Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Liker du portvin?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Se resultatene: Liker du portvin?
Ja! 39 45,35%
Liker? Jeg elsker! 18 20,93%
Nei! 21 24,42%
Har aldri smakt! 8 9,30%
Deltakere: 86. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-23, 18:53   #41
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du portvin?

Tror bare jeg har smakt en gang og kan ikke huske jeg syns det var noe videre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 09:48   #42
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du portvin?

Nei, synes det er altfor søtt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 12:37   #43
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du portvin?

Portvin er kjempegodt! Men jeg drikker det bare hvis vi har nok gjester til at jeg ikke får mer enn et glass eller to, siden det er så sterkt. Eventuelt til dessert/ost når jeg spiser på restaurant.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 12:53   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er helt greit. Jeg er ingen stor fan, men alt til sitt bruk. Så jeg har ikke stemt.

Dette.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 13:54   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du portvin?

Jeg synes portvin er veldig godt, men jeg drikker det veldig sjelden, egentlig kanskje bare til jul. Det er godt sammen med en del oster, og med typiske julegodter og julekaker.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 14:34   #46
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du portvin?

Ja, men ikkje aleine, kun med ost.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 20:06   #47
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Portvin er kjempegodt! Men jeg drikker det bare hvis vi har nok gjester til at jeg ikke får mer enn et glass eller to, siden det er så sterkt. Eventuelt til dessert/ost når jeg spiser på restaurant.

Eventuelt kan bare skru igjen flasken.

En flaske kan man jo ha stående en stund. Og for meg er portvin så søtt at to små glass holder i massevis, liten fare for at jeg skulle slengt i meg en hel flaske vil jeg si. Er man veldig glad i søtt er det kanskje verre.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 20:48   #48
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Eventuelt kan bare skru igjen flasken.

Mitt danske syskenbarn har lært oss at ein ikkje drikk portvin utan å "knekke" korka, for ein treng ei heil flaske. Eg har ikkje adoptert den skikken.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 20:53   #49
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Mitt danske syskenbarn har lært oss at ein ikkje drikk portvin utan å "knekke" korka, for ein treng ei heil flaske. Eg har ikkje adoptert den skikken.

Ja, nei, det var ikke ment som et moralistisk innspill, altså! Mer personlig preferanse, for en hel flaske portvin hadde jeg ikke orket. En hel flaske vin går derimot som regel finfint.

Danskene ass! Den skikken med å knekke korken har jeg ikke hørt om før.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 20:56   #50
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ja, nei, det var ikke ment som et moralistisk innspill, altså! Mer personlig preferanse, for en hel flaske portvin hadde jeg ikke orket. En hel flaske vin går derimot som regel finfint.

Danskene ass! Den skikken med å knekke korken har jeg ikke hørt om før.

Det var slik eg las deg altså. Berre kom på denne kork-knekkinga. Det er mogleg det er ein veldig lokal skikk, akkurat i huset hans.


Uansett, denne tråden minner meg på at eg har noko ost i kjøleskapet og nokre liter (jada) portvin i skapet. Det må gjerast noko med ein kveld.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-23, 21:15   #51
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Liker du portvin?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det var slik eg las deg altså. Berre kom på denne kork-knekkinga. Det er mogleg det er ein veldig lokal skikk, akkurat i huset hans.


Uansett, denne tråden minner meg på at eg har noko ost i kjøleskapet og nokre liter (jada) portvin i skapet. Det må gjerast noko med ein kveld.

Mulighetene er selvsagt store for at det er en meget lokal skikk.

Uansett var det en veldig artig opplysning. Datteren min bor i Danmark, jeg skal jammen meg spørre henne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-23, 14:40   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liker du portvin?

Jeg er gift med en vinsamler, og de portvinene han serverer må som oftest dekanteres, så det blir lite korking, gitt. Derfor serveres stort sett bare portvin når vi har litt større middagsselskaper.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no