Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kjempegode ovnsbakte laksefileter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 20:55   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempegode ovnsbakte laksefileter

Jeg fant en oppskrift på nett, modifiserte den litt og det ble rett og slett kjempegodt, så jeg vil dele den

1 laksefilet per person (det ble for lite her, forøvrig...)
1 tube majones pr. 3-4 fileter
3-4 grønne asparges pr pers, skjært i skiver ca. 1/2-1cm
1/4 løk per pers, skjært i skiver
1 lime per 3-4 fileter
En god håndfull fersk basilikum, hakket
salt, pepper

Ha laksefiletene i en form, dander løk og asparges rundtom.
Jeg la dem med skinnsiden ned og tok av skinnet ved servering - det funket veldig fint.
Bland majones, lime, basilikum, salt og pepper
Smør det over innholdet i glassformen (jeg vet, det høres underlig ut med majones og fisk men det blir kjempegodt!!)
Stek på 225 grader i 10-15 minutter

Tadaaa!

Server med tilbehør etter eget valg.
Jeg serverte med "blomkålris" og det var kjempegodt. Dette er et lavkarboalternativ til ris: rasp blomkål, ha i form, hell oppi litt olje og ha i salt, ha i full guff i mikroen i 10min.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no