Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva har du bakt i dag II

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-20, 23:17   #461
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I helga bakte jeg som alle andre boler. Utfordringen med glutenfrie boller er at de er sinnsykt gode nybakte, som var på lørdag. I går var de litt traurige, selv med krem og syltetøy.

I ettermiddag skal jeg bake opp lunsj-alternativer til fryseren. Tenker litt matmuffins, noen rundstykker og kanskje en og annen pizzabriks.

Ja, jeg boler alltid fastelavenshelgen.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 25-02-20, 01:35   #462
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Rundstykker til kveldsmaten til eldstesnuppa kom hjem fra treningsleir i Spania.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 28-02-20, 21:32   #463
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I dag har jeg bakt lauper.

Det er tradisjonell trøndersk bakst i fastetiden. Store flate boller bakt med bl.a rugmel, sirup og anisfrø. Serveres med smør og brunost eller hvitost.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv  
Gammel 29-02-20, 01:18   #464
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt normale boller. Forsinka fastelavnsboller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-02-20, 17:24   #465
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

15-åringen har bakt brownies.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-02-20, 19:48   #466
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt grove horn. De var klare til ungenes frokost, og jeg fikk til lunsj.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 01-03-20, 20:12   #467
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Hadde 6 veldig brune bananer liggende så jeg lagde en stor porsjon vafler. Veldig gode.
https://www.lindastuhaug.no/2017/06/...e-bananvafler/

frukt er ikke aktiv  
Gammel 01-03-20, 20:39   #468
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Fastelavensboller.

Forrige helg bakte svigermor så mye at det virkelig ikke var plass til boller i tillegg, så vi tok dem nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 01-03-20, 21:35   #469
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Rullekake med bringebærsyltetøy inni.

Hannah er ikke aktiv  
Gammel 01-03-20, 23:51   #470
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I dag bakte eg grove horn. Her om dagen bakte eg sjokolade cookies.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 07-03-20, 17:54   #471
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Grovbrød står til heving, ny oppskrift - spennende!

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 07-03-20, 18:37   #472
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Bursdagsfeiring i morgen så i dag har jeg bakt sukkerbrød og sjokoladekake. Førstnevnte skal bli marsipankake, med fyll av pisket krem blandet med rørte bringebær og hakkede valnøtter, men jeg dette ordner jeg i morgen så den er ferskest mulig ved servering (jeg liker ikke marsipankake/kremkake noe særlig når den har stått litt). I tillegg går det med noen eggeplommer til middagen i dag så jeg tenkte å lage marengs/pikekyss av eggehvitene som er til overs, mest for å bruke dem opp, men også fordi de er populære.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 07-03-20, 18:42   #473
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

pizza og boller.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 07-03-20, 23:47   #474
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Brød

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 08-03-20, 23:17   #475
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt sammen med jentene og en kompis fea klassen som plutselig stod på døra. Det ble 10 enorme, og fantastisk luftige boller. Ikke visste jeg at romtemperert smør og bakepulver var hemmeligheten.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 09-03-20, 10:14   #476
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Lagde plommepai. Ville bruke opp et par glass med krydderkokte plommer. Hadde dem i en paiform og dampet dem i ovnen på svak varme for å få det litt tykkere, de sto vel en time+. Tok formen ut og hadde i litt rosiner (pleier å ha i hakkede mandler, også, men hadde ikke denne gangen). Brukte crumble-deig med havregryn oppå (god smak, men her er det også nyttig fordi det suger litt væske). Inn i ovnen 20 min, og ferdig. God alene eller med is/ krem elns. Noen ganger skjærer jeg opp litt eple og har i.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 09-03-20, 16:45   #477
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

I går lagde jeg fantastisk luftige og deilige kanelknuter.

15DCA46C-8C8C-4739-A2A9-04613E2F4071.jpg

Guttemammis er ikke aktiv  
Gammel 09-03-20, 18:40   #478
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Oppskrift Guttemammis?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 10-03-20, 19:29   #479
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

Jeg har bakt noen utrolig gode proteinrundstykker med egg og cottage cheese. Anbefales!

http://godtnok.no/2017/08/13/luftige...hele-familien/


Sist redigert av frukt : 18-06-20 kl 23:10.
frukt er ikke aktiv  
Gammel 11-03-20, 17:49   #480
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du bakt i dag II

My:
(Treningsfrue sine "verdens beste boller)

Oppskrift på boller (jeg lagde kanelknuter etter video på YouTube - "bak kanelboller som en mester med Ivar fra BKLF")
ca. 20-25 stk

1/2 pk gjær, rød
170 g sukker
170 g smør
2 ts kardemomme
2 egg
0,5 liter melk
ca. 1000-1100 g hvetemel

Slik gjør du:

Bland alt det tørre i en kjøkkenmaskin utenom smøret. Det tilsettes senere. Deretter tilsetter du melken som du har varmet opp til romtemperatur. Bland dette sammen i en kjøkkenmaskin og la den gå på lav hastighet i ca 8-10 min. Tilsett romtemperert smør og lar dette blandes i kjøkkenmaskinen i nye 8-10 minutter. (lav hastighet) Da vil du få en silkemyk deig som er fin å jobbe med!

Deigen heves i ca 60-80 minutter på et trekkfritt sted. Rull ut til boller, ha gjerne i rosiner om ønskelig og la de heve i nye 45-60 minutter. Sett ovnen på over/undervarme 225 grader og pensle bollene med egg. Sett de deretter midt i ovnen og la de steke i ca 7-8 minutter, alt avhengig av ovn. Ta de ut før de er for mørke; da får du de saftige og gode.


Sist redigert av Guttemammis : 11-03-20 kl 17:58.
Guttemammis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no