Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Korleis få riskremen ekstra god?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-14, 18:58   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Mer krem enn risgrøt, jeg har vaniljestang i mens jeg koker grøt. Bringebærcoulis er godt til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 19:17   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Daimkuler i stedet for kanel.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 19:19   #23
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Mer grøt enn krem. Den må være fast for at det skal være godt. For mye krem er bare ekkelt.

Jeg lager gjerne to sauser.
En pose halvtina jordbær, litt vann og litt solbærsirup kjøres til en tykk saus i blenderen.
Alternativt en pose bringebær, litt vann og solbærsirup.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 21:37   #24
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Jeg bruker noen dråper mandelessens i, samt pisker krem med ekte vaniljesukker!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:03   #25
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Ferdig kirsebærkompott blandet med saften av et par appelsiner blir kjempegod saus til riskrem.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:45   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Mer grøt enn krem. Den må være fast for at det skal være godt. For mye krem er bare ekkelt.

Jeg er helt omvendt. Svigermor har som regel for mye grøt og lite krem, og jeg blir direkte uvel. Da kan man nesten like gjerne spise kald risengrøt. Jeg liker MYE krem. Heldigvis er vi stort sett enige i resten av familien, og etter at jeg begynte å lage melkefri riskrem, har jeg sluppet unna svigermors kalde risengrøt også.

Kirsebærkompott er deilig til riskrem. Vi bruker stort sett bare det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-14, 22:47   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hvis ditt vanlige vaniljesukker er det kunstige fra Freia, så: Ja! Da må du i så fall sporenstreks bytte til vaniljesukker med ekte vanilje, f eks. Tørsleffs. Tro meg, det er noe helt annet.

Freia, Ica, Eldorado og lignende er grufulle. Det er jo ikke vanilje engang, men vanillin (råtten trebark eller hva fader de lager det av). Pføy. Må være ekte vaniljekorn, vaniljestang, økoligisk vaniljeekstrakt (ikke essens!) eller Tørrslefs vaniljesukker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 10:11   #28
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Takk alle saman. Forvirringen er no total

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 10:19   #29
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Ja, som du ser, hva som er ekstra god riskrem for deg er det bare du selv som kan finne ut! Jeg syns riskrem kan være alt fra en uutholdelig kvalm dessert til veldig god, alt etter hvordan den er laget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 13:24   #30
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Må være fluffy og ikke som kald grøt, litt vanilje"sukker" noen mandeldråper og hakkede mandler på toppen.
Jeg liker ferdig rødaus best.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 13:27   #31
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Takk alle saman. Forvirringen er no total



Du får finne en gylden middelvei kanskje?
Hvordan liker du den best selv da? Ta det som utgangspunkt når du bestemmer deg for saus og konsistens.

Jeg liker den best om det er ca 50/50 med grøt og helt vanlig pisket krem. Som i en kake. Og hjemmelaget saus på sterk solbærsaft.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 13:30   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Jeg liker riskremen best med ca 50/50 grøt og pisket fløte. Det må ikke være for mye grøt, den skal være myk og kremet, ellers kan man like gjerne spise ren kald grøt. Jeg søter den gjerne med litt sukker og har i litt vanilje (jeg kjøper økologisk malt vanilje i Sverige).
Jeg synes kjøpesaus er tynt og smakløst og lager saus selv av bringebær rørt med sukker og presset gjennom en sil for å få vekk frøene. Nydelig og litt syrlig til den søte riskremen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-14, 13:31   #33
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korleis få riskremen ekstra god?

Halv mengde av hver av stivpisket krem og grøt, vaniljefrø, og jeg spanderer ofte en plate gelatin (løst opp i et par ts kokende fløte, som avkjøles før det røres i) for å få en litt stivere riskrem som skiller seg vesentlig fra kokt grøt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no