Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Menyen på nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 23:49   #21
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Jeg skal ha et stort koldtbord, med allskens deilige retter. Til dessert vet jeg ikke enda, så dere må gjerne komme med innspill til hva som er godt etter et koldtbord.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:10   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Pinnekjøtt med kålrabistappe.
Dessert er ikke bestemt enda.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:30   #23
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi bruker og ha reprise på julemiddagen, på nyttårsaften. Så vi skal spise pinnekjøtt, kålrabistappe og poteter. Desserten vet jeg ikke, da vi skal spise hos min mor.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 00:55   #24
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi pleier å ha kalkun, men siden jeg og barna er alene i år, så blir detvel bare å varme opp litt rster fra julaften, noe som vil si pinnekjøtt.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 06:58   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal ha kalkun med waldorfsalat, ris og fløtesaus. Jeg er ikke sikker på hva vi gjør med dessert ennå. Jeg lurer litt på panna cotta med bringebærcoulis.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 09:30   #26
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Hel grillet indrefilet. Mr. Norway liker å grille hele året.

Dessert blir enten sjokoladefondant eller sherrykake med smørkrem.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 10:09   #27
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.921
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal til våre svenske venner i Göteborg. Der pleier vi å lage kalkunmiddag, men det er mulig det blir en vri i år. Vi får se. God mat blir det uansett. Og god vin. Jeg tror jeg skal lage sjokolademousse til dessert i år - kanskje med en bærvri.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 10:43   #28
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Skal til venner, der serveres det kalkun!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 11:08   #29
Saga
Nybegynner
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 20
Saga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skal servere kalkun, og tilbehøret blir mandelpoteter, grønnsaker, fløtesaus og stuffing med bacon og sopp. Stuffingen skal jeg steke i en ildfast form ved siden av kalkunen.

Dessert blir kransekake og iskake.

Saga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 11:26   #30
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Her blir det kalkun med waldorfsalat, grønn salat, saus og enten potet eller ris. Så blir det fyll i kalkunen med kjøttdeig, epler og svisker.

Til dessert blir det oreokake har jeg planlagt. Har endelig fått tak i sjokolademousse.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 11:32   #31
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Den opprinnelige planen er pinnekjøtt, men husets gravide frue driver og lurer på om hun kan ombestemme seg og kreve å bytte til kalkun eller noe annet litt lettere.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:10   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Kansje kalkunbryst er godt og lettvindt å steke? Noen som vet om grei måte å bruke fryste rester på å?

Kalkunbryst er veldig greit. Og de er digre! Men det er lett å bruke restene også. Kapp kjøttet i småbiter og frys det ned i poser passe til ingrediens i en deilig salat, grønnsaksuppe med kalkun, til gratinerte nachos, fyll til taco/empanada/tortilla eller skjær i skiver til pålegg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:24   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Vi skulle egentlig ha pinnekjøtt, avtalt lenge og jeg hadde gledet meg. Men siden jeg har spist den en gang i romjulen og mannen min to ganger i julen, så bråombestemte vi (les:mannen) oss og tok heller hel surret oksestek. Blir vel med mandelpoteter, nydelig brun saus med kraften, grønnsaker, rørt tyttebær og evnt annet tilbehør hvis noen kan anbefale til oksestek?
Glitterchick, hva er kanelgulrøtter?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:28   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Glitterchick, hva er kanelgulrøtter?

Det er sånne bittesmå gulrøtter man surrer/damper i endel smør sammen med litt salt, pepper og kanel til de er sånn passe møre, men fremdeles med tyggemotstand. De blir litt glaserte og er utrolig godt!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:41   #35
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Mannen i huset jobber 8-20 på Nyttårsaften, så da blir det grøt på Poden og meg på ettermiddagen og deretter en saftig biff med godt tilbehør på mannen og meg i kveldinga. Blir nok en flaske rødvin attåt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 21:49   #36
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Kalkun med poteter, grønnsaker, waldorfsalat og saus.
Varmer noen medisterkaker ved siden av til unga, ikke alle som er like glad i kalkun.

Vi blir fire voksne og sju barn til mat.

Til dessert blir det nok iskake, har lyst på riskrem med rød saus også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:43   #37
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Saga, her.

Vi skal servere kalkun, og tilbehøret blir mandelpoteter, grønnsaker, fløtesaus og stuffing med bacon og sopp. Stuffingen skal jeg steke i en ildfast form ved siden av kalkunen.

Dessert blir kransekake og iskake.

Er ikke poenget med stuffing at den skal....ja....stuffes?

Ellers er stuffingen med bacon og sopp en schläger, men vi får muligens en tyrkisk jente til middag nyttårsaften så da ligger vi unna svin og alkohol i maten.

:Juste

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:44   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Er ikke poenget med stuffing at den skal....ja....stuffes?

Det stusset jeg veldig på når jeg bodde i USA, de stekte jo stuffingen ved siden av! Noen ganger serverte de til og med en rett som var stuffing, uten at de hadde hatt en kalkun i hus engang!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:50   #39
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Hos oss blir det litt fylte potetlomper når folk kommer i 15-tiden, pinnekjøtt med mandelpoteter og kårotstappe til hovedrett og is med eksotisk fruktblanding til dessert.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 22:53   #40
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menyen på nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det stusset jeg veldig på når jeg bodde i USA, de stekte jo stuffingen ved siden av! Noen ganger serverte de til og med en rett som var stuffing, uten at de hadde hatt en kalkun i hus engang!

Jeg fikk beskjed av en kokk som jeg kjenner at "tørr" stuffing (brød, egg, bacon, sopp og urter) bør stekes seperat, for å ikke tørke ut kalkunen, den er jo ganske tørr fra før av

Vi skal til venner på nyttårsaften og der blir det servert 3 retters middag, med kalkun med tilbehør til hovedrett og multekrem og krumkaker til dessert Forretten er hemmelig...

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no