Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-08, 20:39   #41
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Nei.
Eller bare på paideig. Den husker jeg aldri.
Ellers kan jeg sjekke Cappelens store kokebok for steketemp og steketid.

Bruker bare oppskrift på kaker. Les; leser bak på posen

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:35   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Nei. Bare hvis det er noe nytt som jeg vil prøve. Mat jeg har laget flere ganger bruker jeg ikke oppskrift på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:06   #43
*mia*
Nybegynner
 
*mia* sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1
*mia* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Her brukes det ikke oppskrifter til "basisretter"

__________________
Snuppa f. juni 2005
*mia* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:11   #44
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Da mener jeg feks om dere skal lage kjøttkaker, pannekaker, hvit saus osv.

Nysgjerrig.

Kjøttkaker lager jeg aldri, liker ikke kjøttkaker eller brunsaus.
Men bruker å lage karbonadekaker av karbonadedeig, å da har jeg bare litt oppi.

Pannekaker: Ja pga jeg lager det 2 ganger i året. Samme med vaffelkaker.
Turbo får pannekaker hos svigermor,så slipper jeg å lage det grusomhetene.

hvitsaus , må jeg ha "oppskrift" på hvor mye mel forhold til laktosefri melk.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:15   #45
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

pannekaker var den første oppskriften jeg lærte meg, av min far: ett glass melk og en stor øse mel pr egg.
vafler lager jeg litt på måfå. kjøttkaker likeså.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 22:51   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

På oppfordring, min pannekakeoppskrift. Det er ikke noe så veldig spesielt med den altså, men pannekakene blir sånn som jeg liker, tynne og ikke så melete. Dette er en liten oppskrift, jeg lager aldri mindre enn dobbel porsjon.

2 dl hvetemel
3 dl melk
2 egg
1/2 ts salt
2 ss smør

Lag jevning av mel og melk. Rør til den er klumpfri. Bland i egg, salt og smeltet smør. La den svelle en halvtimes tid før steking.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 23:53   #47
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Niks, sånne ting slumper jeg på.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:34   #48
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Jeg slumper på en del som kjøttkakr, karbonader, hamburgere, pannekaker, lappekaker, vaffelkaker, brød, kjøttsaus til pasta, pizzadeig osv.. det jeg kommer på.

Ellers bruker jeg my oppskrift som veiledning og endrer der jeg tør, som hvis jeg har lagd det før og vet at man kan endre på den.
Kaker følger jeg slavisk oppskrift på. Stort sett. Utenom aniljekaka jeg fikk oppskrift på her inne, som har blitt en vaniljeeplekake nå. mmm...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:36   #49
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Kun på sukkerbrød her. Ellers slumper vi ivei..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:48   #50
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere oppskrift til "basisretter"?

Jeg bruker alltid oppskrift når jeg baker. Har hatt min andel kakekatastrofer.

Når jeg lager mat bruker jeg nesten aldri oppskrift hvis det ikke er en helt spesiell rett. Kjøttkaker og sauser lager jeg oftest uten oppskrift hvis det ikke er noe nytt jeg forsøker på. Pannekaker lager jeg aldri siden jeg ikke liker det så godt, og mannen sverger til FY-FY-Toro når han en sjelden gang lager det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no