Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid, ja?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-09, 12:11   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid, ja?

Er det noen som har oppskrift på en god pizza med parmaskinke? Evt en med muggost også? :lei kjøttsaus:

Og - det er helt kuran å spise sånt på pizza når man er gravid, sant? Må vel være tilstrekkelig varmebehandlet det?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:32   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid,

Jeg kan ikke svare på det med muggost, men jeg kan dele min pizzatopping med deg.

Jeg kjøper et glass sopps spagettisaus, legger den rett på kjevlet deig.
2 kokte egg i skiver fordeles utover
finhakket løk
paprika i terninger
spekeskinke i terninger
jarlsbergost
oregano

Stekes som vanlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 12:51   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid,

Dette er "verdens beste" pizza:

Peppes sin italienske pizzasaus, eller annen.
1 rødløk i skiver
ca 10 cherrytomater i skiver og 3-4 fedd hakkede hvitløksfedd blandes med en god slump olivenolje, tørket basilikum og litt maldonsalt
ca 120 gram parmaskinke
100 g gruyere ost + 200 g vanlig ost

Bred sausen utover pizzadeigen, legg på rødløk og parmaskinke, spre tomatblandingen over skinka, få med oljen, legg på vanlig ost og spre gryere osten over der. Stekes på 230 g i ca 15 min.
Jeg skriver vanlig ost ettersom gruyere osten er sterk i smak.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 13:12   #4
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid,

Min yndlingspizza:
Bland creme fraice og pesto sammen og smør et godt lag utover bunnen. Så drysser du over revet ost (jeg bruker en pakke med 4 forskjellige oster, den som inneholder cheddar). Etter dette havner følgende på pizza (i nevnt rekkefølge): rødløk, parmaskinke, halve cherrytomater, blåmuggost som heter BLÅ, og så til slutt sorte oliven - om man liker det.
Før den settes inn i ovnen heller jeg forsiktig over litt god olivenolje med hvitløk og timian.

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:02   #5
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid,

Lag en pizzadeig og tomatsaus - jeg lager en enkel tomatsaus med italienske hermetiske tomater, (de smaker mye bedre) løk, litt hvitløk, salt, pepper, fersk oregano. Bruk en ost eller en blanding av oster du liker, det er kjempegodt med italiensk mozarella, men litt dyrt. Kjøp et lite stykke gorgonzola og legg i små biter rundt på pizzaen, og steik den på 22-250 grader til den ser ferdig ut. Legg strimler av parmaskinke evt serrano på toppen og drypp pizzaen med en god olivenolje.

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 14:04   #6
Kallisti
Apfel der Zwietracht
 
Kallisti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 150
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Sv: Oppskrift på pizza med parmaskinke? + Greit å spise muggost på pizza som gravid,

Ah, jeg glemte å si at det er veldig godt å legge på noen skiver frisk tomat og frisk basilikum på den ferdigstekte pizzaen. Evt ruccola og tomat.

__________________
ΚΑΛΛΊΣΤῌ
Kallisti er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no