Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er sommerferie for deg?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-13, 12:48   #41
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Jeg har tre uker. Eller jeg har egentlig fem da, men liker å kunne ta litt fri ellers i året også, så har allerede brukt over en uke på enkeltdager i vårhalvåret.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 14:17   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Vi har som regel hatt 3 uker sammenhengende, i år hadde vi 4. Alle 4 ukene var vi i leilighetshytta vår, hytta ligger i Florida og det kjente jeg var en ferieform vi kan fortsette med i noen år fremover. Med skolebarn er man avhengig av å følge skoleruta, hvis ikke hadde nok vi reist noe mer - ovale weekender liker jeg veldig godt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 15:36   #43
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Vi har som regel tatt 3 uker om sommeren. Vil ha litt fri i jula og påske også og da går de 25 feriedagene man har til rådighet ganske raskt unna.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 15:39   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor lang ferie har dere? Jeg tror at svarene i tråden også kommer litt an på det. Hvis man har tre etterlengtede og sårt trengte uker, for eksempel, trenger man kanskje å tenke annerledes enn de som har fem? Jeg har alltid hatt lærerferie, så det blir nødvendigvis en del uker hjemme uansett. Det er deilig, men det er også slitsomt, jfr det jeg skrev over her. Sånn sett kan man si at sommerferie for meg er å ha fri fra jobben, og det i så lang tid at jeg glemmer jobb for en periode.

Jeg har ikke ferie om sommeren. Jeg har en uke i året som er hellig, det er høstferien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 15:56   #45
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Ferie for meg er å være sammen med storfamilien. Vi er litt hjemme på gården til foreldrene mine, og litt på hytta. Alle søsknene kommer innom og blir en stund, noen lenger enn andre, og så tar vi litt turer og aktiviteter som passer etter været.

Jeg har tre ukers ferie på sommeren, resten går med til andre ferier og til å dekke opp planleggingsdager. Ungene har seks og en halv ukes sommerferie i år, og de tre ukene de ikke er hos meg er det nesten som om å ha ferie selv om jeg er på jobb. Ingen forpliktelser i det hele tatt.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 16:01   #46
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

For meg er sommerferie først og fremst gode dager med alle mine i sommerhuset ved sjøen. Der har jeg vært hver sommer fra jeg var liten, der er det gammelt, stille, vakkert og slekt på alle kanter.
Jeg må ha litt eventyr også, litt reise. Helst storby, alltid utlandet, alltid med mann og fire barn. Minst to uker - helst flere. Jeg trenger puls, pust og nye inntrykk. Tradisjonelle sydenturer gir meg nada, ikke gøy nok, jeg bor i sør ved en strand hele året og lengter egentig aldri etter bare varme og sol.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 18:21   #47
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ikke ferie om sommeren. Jeg har en uke i året som er hellig, det er høstferien.

Kun 5 virkedager? I følge ferieloven har du krav på 25 dager hvert år. Du plikter også å ha ferie.

Sitat:

Arbeidsgiver plikter å sørge for at arbeidstaker gis feriefritid på 25 virkedager hvert ferieår. Arbeidstaker plikter å avvikle feriefritiden hvert år

Hentet fra Ferieloven:
http://www.lovdata.no/all/tl-19880429-021-002.html#5

Eller har du en tariff som gjør at ferieloven kan fravikes? Jfr samme lov.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 19:02   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

[quote=Nasse;3759352]Kun 5 virkedager? I følge ferieloven har du krav på 25 dager hvert år. Du plikter også å ha ferie.


