Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 11:25   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har paideig, men kan ikke lage pai ...

Jeg har kjøpt en ferdig paideig.

Tanken var at "Pai er så godt, jeg lager aldri i verden pai helt av meg selv, så jeg kjøper denne paideigen her".

Men det hjelper jo så lite. Jeg lager fremdeles ikke pai.

Hvordan gjør jeg det? Hva har jeg i? Ikke noe fancy, bare så enkelt at selv Kirsebær med tilnavnet kjøkkenidioten kan klare det.

Det jeg har er altså en stor flat paideig. (Sånn fra Tine som er rullet sammen i plastikk, vet du.) Og må jeg ha en slik paiform? Funker det ikke med noe annet?

Steg for steg takk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:28   #2
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Her Mims middagspai. Satt akkurat og kikket gjennom oppskriftene nå.
Du kan bruke en hvilken som helst ildfast form.

Fyll:
1 pk skogsbacon i biter/evt to kyllingfileter i biter
1 liten rødløk i strimler
1/2 pakke ferske aspargestopper
noen små brokkolitopper
Stekes i panne uten fett

Hadde dette i paiskallet, i tillegg til en liten pakke apetina fetaost med hvitløk og oliven. litt revet ost, 4 sammenvispede egg, litt matfløte, salt og pepper, en neve halve cherrytomater, 20 min i ovnen.

Salat av hjertesalt, tomater, agurk i biter og dressing av litt olivenolje, skall av en revet sitron, sitronsaft, salt og pepper.

Paien kan lages dagen før og lunes mens du lager salat dagen etter.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:30   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Jeg lagde en rabarbrapai for en stund siden. Da stekte jeg først bunnen litt, til den ble lysebrun. På 225 grader tror jeg, ca 10 min. Så hadde jeg i vanlijekrem (ferdig laget), og rabarbraen over ? kanel og sukker. Så stekte jeg den ferdig. (samme temperatur).

Kirsebær passer sikkert sammen med vanilje det å?

Kaka ble litt flytende da jeg tok den ut, men det stivnet etterhvert..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:31   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Er det salt eller søt paideig du har, forresten?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:32   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Jeg lagde en rabarbrapai for en stund siden. Da stekte jeg først bunnen litt, til den ble lysebrun. På 225 grader tror jeg, ca 10 min. Så hadde jeg i vanlijekrem (ferdig laget), og rabarbraen over ? kanel og sukker. Så stekte jeg den ferdig. (samme temperatur).

Kirsebær passer sikkert sammen med vanilje det å?

Kaka ble litt flytende da jeg tok den ut, men det stivnet etterhvert..

Hoho, trodde du skulle ha Kirsebær i paien jeg!

Det enkleste er å lage matpai med egg+melk i syns jeg. Ta kan man bruke nesten hva som helst i...

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 11:40   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Er det salt eller søt paideig du har, forresten?


Matpai. Ikke dessertpai.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:23   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Lag en variant av min pai, du. Bare ta det du har lyst på og stek det litt, ha det i forstekt paiskall og hell over eggeblandingen. Ring meg om det kniper!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:25   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Min pai ligner Mims:
stekt bacon, stekte skinkebiter, purre, rødløk, paprika, egg, melk, krydder, ost

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:36   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lag en variant av min pai, du. Bare ta det du har lyst på og stek det litt, ha det i forstekt paiskall og hell over eggeblandingen. Ring meg om det kniper!

Ok, så jeg må steke paideigen litt på forhånd?

Jeg tenker kanskje at jeg skal overraske Herr Surpomp hjemme med pai i dag.
Eller i morgen... Jeg må forberede meg litt psykisk på denne matlagingen...

Men er det sånn at det bare er paideig under og på sidene da? Ikke noe paideig på toppen?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:45   #10
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

jeg er også en kjøkkenidiot, men pai er det eneste jeg kan lage.

Fjalleballes veggis-pai

Sopp
brokkoli
løk
mais
soltørket tomat i olje
ost
hvitløk
fløte
salt og pepper
margarin

Rist sammen fløte, hvitløk salt og pepper. Putt den i kjøleskapen, da kommer smaken bedre fram.

Kutt sopp, brokkoli og løk i passe små biter. stekes i margarin. Hell det over i paiformen. Hell boksen med mais oppi. (sil vannet av først) Kutt opp den soltørka tomaten og strø over. Hell fløteblandingen over hele paien. Jeg bruker å spe på med litt melk for å dekke alle grønnsakene. strø litt ost på og putt i ovnen. 190 grader ca. i 45 min ca. midt i ovnen (ca. ) Jeg bruker å ha folie over formen den første halvtimen slik at osten ikke blir så svidd.

En grønn salat med god balsamicodressing er godt å ha ved siden av..

Paien er faen så god, iff ai mei sei såo maisellf.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:50   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ok, så jeg må steke paideigen litt på forhånd?

Jeg tenker kanskje at jeg skal overraske Herr Surpomp hjemme med pai i dag.
Eller i morgen... Jeg må forberede meg litt psykisk på denne matlagingen...

Men er det sånn at det bare er paideig under og på sidene da? Ikke noe paideig på toppen?

Under og på sidene. Jeg pleier å forsteke i 10-20 minutter, mens jeg ordner fyllet. Da blir den sprøere.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:58   #12
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Får man kjøpt ferdig matpaideig?? *kjøkkenidiot*

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:59   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Får man kjøpt ferdig matpaideig?? *kjøkkenidiot*


Juppers! Tror der er Tine som har kommet med ferdig pizzadeig og ferdig paideig. (Fersk deig, sammenrullet som en pølse)

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 13:01   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Det er flere kjøkkenidioter her. Jeg trodde det bare var meg og at alle andre her inne var så og si utlærte kokker med minst ett norgesmesterskap på kappen.

(Er det ikke det NM står for, som alle snakker om? )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 13:18   #15
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er flere kjøkkenidioter her. )

Gudskjelov at jeg ikke er helt alene. Iflg. min svigermor er jeg vist ett enkeltstående tilfelle.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:17   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Gudskjelov at jeg ikke er helt alene. Iflg. min svigermor er jeg vist ett enkeltstående tilfelle.

Min svigermor er mer oppgitt over at jeg ikke vil ha geardiner på stua.
Min svigermor kan heller ikke lage mat, men det er ikke evnene det skorter på.

Det blir jo rotete og skittent på kjøkkenet, må vite.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:26   #17
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Taco pai er jo bare kjempegodt da.

1.Stek kjøttdeig og bland med taco krydder.
2. Ha kjøttdeigen i en paiform som er litt forstekt.
3. Legg et lag med salsa evt taco saus (slik sterk) over.
4. Tomater hakkes og legges over dette igjen ilag med maiskorn.
5. Bland en boks lettrømme med 2 ts majones, litt hvitløkskrydder og hell over.
6. Ost på toppen
7. Stekes til osten på toppen er smetet og gylden

Serveres med salat.

Denne kan jo gjøres mer spennende også, men siden du ville ha en lett oppskrift så blei det en enkel utgave.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 14:51   #18
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Da har jeg handlet, og det blir nok pai til middag!

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:23   #19
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Jeg har nettopp laget (og spist) blåbærpai med nyplukkete blåbær. Vaniljeis til. Deilig!

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 17:40   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har paideig, men kan ikke lage pai...

Tror det må bli pai i morgen!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no