Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-10, 13:32   #81
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor går den grensen? Altså, ved hvilket beløp er det greit å bruke vetoretten sin?

Hos oss er det svært få innkjøp på over 2000 kroner som ikke først er klarert med partner.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:33   #82
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvor går den grensen? Altså, ved hvilket beløp er det greit å bruke vetoretten sin?

Jeg syns det må være greit å bruke vetorett dersom det er noe som vil påvirke familie-økonomien på lang sikt. Og den grensen er jo forskjellig fra familie til familie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:42   #83
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

For oss er den en åpenbar selvfølge at ingen av oss går til innkjøp av noe som er veldig dyrt uten at begge er enige. For vår del går grensen på over noen tusenlapper.

Det handler om gjensidig respekt for felles penger - og en forståelse av at begge har drømmer, ikke bare den ene.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:43   #84
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

www.gardsbruk.no

Hvorfor ikke svi av mer penger

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 13:46   #85
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Jeg kan ikke forestille meg at mannen skulle finne på å engang tenke på å kjøpe noe som helst til 100.000 uten at jeg var enig. Ikke til 10.000 heller. Hey, han diskuterte jo universalfjernkontrollen han ønsket seg med meg, den koster ikke 2000 engang. (Og han landet på å ikke kjøpe den, uvisst av hvilken grunn, jeg nektet ikke...)

Innser at jeg er heldig, jeg hadde ikke taklet å leve sammen med en mann med så komplett annerledes pengeprioritering enn meg. 100.000 kr er i min verden mye penger. som ikke brukes mot den andres vilje.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:24   #86
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Hm... Ikke lett. Men dere ser vel behovet for å blokke finn.no?
Han bruker ikke penger ellers, den biten står vel jeg for. så det synes han rettferdiggjør en del. I går kom det frem at min far skulle eie den sammen med han så da skal de vel betale 50 hver, men lell.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:43   #87
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

For å svare seriøst - blokking av internett, som i å fjerne fristelsene, er noe man ville kunne funnet på overfor et lite barn. Det er veldig, veldig fjernt for meg å tenke i slike baner.

med en voksen mann, snakker mann. Og vil ikke den voksne mannen høre når man snakker, så er man over på deal-breakere i et forhold. Om min man hadde ignorert meg, som om jeg var en umyndiggjort person og ikke en likeverdig partner, og brukt 100 000 på noe jeg var i mot, ville jeg ikke kunnet fortsette å ha han som partner.

Det handler i mye større grad om respekt og jevnbyrdighet enn det gjør om penger.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:48   #88
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Det er jeg veldig enig i. Problemet her er at han mener bestemt at han trenger den, jeg mener ikke. Så dammå en gi seg. Men det er ingen høylytt diskusjon her i huset km det. Jeg har sagt hva jeg mener, og at snøfres løser problemet. Han mener vimå ha traktor. Så der står vi da.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 15:51   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hos oss er det svært få innkjøp på over 2000 kroner som ikke først er klarert med partner.

Samme her.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Hm... Ikke lett. Men dere ser vel behovet for å blokke finn.no?

Nei. Han er en voksen mann. Da burde han enten forstå at han ikke er alene i dette forholdet eller argumentere så godt for at dere to traktorer at du også synes det er en lur løsning. Han kan ikke ture frem som han vil, han er jo en del av en familie!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:07   #90
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Vi har diskutert saken i Max 20 min til sammen. Jeg har rolig forklart h orgie jeg MMS er han ikke skal ha en traktor til midt i byen (han er bokst opp på gård om det kan forklare traktorinteressen). Han har tilbake sagt at han veldig lyst på en med frontlasser og mener han trenger det. Jeg uenig.
Det at han ikke kjøpte den nå når han var å så på sist forteller at han skjønner litt av omfanget da. Så jeg har håp enda.

