Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg er voksen altså, men

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-08, 09:56   #1
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er voksen altså, men

Dette burde jeg sikkert ta på strak arm, men jeg tror jeg trenger litt rådgivning av noen som er litt voksnere enn meg.

Dette har skjedd:
-Mannen har reist på jakt med vennene sine, og er utenfor mobildekning fram til søndag kveld
-Jeg har fri i dag og ungene er i barnehagen
-Kjøleskapet spytter ut vann på gulvet og det lille grønne lyset som skal fortelle meg at alt er okei, har slutta å lyse
-Min aldrende far som ikke skal bære noe kjøleskap kommer på besøk langveisfra i kveld
-Jeg har penger på bufferkontoen

Hvor begyner jeg da? Er det noe vits å prøve å få fiksa helvetesmaskinen? Den er halvgammel og jeg har ikke noen papirer på den.
Jeg er i prinsippet tilhenger av å skaffe seg sånne ting brukt, av miljøhensyn, men da må jeg bære dritten ut, kjøre den til deponiet, og bære inn et nytt alene. Og jeg har en liten stasjonsvogn. Kan jeg forsvare å få en butikk til å gjøre hele den prosessen for meg? Og gjør de vanlige el-kjedene sånn for en rimelig penge? Og til slutt, er det noen som vil anbefale meg et rimelig kjøleskap?

Det er lov å hånle av min inkompetanse når jeg legger opp til det selv.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 10:27   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

De aller fleste leverer, og tar med seg det gamle. Finn en modell du liker, be om tilbud fra et par forretninger og press dem litt (det er ALLTID noe å gå på), og klin til.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 10:30   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

De aller fleste leverer, og tar med seg det gamle. Finn en modell du liker, be om tilbud fra et par forretninger og press dem litt (det er ALLTID noe å gå på), og klin til.

Skulle til å skrive det samme.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 10:30   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

:fniser av emneordene:

Jeg hadde ringt svogeren min. Har du en svoger du kan ringe?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 10:35   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

:fniser av emneordene:

Jeg hadde ringt svogeren min. Har du en svoger du kan ringe?

Jeg har jo det..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 11:00   #6
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

De er faktisk pålagt å ta i mot den gamle, men de kan kreve et lite gebyr så lenge de henter det. Jeg betalte 100,- kr da jeg kjøpte kjøleskap sist.

Ja, jeg ville helt klart kjøpt nytt kjøleskap. Men du kan jo evt også satse på å kjøpe et brukt et, det fins en del firmaer i Oslo i alle fall som selger brukte hvitevarer med garanti for en viss tid (opp til 6 mnd bare da).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 11:02   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

Sitat:

Din plass i køen er nå nummer seven, alle våre konsulenter er opptatt, takk for at du venter

Jeg er i alle fall i gang med prosessen..

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 13:45   #8
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg er voksen altså, men

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Jeg er i alle fall i gang med prosessen..

Norsk sprk er en finfin ting.
Det er nå iallefall myye bedre enn da jeg skulle ringe Folkeregisteret og fikk opplyst at det var 16 saksbehandlere og at jeg var nr 117 i køen...

Lykke til, håper det ordner seg!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
domm som et brø, helvetesmaskin, hjelpeløs quinde, kjøleskap, skilsmissegrunn?


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no