Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-13, 08:25   #21
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Det høres ut som en fornuftig pris ja, men 33 timer er lang reisetid. Sjekk prisene hos Icelandair. De fløy vi med i fjor sommer (juli). Da bestilte vi billetter i september året før og betalte 26.000 for tre voksne og et barn (eldste var 13 og måtte ha voksenbillett). Vår erfaring er også at billettprisene er en god del høyere i år. Med Icelandair fløy vi via Reykjavik og Seattle og reisetiden var rundt 17 timer. 33 timer tror jeg ikke at jeg hadde orket.

Prøv å bytt litt om på dagene når du søker på flybilletter. Mitt inntrykk er at lørdager er dyre Vi har bestilt Florida-billetter nå til sommeren med utreise søndag og hjemreise søndag kveld/tilbake i Trondheim mandag

Jeg søker på Finn, men bruker også Expedia, Solfaktor og flyselskapenes sider. På Solfaktor får du opp en tabell som viser prisene over flere dager.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 08:35   #22
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Vi har betalt det samme som Fløyel til Miami, 28.000-ish for alle 4. "Barnerabatten" er jo bitteliten, så den trenger man ikke ta med i beregningen. Dette var SAS, men tror vi betalte ca. tilsvarende med BA året før og tidligere med Lufthansa. Det er vel rimelig å anta at det er dyrere til California, så flyprisen høres ikke så urimelig ut.

Og ja, pengene flyr når man er i junaiten, så jeg skjønner at du tenker i 100.000 kr-leia. Man skal bo, ha leiebil, spise ute, gå i parker, shoppe litt (?).

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 08:41   #23
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Vi betaler 34000 ca, med SAS, bestilte tidlig i sept. Men det er til NY først, og så til Chicago etter ei helg der. Hjem fra san francisco. Det er en ny rute direkte fra København til san francisco nå, den gav billigere billetter enn andre alternativ. Verdt å sjekke ut!
Billigst av alt fikk vi når vi bestilte fly via nordmannreiser. De har kanskje særavtale med SAS?? å kjøre fra san fransisco til LOs angeles er jo en opplevelse i seg selv. Andre gangen vi tar den turen og gleder oss!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:05   #24
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Da vi bestilte billetter for to år siden fikk vi to voksne og to barn for 24.000 fra Oslo-London-SF. Da bestilte vi gjennom reisefeber.no. Da jeg reiste i mars for ett år siden, fikk jeg billetter til rett under 6000 for bare meg. Da bestilte jeg direkte gjennom SAS.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:11   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Jeg har vært i San Diego midt i juli de siste to årene. Da har jeg jobbet litt for å finne billetter til under kr 10 000 for bare meg, men har også hatt ganske fastlåste datoer.

Hvis jeg skal dit til neste år, så skal familien være med og vi har begynt å spare.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:12   #26
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Våres priser er nok ikke de billigste siden de er hjemby-Oslo-new York- opphold noen dager-Chicago. Retur san francisco-København-Oslo-hjemby.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:58   #27
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Med utreise søndag 30. juni og hjemreise 21. juli finner jeg SAS-billetter på Finn til kr 22.000 (med normal reisetid) Oslo - Los Angeles.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 10:00   #28
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er realistisk pris for flybilletter til California i sommer?

Tirsdag og torsdag er gunstige reisedager.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no