Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matmuffins - din beste oppskrift

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-20, 15:31   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Matmuffins - din beste oppskrift

Jeg vil gjerne prøve å lage noen skikkelig gode, men enkle matmuffins, ble inspirert av dette forslaget med skinke, ost, gulrot og squash:

https://www.nrk.no/mat/matmuffins-me...nke-1.12840193


Har du en god oppskrift?

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:09   #2
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matmuffins - din beste oppskrift

4 egg
4 dl havregryn
1 boks mager kesam
200 g skinke
150 g mozarella
1 avocado
1 presset kinesisk hvitløk
Grønnsaker etter ønske, jeg bruke 1/2 purre og 1/2 paprika
Salt, pepper og litt chili

Slik gjør du:*Pisk eggene lett i en bolle, før du tilsetter havregryn, krydder og mager kesam. Rør alt godt sammen slik at du får en jevn røre. Kutt opp grønnsaker, skjær opp skinken i biter, press hvitløk og hell det over i røra.

Til slutt tilsetter du osten, og rører alt godt sammen før du fordeler i store muffinsformer, gjerne silikonformer. Sett i ovnen på 225 grader i 20-25 minutter - til muffinsene er gylne og gjennomstekte. La de avkjøle seg litt på rist før de spises.*

Denne lager jeg mye av. Varierer hva jeg har oppi. Lager den også som vegetar variant til datteren min. Hun spiser heldigvis egg og melkeprodukter. Oppskrifta fant jeg her:https://www.kk.no/mat/matmuffins-du-...r-dag/67823382

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:09   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matmuffins - din beste oppskrift

Jeg dropper hvitløken og chilien også.

__________________
Propella
Propella er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-02-20, 22:37   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matmuffins - din beste oppskrift

Takk!

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no