjøre noe med det.

Vi skal skifte ut 80 år gammel teglstenstak til nytt teglstenstak. Da skal det lektes ut på nytt og legges nytt undertak i tillegg. Vi skal også ha nye takrenner, sikringskroker, feietrapp og kanskje* keramikk-katte eller en keramikksøvngjenger som mønepynt. Da har vi ingen arker eller hjørner, helt vanlig saltak på ca 100 m2.

Det kommer til å komme på ca 180-200 k, sa en takdude som kom innom og gjorde en vurdering.


*"kanskje" som i at mannen min sier at det snør griser i helvete før det skjer**

**Jeg vil jo heller ikke ha det, men bruker det som saneringspost dersom han vil ha noe annet enn de originale rustrøde teglstenene

Vedlagte bilder
Filtype: jpg monepynt.jpg (27,2 KB, 49 visninger)
__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:53   #16
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Alle de seriøse takfolka jeg har hatt innom sa forresten at man bør regne med en 10-30 000 påslag på tilbudet til oppretting av råte og annet man oppdager når man er ferdig med å ta av takstein og takpapp..

Vi endte med 15 000 ekstra, og var godt informerte hele veien.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 12:56   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

av Esme.

Vi har shingel på Høttah, og det har holdt i 30 år. Vi byttet det forebyggende i fjor, og det kostet praktisk talt ikkeno'. Men det er unektelig mye mindre pent enn takstein, da.

(Vi er der jo bare når det er snø på taket, og det er en hytte, so I really don't care.)

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 13:10   #18
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Jeg vil ha søvngjengern til Esme!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 13:11   #19
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

Det er mulig jeg ikke har råd til ny teglstein. Men jeg tror definitivt jeg har råd til en sånn keramikksøvngjenger.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 13:21   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om takstein

esme!

Og: Jeg trodde vekten var prisen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no