Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male hvite shabby chic møbler

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-14, 09:57   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Male hvite shabby chic møbler

Jeg er enda mer lei enn noen gang, av den ultraskjønne shabby chic stilen.

Skal selge unna mye her hjemme nå, men tenker å beholde en gammel skjenk. Den er ikke så veldig svungen, og egentlig ganske stilren. Lier den godt, og kunne tenke meg å male den i en eller annen Bengalakk farge. Tror kanskje sort blir ganske kult, men er redd det kan bli for hardt.

Noen som har noen erfaringer med Bengalakk? Hvilke andre farger er fine? Er ingen fargespraker, så det må bli en av de "kjedelige" fargene.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:07   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg har brukt Shipolin når jeg har malt møbler. Funker fint. Jeg er glad i gul om dagen, men det blir kanskje for knæsjt?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:15   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Hva er Shipolin?
Gult blir for knæsjt ja. Må bli enten sort eller mørk grått.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:20   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Mine maleglade venner bruke spraymaling til sånne prosjekter vet jeg.

Jeg lurer på når folk begynner å pusse av malinga for å få furua frem igjen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:20   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg synes matt sort er diskret og lekkert.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:20   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Shipolin er båtmaling, finnes i malebutikker.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:23   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Spray kan kanskje være tingen ja.

Denne er opprinnelig ikke furu, takk og lov. Det er noe annet slag.

Resten av SC må byttes ut med noe mer moderne, og ingenting skal males mer.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:24   #8
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Shipolin skal sjekkes ut.

Matt er kanskje finest ja. Så blir den ikke så skinnende. Selv om jeg er glad i høyglans. Vet ikke om den gjør seg helt i høyglans heller.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:27   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Shipolin er veldig blank. Jeg synes det er vanskelig å få spray pent på møbler, men har brukt det en del allikevel.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:30   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg synes spraymaling/spraylakk dekker for dårlig. Vel og merke spraylakk på boks; jeg har ikke malingssprøyte. Det er sikkert et supert alternativ.

Bengalakk er et godt alternativ til interiør, syns jeg. Hvis man er sikker på at man ikke trenger å ta det bort noen gang. Jeg mener å huske at det er vanskelig å fjerne igjen. Shipolin er båtmaling. Jeg har brukt det på lister, en gang jeg skulle ha helblank. Godt å jobbe med og ok resultat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:32   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Ellers har jeg malt med god gammeldags oljemaling et par ganger. Grunne først og 3 strøk hvor man pusser litt over imellom og etterstryker. Møysommelig arbeid, men det blir bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-14, 10:51   #12
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Hmm, ok takk for tips.

Da tror jeg kanskje spray utgår, fordi jeg er ekstremt pirkete.

Kanskje matt bengalakk? Eller finnes den bare i blank?

Oljemaling har jeg brukt på den tidligere, og jeg liker godt oljemaling.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 22:20   #13
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg malte kjøkkeninnredningen vår for ett år siden med denne malingen: http://www.jotun.com/no/no/b2c/produ...=tcm%3a21-3078

Veldig fornøyd med både resultatet og slitestyrken, har kun ett hakk i malingen etter at toåringen tok springfart og krasjet gåvogna i kjøkkenskapet.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 22:50   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Har brukt Jotun helblank på møbler. Ble fint.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 10:30   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg har en gammel furuskjenk fra tidlig 80-tall som jeg ikke klarer å kaste. Pga at jeg ikke finner noe tilsvarende som rommer like mye.
Malte den først hvit for flere år siden. For etpar år siden mattet jeg den ned og malte den med såkalt pianomaling. 80-blank hvit.
Kjøpte nye ben og glassknotter til den og den er sååå fin. Synes jeg da.
Tror den fortsatt ligger her inne på en sånn skrytetråd.

Når jeg søkte litt så ser jeg at jeg brukte dette
Lady Supreme Finish 80 glans.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 10:47   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Helblank Jotun anbefaler jeg. Jeg har brukt det på utallige stoler, det holder seg godt også, og den er fin å jobbe med.
Ser nå at det var Supreme finish jeg brukte, men det er vel også fra Jotun? Jaja, samme maling som til listverk osv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 19:50   #17
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Takk for tips. Skal prøves ut

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 22:07   #18
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

En venninne av meg ha malt et gammelt skap i en mørk grå. Veldig, veldig fint!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 22:10   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male hvite shabby chic møbler

Jeg malte et kjøleskap i bengalakk engang. Ble fint med grunning under.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no