quote] Firmet der jeg jobber var tidligere sløv på passe på at alle ansatte tok ut ferie så det ble en sport å ha igjen mye ferie og å få det utbetalt.
Nå har det kommet en ny lov, vel. I alle fall har ny lønningsdame informert om at det kun er max 10 dager som blir overført neste år, resten strykes. Gutta hos meg godtar det i alle fall så nå tar de fleste ferien sin.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 19:15   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Jeg har flere jobber.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-13, 19:17   #50
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Sommerferie for meg er 14 dager til varmere strøk, resten av ferien (følger skoleferien) er vi stort sett i sommerhuset vårt.
I år har vi brukt tiden med sjøen, der vi bygger nytt naust og har ryddet i stranden.
Sol og sommer betyr så mye at de 14 dagene vi starter sommerferien med i sydlige strøk, må jeg bare ha. Jeg storkoser meg i sommerhuset, og i år har vi jammen meg hatt sommer hjemme i tillegg. (Det kan ikke sies om de 3 forrige årene.)
Nyter familietid. Har mann i nordsjøen, så han har mye fritid sammen med oss. Dermed kan vi bare være oss uten det daglige "maset" hjemme. Herlig.
Jenta på 10 vil ikke hjem, gutten på 15 synes ferie i sommerhuset er kjedelig. Han er litt med oss, litt hos kamerater, har kamerater her hos oss og er litt hos besteforeldre. Travelt, men slik vil han nå ha det.
Sommerferie er bare fantastisk.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 10:41   #51
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har flere jobber.

Da skjønner jeg hvorfor du kun har 1 uke.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 10:46   #52
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Sikkelig ferie for meg om jeg skal slappe skikkelig av er ei uke i syden. Det ble det hverken i år eller i fjor, men ei uke i England gjorde nesten samme nytten. Å tilbringe hele ferien hjemme gjør ikke nytten for meg, da slapper jeg ikke av.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 10:59   #53
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Ferie for meg er å ha fri fra jobb, være med ungene ( og samboer også da) reise bort helst, sol.
I år ble ferien litt annerledes enn vi hadde tenkt ettersom samboer var utsatt for en ulykke når ferien startet. Ble litt sykehus og hjemme der han stort sett sov. Men pga vi hadde sol og fint vær så ble det allikevel fine dager for oss andre. Vi endte allikevel til syden ei uke, også med samboer selv om han fortsatt var sliten.. Men han fikk slappe av på solsenga også.
Men, jeg liker også å kunne oppleve litt på tur.. trenger ikke å ligge 14 dager i solsengen, men siden han minste er 2 år, så må det tilpasses til han.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 11:08   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Jeg er jo lærer så sommerferie for meg er mye. Men selve ferien hvor vi drar som familie bør inneholde varme, men det viktigste er at vi er samme alle fire. Vi koser oss alltid sammen på ferier. (I år kranglet gutta hver eneste dag på ferien vår, så jeg holdt på å bli sinnsyk.) Men sommerferie for meg varer jo 7 uker, så det er mye jeg rekker på den tiden. Vi bruker 2-3 uker på en eller annen utenlandsferie som regel, ellers er vi litt her og der her i Norge. Jeg vil gjerne ha norsk skjærgård også, det er det jeg vokste opp med når vi hadde hytte ved sjøen. Mamma og pappa har ny fin campingvogn med nytt spikertelt på nesten samme sted som tante og onkel har den gamle familiehytta vår, så jeg må nedover der i løpet av sommeren. DET er virkelig sommer for meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 11:20   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

sommerferie, det er en drøm.

I år har vi 4 uker sammen, og det er deilig. I fjor hadde vi... han hadde all ferien sin og deretter ulønnet perm mens jeg jobbet, frem til den dagen jeg begynte på ferie, da begynte han å jobbe, og så hadde jeg tre uker ferie, hvor guttungen hadde tilvenning i bhg fra mandagen uke 2 og jentungen fra mandagen i uke 3. Året før hadde vi vel ei uke eller to sammen, og før det tror jeg ikke vi har hatt ferie sammen siden 2007. (Jeg har nemlig drevet med sånne greier som å få barn, ha permisjon, ikke få barnehageplass, få nytt barn med tilhørende venting på barnehageplass)

Sommeren 2007 var vi to uker på Malta på bryllupsreise, og min mann som slett ikke liker varme sånn knallende godt sa at jeg fikk nok ikke "sånn" (fly til sol, varme og bading = "syden") hvert år, men i alle fall hvert 5. skulle han fint strekke seg til.

Så har det altså blitt et par unger, og nå 6 års bryllupsdag. Kanskje neste år?
(Men da planlegger vi visst en tur til Dyreparken sammen med et par andre familier...)

