Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-23, 09:41   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øh, fordi det er varmt? Eller fordi de kan ha limpistolkrig? Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å la min åtteåring og gjengen hennes bruke limpistoler. Dog sittet klar for å si "ja, jeg sa jo det var varmt!", og blåse på.

At de brenner seg, var det jeg fikk beskjed om. Jeg har aldri tatt i en limpistol, men fikk inntrykk av at det var verre enn litt varmt?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 10:08   #22
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Paracord armbånd har vært veldig populært på en aktivitetsgruppe jeg er med på å arrangere. Men voksne må bruke lighter for å brenne endene på tauet. Batikkfarging var også en suksess, men da får de det ikke med seg hjem samme dag.

Ellers er Baker Ross et fint sted å finne ferdige pakker med alt man trenger til enkle hobbyprosjekt til barn.
https://www.bakerross.co.uk/craft-kits

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 10:16   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

At de brenner seg, var det jeg fikk beskjed om. Jeg har aldri tatt i en limpistol, men fikk inntrykk av at det var verre enn litt varmt?

Det er ordentlig varmt, men de er jo ikke bittesmå, da? Blir ikke tredjegradsforbrenning om de kommer borti så vidt, liksom.

Mulig jeg bare er sykt uansvarlig her, så klart.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 10:33   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Vi hadde det på en vennegruppe i klassen i den alderen. Vi lagde «akvarier» som var populært da jeg var barn på 70-tallet. Trenger å kjøpe veldig lite.

En eske per barn. Hvis man har tilgang til esker til A4-papir (f.eks. på jobb) er de perfekte.

Forberedelser: En eske per barn, farger, en saks per barn, tråd, lim,tykt papir eller tynn kartong. Evt farget papir osv og ellers tar man hva man har.

Man kan velge om man prepper eskene eller lar barna gjøre det. Jeg ville kanskje gjort det klart for en bursdag. Da skjærer du ut en rute i den siden der du vil man skal se inn i akvariet (eller i lokket og setter esken på siden). Ta gjerne vare på pappen den kan brukes til fisker o.l.

Så skal barna dekorere akvariet bakvegger, bunn, lage planter som kan limes på og fisker som de kan henge opp i «taket» på akvariet med sytråd el.l. Da henger de og dingler.

Hvis du er veldig grei kan du male eskene blå inni eller barna kan feks lime blått papir på, da kan de også tegne på papiret først (planter osv).

Fin og rimelig aktivitet hvor man har stor frihet ifht hva man liker å gjøre, og barna kan la seg inspirere av hverandre underveis.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 13:23   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øh, fordi det er varmt? Eller fordi de kan ha limpistolkrig? Jeg hadde ikke hatt noen skrupler med å la min åtteåring og gjengen hennes bruke limpistoler. Dog sittet klar for å si "ja, jeg sa jo det var varmt!", og blåse på.

Det ble to brannskader (ordentlige sår) da jeg slapp løs snuppas venninner med limpistol. Den ene moren ble ganske sur på meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 17:55   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Også litt overrasket over dette med barn og limpistol. Varmt og vondt ja, men med mindre de ikke slutter når det blir varmt så er det jo på ingen måte skadelig i min bok, vi snakker ikke andre eller tredjegradsforbrenninger. Om det er barn med ekstreme behov for å teste grenser er det noe annet, og da vil de fleste aktiviteter være utfordrende.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-23, 17:59   #27
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

(Mine egne unger hadde for øvrig limpistol på vennegruppe i den alderen. Litt klin men ikke noe en avis på bordet ikke kunne fikse)

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 14:17   #28
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Har trolldeig i ovnen no for å teste ut noko til SFO. Har hatt kanel og muskat i deigen, så det lukter så godt her no atte. Har stukke ut blader (pepperkakeformer) og så skal desse malast etterpå.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 15:09   #29
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Trolldeig! Så artig, det tror jeg kunne blitt kjempegøy.

Valget her falt på karnevalsmasker fra Panduro, som dekoreres med maling, glitter, fjær og diverse paljetter, og små gaveesker/smykkeskrin som også dekoreres. Det tror jeg ikke krever så mye voksenhjelp, som jo er kjekt når det blir 13 barn.

Tusen takk for mange gode tips! (Kom også gjerne med løsningen på hvordan jeg skal klare å servere mat og kaker også, oppi alt det her.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 16:27   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Høres veldig bra ut. Kanskje papirduk over hele bordet, og aviser oppå det igjen?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 16:45   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Enkel mat og kaker? Om du har plass, kunstverksted ett sted og spising ett annet sted?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 21:44   #32
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Aner konturene av en ny FP-aktivitet; limpistolcamp for barna. Mestring og øvelser i en intensiv uke i en ferie. Jeg ser for meg litt som en konfirmasjonsleir. Tenk så stolte FP- Foreldrene blir når barnet kommer hjem med isoporkulefigurer og limstolsertifikat

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 21:56   #33
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-23, 23:19   #34
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Aner konturene av en ny FP-aktivitet; limpistolcamp for barna. Mestring og øvelser i en intensiv uke i en ferie. Jeg ser for meg litt som en konfirmasjonsleir. Tenk så stolte FP- Foreldrene blir når barnet kommer hjem med isoporkulefigurer og limstolsertifikat

Husker dere limpistoljulekalenderen? Dette er jo perfekt! Barna er på limpistolcamp i hele desember, foreldrene får fri til å gå på førjulsfest og drikke vin, og barna lager julegaver til hele slekta og lærer limpistol!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-23, 08:16   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arrangere kunstverksted for barn - trenger tips!

Tenker det er viktig at vi som ansvarlige foresatte sørger for at barna har nok materiell (aka champagnekorker) på campen. Jeg er klar for å gjøre en innsats der!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no