Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-20, 11:17   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Enhjørningen var det, ja.

Og som Blå også nevnte så tok jeg med ungene for å spise fiskekake på Søstrene Hagelin første gang de var i Bergen. Det anså jeg som tilnærmet obligatorisk (og så liker de fiskekake bedre enn mye annen fisk).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 16:53   #22
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Bjerck har en fantastisk utsikt. Imidlertid har de fått litt pes for maten, som ikke helt har stått i stil med det man hadde forventet av Adams matkasse- gründerne. Men dette kan jo ha kommet seg i det siste.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 16:58   #23
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Tenkte også på Søstrene Hagelin. Dei har veldig god plukkfisk i tillegg til fiskekaker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 23:08   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Bjerck var bra da jeg var der. Bestill bord så får dere utsikt til Fisketorget!

Colonialen Kranen er også bra, men det er langt fra Bryggen. På andre siden er det Bybanestopp like ved (Florida er korteste å gå fra) og det er bøttevis med bysykkel-parkeringer i området.
De har knallfin uteplass også, om det er vær til det. Og det kan det fort være i påsken.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 23:14   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er bare litt lettere sjokkert over at jeg faktisk ikke har et godt svar! Mens jeg seff hadde hatt mange forslag i Oslo. Hvor er bergenseren min blitt av?

Dette.

Men Ulriken var veldig bra da jeg var der for to år siden! Dit vil jeg tatt med amerikanere hvis det var meg. Kranen synes jeg er skikkelig oppskrytt. Salater og brødskiver liksom. På en svær parkeringsplass like ved en motorveibro.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 23:19   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Men er Ulriken åpen i påsken? Jeg ser det er stengt nå. Er det skummelt med den banen opp? Jeg tror forresten vedkommende ikke er overbegeistret for fisk, dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 23:23   #27
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men er Ulriken åpen i påsken? Jeg ser det er stengt nå. Er det skummelt med den banen opp?

Aner ikke, det ville jeg tro. Nei, ikke skummelt, det er en helt vanlig gondolbane, ikke Tusenfryd.

(Men du ville du ELSKET Bien Bistro (www.bienbar.no), fantastisk mat og drinker i vidunderlig retro lokale! Men ikke veldig touristy, og 10 min fra sentrum. Nær Kranen, faktisk.)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-20, 23:41   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Ooooh, veldig kult! Det kuleste var jo restauranten som bare leies ut da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 00:49   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Sky:skaperen på Ulriken er fantastisk, jeg har vært der 2 ganger siste år med store grupper. God, lokal mat, selv ølen er lokal. Men risken er om banen går, vi har opplevd med 1 gruppe å måtte spise i byen pga vind og banen stod. Men spiste da på en samarbeidsresaurant av Ulriken. Men litt utenfor Bergen.

Fløien har vi brukt som middagssted.

Bryggeloftet på Bryggen i Bergen er historisk og flott, nydelig fiskesuppe - perfekt til lunsj. Book bord og be å få vindusbord i 2. etg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-20, 09:26   #30
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det flotteste stedet å spise lunsj med turister i Bergen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men er Ulriken åpen i påsken? Jeg ser det er stengt nå. Er det skummelt med den banen opp? Jeg tror forresten vedkommende ikke er overbegeistret for fisk, dessverre.

Ulriken restaurant er vinterstengt, åpner i april. Det ville forundret meg om det ikke var åpent i påsken.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no