Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Så mye mat hun vil? (10 mnd.)

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 10:58   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Så mye mat hun vil? (10 mnd.)

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Unnskyld, men jeg må bare fnise litt av sjarmtrollet ditt jeg altså.
Jeg ser henne helt klart for meg ved bordet, og du beskriver så godt.

Jeg syns du skal prøve deg litt frem som du forteller om på slutten her jeg. Hun er en ivrig smaker høres det ut som, og kanskje hun liker følelsen av å ha masse mat i munnen. Når jenta når året kommer det sikkert til å regulere seg selv litt bedre, tror du ikke?

Jenta her i huset har i alle fall blitt mer rolig i matveien enn hun var for noen måneder siden. Nå kan hun fint spise ei halv brødskive fra handa, og det uten å stappe. Tidligere var det bare små biter som dugde, og en etter en så det ikke ble fullt i munnen.
Jenta vår hadde alltid noe greier å ha oppmerksomheten på ved bordet tidligere. Kanskje det hadde vært noe å tenke på? Slik at hun ikke var helt altoppslukt av maten.

Her har det stort sett gått ned et par skiver til frokost og lunsj siden den alderen jenta di er i nå. Og så litt frukt etterpå. Nå drakk ikke hun så mye til måltidet, siden jeg ammet, og hun fikk væske derfra. Men jeg ville kanskje gitt en liten sup her og der gjennom måltidet, men ikke mengder. Og så vente til hun er ferdig, og enda litt til med å gi henne tørstedrikk. Det er jo tydelig at hun er tørst, så hun må jo få drikke og. Men det er jo ikke noe særlig om det blir i så store mengder at det tar matens plass i magen.

Det er lov å le!!

Og helt klart, det går seg til.
Vi får bare gi henne litt og litt, prøve litt innimellom med større ting og øke mengdene med mat.
De fleste lærer å spise pent og selv, til slutt. :tenker positivt:

Og tørst, det er alle mine barn. Vi kan ikke kjøre på butikken omtrent, uten vannflaske i bilen. (Ikke fult så ille lenger, men vi har hatt det sånn.) Så er vant til akkurat det.

(Ang måltid, fett, innhold osv, så er jeg ikke bekymret for sammensettningen, egentlig. Hun liker alt, som sagt. Vi spiser fisk 2-3 ganger i uka, alltid grønnsaker/salat til maten. Jeg er ganske bevist når det kommer til mat og næring.
Variert pålegg som skinke, ost, leverpostei, makrell, med tilhørende agurk, tomat osv.
Vi drikker vann til middag/lunsj. Melk til frokost/kvelds. Juice i helgene.
Brus og godteri hører helger og fest til(bortsett fra sjokoladen mor må ha da, til kaffen...). Samme med søtt pålegg. Saft drikker vi sjeldent. )

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no