I praksis er derfor sommerferie FRI sammen med familien, en tur til familie som bor langt borte (og i år ble den kombinert med sol, varme og bading, vi var jo 10 dager på østlandet i strålende sommervær) og besøk hos oss av familie langt bortefra.

Jeg kjenner litt på det med at å være hjemme lenge blir "ei lang helg" med tilhørede brakkesyke unger. Men de klarte seg hjemme i fjor sommer, knerten sluttet i bhg rundt 25. mai og begynte igjen 1. august. Da flyttet vi jo altså en av de siste dagene i mai, og de hadde sommeren i nytt hus, men de ble absolutt en anelse klar for noe annet innen august ja. Årets ferie på 4 uker er jo derved kort i forhold, og nå er det faktisk bare ei uke igjen. Jeg kjenner nesten på at det hadde vært greit om de begynte i bhg et par dager før jeg skulle begynne på jobb...

Vel, vi må finne på noe denne siste uka, det blir litt å besøke familie i nærheten, kanskje en tur i svømmehallen, akvariet eller sånne ting.

Men ja, fri sammen med kjernefamilien, og tid sammen med storfamilien. Og drømmen om "sol, varme og bading" innimellom.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 11:29   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Vi er ikke sammen familie eller andre når vi er på ferie. Ferie for oss er oss fire alene. Jeg "sliter" litt med at den ene broren min vil dra på ferie med oss neste år. Han har to unger som er på alder med våre, så de vil få det glimrende. Det er jeg og mannen som er sære på dette. Vi liker å være alene. Brødrene til mannen har spurt oss i mange år om vi vil dra på ferie sammen, men det blir aldri noe av det, heldigvis.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 12:03   #57
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Enig med deg Anne C. Å feriere med venner ville vært helt aktuelt. Det ville ikke vært ferie for meg å måtte forholde meg til og ta hensyn til noen andres vaner og ønsker. Jeg synes det er herlig å være på ferie bare oss og gjøre akkurat det vi vil.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 13:22   #58
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Ferie for meg er min familie ferierer sammen (mann + barn), sommerhuset i Lofoten, fiske, kajakk, båt, fjellturer, bøker, spille brettspill, reiseradioen, og bare kose oss sammen rett og slett.

Neste år blir det litt annerledes. Min far blir 70 år neste år, og mine søsken og jeg fant ut at vi skulle feire min fars 70 års dag ved å leie et sommerhus i Danmark sammen. Vi søsken betaler selvsagt leien. Min far er fra Danmark og vi har gode minner fra Danmark. Det kan bli litt spennende siden vi blir 18 til sammen. Vi har allerede bestemt at vi ikke trenger å gå i hælene på hverandre.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 13:38   #59
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Eg har lyst på sommerhus.
Ferie for meg er temmeleg spontan. Ingen planlegging, stappe bilen full og kjør! Som regel er me innom familien forskjellige stader i Noreg, ein tur til Sverige og bytter mellom telt, hytter og hotell. Eg og jentene har hatt turer med telt på næraste campingplass.
I fjor hadde eg ikkje ferie med samboer pga ny jobb. I år hadde me ei veke saman. Neste år satser eg på at me kjem opp i to veker, og då ein skikkeleg ferie. Problemet er at eg i all hemmeleghet sparer til Floridatur om to år, i 45- års gåve til far i huset. Dermed må eg planlegga økonomisk ferie til neste år uten at mannen vert mistenksom.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 13:56   #60
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er sommerferie for deg?

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Eg har lyst på sommerhus.

Utrolig deilig med eget sted å bo om sommeren. Grunnen til at vi har er at min mann er fra Lofoten, og at vi er 5 stk (2 voksne og 3 store barn) og 1 entusiastisk boxer. Dermed så blir det trangt på mange måter hos min svigerfamilie hvis vi skulle bo der. Da hadde vi ikke kunnet være i Lofoten i 3 uker for å si det sånn.

Opprinnelig lagt inn av Puslingen

Problemet er at eg i all hemmeleghet sparer til Floridatur om to år, i 45- års gåve til far i huset. Dermed må eg planlegga økonomisk ferie til neste år uten at mannen vert mistenksom

For en fantastisk gave. Lykke til med sparing.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no