Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 18:49   #41
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Det er veldig viktig med ei god panne, hadde ei støpejernspanne av den gammle sorten etter mamma den var super å lage tynne pannekaker i .
Nå har jeg ei god teflonpanne og har litt smør i når jeg steker.
desuten hjelper det å ha ei litt tynn røre da flyter den godt utover.

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 18:54   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Hm. Stort sett går det greit her. Men perfekte blir de kanskje ikke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 19:06   #43
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

"Mamma, kan du ikke lage sånne pannekaker som bestefar lager"

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:00   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Jeg klarte det i dag.

Jeg brukte denne oppskriften:

5 egg
4 dl mel
6 dl melk
3-4 ss sukker (jeg laget dessertpannekaker, liker dem litt søte)
ca. 50 gram mykt/smeltet smør

Visp sammen melet og melken til en klumpefri røre og la den svelle i en halvtimes tid. Ha i resten av ingrediensene og kjør til en glatt røre. Stek pannekaker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 00:40   #45
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Som FPs største smøroholiker, vet dere vel at jeg aldri lager noe uten. Så fettet er nok ikke noe problem. Jeg tror nok heller det er eggene, for jeg leste en pannekakeoppskrift her inne der jeg så at brukeren skrev at man bare trengte ETT egg i den røra hun la ut, så da tok jeg ikke i mer enn det.

Neste gang har jeg i mye mer egg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det var Smukka som sa det.

Ups.

Mine pannekaker blir kjempetynne altså, men den oppskriften var muligens noe misvisende. Jeg pleier å bruke 5-6 dl melk, og da bruker jeg to egg som piskes i etter at røren har svellet litt. Høy varme og lite smør. Den første pannekaken blir makkverk, resten blir fine og tynne. Men man må bruke teflonpanne og høy varme.

Heelt sant altså.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 09:20   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Hehe, takk for tips. Pannekakene dine var snaddergode, altså. Jeg skulle nok ha brukt to egg, da hadde det nok gått bedre. Jeg tror jeg skal bruke minst 3 egg, hvertfall. Jeg brukte 5 i går, og fikk litt panikk da jeg så at de liksom ble så gule, men de smakte ikke særlig egg. Sikkert pga. alt sukkeret.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 13:35   #47
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg får ikke til å lage tynne pannekaker!

Gammel tråd jeg kom over mens jeg søkte etter pannekake-oppskrifter. Litt påvirket av de siste pannekake-trådene.

Vil bare anbefale Tupperware sin crêpe-panne. Hver gang jeg har stekt pannekaker har jeg blitt så sint at mannen har måtte tatt over. Jeg kjøpte denne crêpepanna for å se om den kunne funke, og nå er det en lek å steke pannekaker. Jeg bruker kun litt smør til første pannekaken. Den er genial.
Den koster noen kroner, men den er verd det. Uten tvil.

Bare et tips siden det ser ut som om det er flere enn meg som har plages med pannekake-stekingen.

http://www.tupperware.no/cps/rde/xbc...Crepepande.jpg

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no