Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-09, 06:32   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Retten må kunne fraktes i bil uten vanskeligheter (et par timers kjøretur). Selskapet er stort med gjester i alle aldre.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 07:17   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Tortilla med krem ost og spekeskinke.
Potetsalat, enten olje eller rømmebasert.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 08:16   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Focaccia og aioli.
Laks og eggerøre.
Spekekjøtt, rømme og flatbrød.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 09:09   #4
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Kyllinglår
Hel laks/ørret
Røkt laks med eggerøre
kabaret
karbonader m. stekt løk
spekefat med potetsalat, flatbrød etc.
roastbeef med remulade og sylteagurk
ostefat m. div. kjeks

Det er egentlig bare fantasien som setter stopper.

  Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 09:27   #5
lavendely
Singing in the rain
 
lavendely sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 395
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

...og pastasalat!

__________________
3 små '07'09'11
lavendely er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 19:58   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Tortilla med krem ost og spekeskinke.
Potetsalat, enten olje eller rømmebasert.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Focaccia og aioli.
Laks og eggerøre.
Spekekjøtt, rømme og flatbrød.

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

...og pastasalat!

Oppskrifter?

Takk for mange fine tips!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:42   #7
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Quiche Lorraine
Krydrete kjøttboller
Couscoussalat

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 20:53   #8
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Ta tortillalefser, smør med en krydra kremost, gjerne den frå Sans. Legg i pepperoni eller salami, rull sammen! Det er berre så godt!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 21:39   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips meg om noe jeg kan ta med til felles koldtbord!

Jeg syns noe av det enkleste både å lage og spise er ruller lagd av vestlandslefse (tørket lefseleiver, fås kjøpt i matbutikken, er i pappeske), smurt med philadelphia-ost og legg på røkt laks eller spekeskinke. På spekeskinka er det godt med litt ruccola også. Rulles sammen og skjæres i 2-3 cm tykke biter.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no