Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Jeg har hekket

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 22:07   #21
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har hekket

30 i dag. Neste runde kommer når vi får gravd ut ved siden av garasjen. Der kommer det en biloppstillingsplass (mao skrot og ræl), samt en voll mot veien med hekk på toppen (for å begrense innsyn til nevnte skrot og ræl). Da blir det vel en 50 planter, tenker jeg.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:09   #22
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har hekket

Streber.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:15   #23
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg har hekket

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Streber.

Han har vel heller ikke noe valg hvis han også har en se_å_få_det_gjort-kone.

  Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:16   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har hekket

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Han har vel heller ikke noe valg hvis han også har en se_å_få_det_gjort-kone.

Det var den egenskapen du liker best ved meg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:52   #25
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har hekket

Nå ble det flott hekk på dere. Så fllinke dere er. Vær klar over at de hekkplantene som står rett foran bjerketreet deres vil gro mye, mye saktere enn de andre. Vi fikk først fart på hekken vår når vi fjernet bjerkene, og naboen har en helt tragisk hekk hvor hekkplantene som står foran bjerker ikke gror i det hele tatt. Ser veldig rart ut etter noen år når den andre hekken er blitt veldig høy, men du skal kanskje ikke ha den så høy?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:58   #26
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har hekket

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Nå ble det flott hekk på dere. Så fllinke dere er. Vær klar over at de hekkplantene som står rett foran bjerketreet deres vil gro mye, mye saktere enn de andre. Vi fikk først fart på hekken vår når vi fjernet bjerkene, og naboen har en helt tragisk hekk hvor hekkplantene som står foran bjerker ikke gror i det hele tatt. Ser veldig rart ut etter noen år når den andre hekken er blitt veldig høy, men du skal kanskje ikke ha den så høy?

Takk for tips! Vi har allerede tatt ned 5-6 bjørker, så de tre siste får stå en stund til. Men veksthemmingen kan muligens løses med en svetteslange gravd ned langs hele hekken? Kanskje litt selektiv gjødsling også?

Vi tenker ca 180 cm på sikt, sånn av vi (jeg) kan se over den fra hagen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:30   #27
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har hekket

Du ser allerede etter bare 1-2 sesonger hvor mye evnt. den nærmeste bjørka påvirker hekken. For meg sånn på bildet ser det ut som den står for nærme. Det hjelper sikkert med svettelslange. Vår hekk har grodd kjempefint bare ved at vi har lagt veksttorv i et tykt lag på toppet oppå matjorda rundt og mellom alle hekkplantene. Når en har på veksttorv så holder jorda mye bedre på vannet også så de ikke tørker ut så lett. Vi har ikke gjøslet våre etter at vi plantet dem for noen år siden når vi la på veksttorv. Men fine er de. Våre har grodd veldig fort synes jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:37   #28
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har hekket

Jeg leste heklet og ble aldeles månebedotten.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no