Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dessert på ukjent kjøkken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 16:53   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessert på ukjent kjøkken

Jeg skal lage en vidunderlig god dessert til kollegaer når vi er på kick off på fjellet. Vi har leid hytte så jeg aner ikke hva kjøkkenet inneholder. Det kan gjerne være noe som de fleste ikke har prøvd, men det viktige er at de syns det er helt utrolig godt. vi skal spise hjort til hovedrett og vi har vært på en aktivitet før middagen.

Kan du gi meg inspirasjon på noe som kan passe? Vi er ti stykker.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 16:56   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Passer ikke alltid sjokoladefondant?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 16:58   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Sjokoladefondant er enkelt, og kan stekes i sånne store papir-muffinsformer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 16:59   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Panna Cotta er lett å lage - og veldig godt - men det har vel de aller fleste smakt da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:10   #5
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Hva med det jeg aldri husker navnet på- marengsbunn med vaniljekrem/konjakk-krem og friske bær? Balaklava? <---vet at det ikke er riktig navn.

Da kan du forberede en del i forveien, og det er ikke så tungt som sjokolade. Men jeg er ikke sjokoladeelsker.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:11   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Hva med det jeg aldri husker navnet på- marengsbunn med vaniljekrem/konjakk-krem og friske bær? Balaklava? <---vet at det ikke er riktig navn.

Da kan du forberede en del i forveien, og det er ikke så tungt som sjokolade. Men jeg er ikke sjokoladeelsker.

Pavlova kanskje?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:12   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Jeg tenkte også på Pavlova. Lag bunnen hjemme, monter på stedet.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:19   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Litt særere og mer arbeid- profiteroles.
Eller pære med gorgonzola på butterdeig.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:33   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Sjokoladefondant er enkelt, og kan stekes i sånne store papir-muffinsformer.

De bretter ikke ut seg eller må jeg har form å sette dem i(det har jeg, men usikker på om den er på vår private hytte)?

Pavlova har jeg tenkt på, meget godt!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:42   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Pavlova som du tar med deg opp, enkelt og veldig godt. Jeg lager den i langpanne når vi er mange.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:45   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

En kule god sitronsorbet med musserende vin over er nydelig. Gjerne med noen jordbær og god mørk sjokolade ved siden av. Ekstremt lettvint å lage også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:00   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

En kule god sitronsorbet med musserende vin over er nydelig. Gjerne med noen jordbær og god mørk sjokolade ved siden av. Ekstremt lettvint å lage også.

Det høres egentlig fantastisk godt ut, men jeg er ikke noe glad i sure ting, jeg tror jeg har fått for mange sure smakløker eller noe, det blir bare veldig surt. Å andre siden så gjør det definitivt ikke noe om jeg serverer en dessert jeg ikke liker selv.

Angående å ta med Pavlova. Jeg reiser opp onsdag etter jobb og må i tilfelle bake tirsdag kveld og denne desserten skal serveres på lørdagen. Det er vel ikke optimalt?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:05   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

De bretter ikke ut seg eller må jeg har form å sette dem i(det har jeg, men usikker på om den er på vår private hytte)?

Det går fint i de stive muffinsformene, med kant.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 18:27   #14
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.


Angående å ta med Pavlova. Jeg reiser opp onsdag etter jobb og må i tilfelle bake tirsdag kveld og denne desserten skal serveres på lørdagen. Det er vel ikke optimalt?

Bunnen holder seg godt i mange dage rom den oppbevares tørt. Du kan lage enten en stor eller porsjonspavlovaer. Men pynten må jo være noe du kan ta med deg og oppbevare fram til pynting.

Jeg fikk forøvrig servert pærefromage/fromasj til dessert i jula. Den hadde pærebiter oppi, og var virkelig god. Vi var flere som likte den veldig godt. Tenker at den kunne sikkert vært laget i porsjonsskåler og pyntet med f.eks dessertsjokolade på toppen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:02   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Sjokoladefondanten kan lages dagen før (røren) om du vil. Det eneste som kan være litt dumt med å bytte til papirformer er hvis man er vant med porselensformer, så blir plutselig fondantene veldig overstekt. Har jeg hørt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 19:15   #16
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Dessert på ukjent kjøkken

Hvis du går for pavlova, må jeg bare få slå et slag for pasjonsfrukt på kaka. Jeg smakte det på nyttårsaften, og det var så utrolig godt. Oppskriften sa visstnok bare pasjonsfrukt, men de hadde ikke nok på butikken, så de brukte det sammen med annen frukt. Men de litt sprø frøene gjorde seg veldig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 20:29   #17
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.692
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

...eller lage ferdig en digg mad muff pie. (Fortsatt min favoritt, vet ikke om FP er lei av den?) Med hjemmelaget bringebærcoulis.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:06   #18
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

En kule god sitronsorbet med musserende vin over er nydelig. Gjerne med noen jordbær og god mørk sjokolade ved siden av. Ekstremt lettvint å lage også.

Har du med god mørk sjokolade blir det mer balansert. Og dette er FANTASTISK etter viltkjltt, og det imponerer. Det blir ikke bedre, mer imponerende eller enklere enn dette.

Så kan du bake en brownies hjemme som du tar med og spiser til kaffen litt senere på kvelden.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:13   #19
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Jeg elsker jo Tiramisu da, og det kan vel de fleste kjøkken klare? Den skal jo ikke steike, og man lager den jo dagen før gjerne, eller tidligere på dagen. Det eneste man trenger er jo en visp og bolle og en form å putte den i. Jeg har en veldig god oppskrift hvis du er interessert.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 21:17   #20
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dessert på ukjent kjøkken

Jeg har laget sjokoladefondant i ukjent ovn, og det var vanskelig å vite eksakt riktig tidspunkt å ta dem på når man ikke kjenner ovnen, syntes jeg. I tillegg har jeg opplevd at de steker videre selv om man tar dem ut av ovnen og har mange desserttallerkener man skal velve dem over på, men da stod de riktignok i ildfast form og ikke papirformer (ser for meg at man ikke får det problemet med papirformer).

Panna Cotta er jo veldig greit å lage, gitt at man har tiden det tar å vente til de er avkjølt og stivnet, men det høres det jo ut for at dere har.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no