Og så er det godt å høre at andre har dyre motordupeditter stående i Hagen, og at det ikke bare er her.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 16:39   #91
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Jeg er tilhenger av delt økonomi, kjenner jeg. Hvis hver betaler inn til en felles driftskonto slik at man lever godt av den og har til ferie og faste utgifter (inkl klær og utstyr til barn), så får man gjøre som man vil med det man har igjen på egen konto. Om man så kjøper traktor "til lek" (unnskyld, "brøyting") (som mannen) eller flybilletter "til nytte" (som tinkadott som tok studie et annet sted).

Om man har felles økonomi så synes jeg det er ille om ene parten bruker hundretusen på noe den andre ikke er enig i.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:00   #92
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Kvinnelist er lov, og i dette tilfellet ser jeg mest det komiske i å sperre Finn. Har ledd mye når jeg har lest i denne tråden!

En annen sak er om man orker å ha det sånn i lengden. Denne traktorelskeren må jo være et funn at en mann på alle andre måter, siden HI orker å bo sammen med ham.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 19:30   #93
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Ja jeg mener og han er et funn, ellers hadde jeg ikke bodd med han

Altså. Han er ikke sånn i hverdagen. Men Akkuratt nå er han besatt på traktor og da er det enkleste å begrense mulightene litt for å titte på. Mener jeg. For jeg har sagt hva jeg mener men gidder ikke lage kjempestyr og legge ned veto osv.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 20:48   #94
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Jeg synes noen her er ganske frekke. Han kan selvfølgelig være et funn av en mann selvom han har en hangup på traktorer. Jiiiz.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Ja jeg mener og han er et funn, ellers hadde jeg ikke bodd med han

Altså. Han er ikke sånn i hverdagen. Men Akkuratt nå er han besatt på traktor og da er det enkleste å begrense mulightene litt for å titte på. Mener jeg. For jeg har sagt hva jeg mener men gidder ikke lage kjempestyr og legge ned veto osv.

Derimot synes jeg det er noe spesielt, muligens veikt, å ikke gidde å lage styr, eller legge ned veto, men heller blokke Finn.no. Jeg ler godt av blokkingen av Finn, og kunne nok ha funnet på det selv, men da som en spøk. Det er dine penger også, du må selvsagt stå opp for det du mener og lage det styret som trengs til dere er enige.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:01   #95
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Men hva skjer om du forteller at du virkelig virkelig trenger deg en helt ny symaskin til 100.000 kroner da? Eller en strikkemaskin (de kan forøvrig fort koste opp i de summene)? Er det da helt greit at du kjøper det selv om han er uenig? Fordi du mener du trenger det?

Kanskje en slik speiling kunne fungert? Eller kanskje det gjør alt mye mye verre - nå tror han at fordi du kjøper noe sinnssykt til rundt 50.000/100.000, så kan han gjøre det samme. Og før du vet ordet av det står det to traktorer utenfor.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:09   #96
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Gjett hva jeg surfer etter på finn, da. De strikkemaskinene er virkelig fine, altså!

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:15   #97
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Og så er det godt å høre at andre har dyre motordupeditter stående i Hagen, og at det ikke bare er her.


Ikke i hagen - de står der han hadde (lønnet) oppdrag sist.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-10, 21:16   #98
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan man blokke enkelte sider på finn.no?

Stakkars deg Vet hvordan du har det, men min man er ikke så gærn nå lengre heldigvis.

Vi har en hage bil
Og så har vi veeeeeldig mange pc ting.. Pc ting er nesten dyrere en biler...



Men venninna mi sin "mann" er på den måten, de har en traktor som er puslespill, den kjøpte han for 30 000 kr og den kom i en plastpose
De har 4 bil vrak, for at en skal bli bane bil en skal være dele bil og en sommerbil.
Og ikke har de rå til å ha skilt å bruke den sikkelige bilen så de kjører med en pitteliten bil så er du en gang i autovernet ned fra fjellet her så er du flat
hadde det der vært minn mann så hadde han ikke vært min mann lengre

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no